چرا بی دلیل گریه می کنیم؟
کد خبر: ۱۰۵۱۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 April 12    -    ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
بسیاری از مردم قبل یا بعد از یک حمله اضطرابی گریه می کنند. این حملات یک لحظه از غلبه ترس است. در بسیاری موارد حس ترس از نابودی یا مرگ به سراغ فرد می آید. گریه کردن، پاسخ طبیعی به این احساسات وحشتناک است. دیگر افراد این احساسات قوی را بعد از حمله اضطراب همچنان حفظ می کنند شاید به این دلیل که احساس می کنند

چرا بی دلیل گریه می کنیم؟

گریه کردن ممکن است بی هیچ دلیلی و کاملا خود به خودی باشد‎

چرا بی دلیل گریه می کنیم؟به گزارش «تابناک با تو»؛ گریه کردن ممکن است بی هیچ دلیلی و کاملا خود به خودی باشد. ممکن است حین انجام کارهای روزانه گریه تان بگیرد و تعجب کنید که چرا دارید بی دلیل گریه می کنید؟
گریه های مکرر معمولا عجیبند و گاهی اوقات نشان دهنده مشکلات سلامتی هستند. گریه کردن ممکن است بی هیچ دلیلی و کاملا خود به خودی باشد. ممکن است حین انجام کارهای روزانه گریه تان بگیرد و تعجب کنید که چرا دارید بی دلیل گریه می کنید؟ در برخی موارد گریه شاید به خاطر علتی فیزیکی باشد و در برخی موارد احساسات ناخوداگاه شما که پردازش نشده است. اگر بی دلیل چشمانتان پر اشک می شود با خواندن این مقاله متوجه خواهید شد که چه اتفاقی افتاده و چه باید بکنید.

چرا بی دلیل گریه می کنم؟

افسردگی
در اغلب موارد افرادی که افسردگی شدید دارند بیشتر احساس بی حالی دارند تا گریه کردن. با این وجود افسردگی می تواند با افزایش احساس نیاز به گریه کردن شناخته شود.
برخی از علایم دیگر افسردگی که به تشخیص آن کمک می کند عبارتند از:
غم در اکثر مواقع روز
احساس بی ارزشی و ناامیدی
از دست دادن انرژی
از دست دادن لذت از چیزیهایی که قبلا برایتان لذت بخش بوده
گریه غیر قابل کنترل
دشواری تمرکز
دشواری تصمیم گیری
افزایش نیاز به خواب
ناتوانی در خوابیدن یا بی خوابی
مشکلات گوارشی یا معده
سردرد
کاهش میل جنسی
تغییرات اشتها، کاهش وزن یا افزایش وزن
افکار خودکشی و مرگ

افسردگی در صورتی که درمان نشود معمولا بدتر خواهید شد. بنابراین اگر فکر می کنید دلیل گریه شما افسردگی است در اسرع وقت به پزشک مراجعه نمایید.

چرا بی دلیل گریه می کنیم؟

بسیاری از مردم قبل یا بعد از یک حمله اضطرابی گریه می کنند. این حملات یک لحظه از غلبه ترس است. در بسیاری موارد حس ترس از نابودی یا مرگ به سراغ فرد می آید. گریه کردن، پاسخ طبیعی به این احساسات وحشتناک است. دیگر افراد این احساسات قوی را بعد از حمله اضطراب همچنان حفظ می کنند شاید به این دلیل که احساس می کنند چقدر در زمان حمله بی پناه بوده اند. به علت شدت حملات ترس گریه کردن امری کاملا طبیعی است.

نشانه های اضطراب عبارتند از؛
احساس ناتوانی
احساس نگرانی
احساس سرخوردگی، ترس یا خطر
تنفس سریع یا عمیق که با حملات اضطرابی رخ می دهد
افزایش ضربان قلب
لرز
تعریق زیاد
دشواری تمرکز بر چیزهایی غیر از نگرانی های جاری
احساس خستگی یا ضعف

ممکن است پاسخ، چرا من بی هیچ دلیلی گریه می کنم، اضطراب باشد و خود به خود از بین نرود و یا حتی علایمش بدتر شود. اضطراب اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شود به سرعت قابل درمان است.

چرا بی دلیل گریه می کنیم؟

بسیاری از مردم قبل یا بعد از یک حمله اضطرابی گریه می کنند‎

استرس

افزایش سطح اضطراب با افزایش اشک مرتبط است، از جمله گریه بی دلیل. بسیاری از متخصصین بر این باورند که به همین دلیل استرس هم منجر به اشک ریختن می شود. موقعیت هایی که به طور مرتب پیچیده می شود منجر به اشک ریختن می شوند مثل تنش های بین فردی. گریه کردن می تواند به حل و فصل مناقشان کمک کرده و به نوعی حمایت فرد در مقابل دیگران باشد.
اگر استرس زیادی در زندگیتان دارید بهتر است هر روز برای تشخیص عوامل استرس زای زندگیتان وقت گذاشته و رفعشان کنید. با وجودی که استرس به عنوان یک مشکل پزشکی شناخته نمی شود ولی می تواند باعث بدتر شدن یا ایجاد مشکلاتی برای سلامتی شود از جمله بیماری های قلبی و اختلال گوارش.

سندرم پیش از قاعدگی

تقریبا 20 – 40 درصد زنان سندرم پیش از قاعدگی را تجربه می کنند. گریه بی دلیل به هماره سردرد و نفخ یکی از عوامل رایج این مشکل است. سایر علایم این مشکل شامل خستگی و تحریک پذیری است. اگر گریه بی دلیل شما به خاط سندرم پیش از قاعدگی است که تنها راهکار صبر کردن است و بعد از شروع قاعدگی احساسات شما به حالت قبل برگشته و گریه کردنتان کمتر می شود.

کمبود خواب

بزرگسالان هم درست مثل بچه ها اگر خسته باشند گریه می کنند. اگر ناگهان شروع به گریه کردن می کنید ممکن است دلیلش خواب ناکافی در شب باشد. در واقع، تحقیقات نشان داده هاند افرادی که به طور منظم فقط شبی 4.5 ساعت می خوابند تغییر در روحیه شان را تجربه می کنند. ساده ترین راه برای حل این مشکل خواب کافی شبانه است. اغلب افاد به 7 تا 8 ساعت خواب شبانه نیاز دارند.

منبع: سیمرغ

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مریخ
|
France
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
0
1
از دست رفتن یکی از اعضای خانواده یا فامیل یا یک دوست
شکست عشقی
دلتنگی
تنهایی
درد ناشی از بیماری یا جراحت
خیانت
از جمله مواردی است که اشک هر انسانی را سرازیر خواهد کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار