درمان منافذ باز پوست صورت با ماسک توت فرنگی
کد خبر: ۱۰۵۱۳۱
تاریخ انتشار: 2018 April 06    -    ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
میزان ویتامین C موجود در توت فرنگی و اسیدهای طبیعی آن باعث می شود تا نشانه های پیری و گذر زمان دیرتر به سرا غمان بیاید. توت فرنگی لکه های تیره ی پوست را از بین می برد و با تولید کلاژن باعث...

درمان منافذ باز پوست صورت با ماسک توت فرنگی

درمان منافذ باز پوست صورت با ماسک توت فرنگیاختصاصی «تابناک با تو»؛ توت فرنگی خواص زیادی برای پوست صورت دارد. این میوه ی خوش آب و رنگ به دلیل داشتن مواد سرشار از ویتامین , مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها از بین رفتن سلول های بدن را به تأخیر می اندازد.
علاوه بر این میزان ویتامین C موجود در توت فرنگی و اسیدهای طبیعی آن باعث می شود تا نشانه های پیری و گذر زمان دیرتر به سراغمان بیاید. توت فرنگی لکه های تیره ی پوست را از بین می برد و با تولید کلاژن باعث طراوت و جوانی بیشتر پوست صورت می شود.

درمان منافذ باز پوست صورت با ماسک توت فرنگی

از این گذشته توت فرنگی درمان طبیعی برای پوست چرب و منافذ باز پوست است. این میوه به میزان زیادی ماده ی اسیدی موسوم به Salicylic acid دارد که باعث توازن تولید چربی در پوست می شود و منافذ پوست را پاکسازی می کند و از بزرگ شدن آنها جلوگیری می نماید.

ماسک توت فرنگی برای درمان منافذ باز صورت

سه عدد توت فرنگی تازه
یک قاشق کوچک (چایخوری) عسل طبیعی
یک قاشق کوچک آب لیمو

درمان منافذ باز پوست صورت با ماسک توت فرنگی

توت فرنگی را خوب رنده کنید، عسل و آبلیمو را به آن بیفزایید. مواد به دست آمده را روی تمام صورت و منافذ پوست بمالید. بگذارید ماسک پانزده دقیقه روی صورتتان بماند. در انتها آن را با آب ولرم بشویید.

البته با توجه به خوراکی بودن میوه می توان هر روز این عمل را تکرار کرد. فقط باید قبل از شروع از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان یافت. برای اطمینان از عدم حساسیت می توان با قرار دادن له شده ی میوه بر روی قسمت کوچکی از پوست سمت داخلی بازو تا ۲۴ ساعت آزمایش کرد.

توت فرنگی علاوه بر داشتن اسیدهای گیاهی دارای اسانس خوش بویی است که می تواند وقتی به صورت ماسک مصرف شود، جذب پوست شده و به اثرات اسیدهای موجود در آن کمک کند. همچنین این ماسک می تواند به عنوان یک ضد آفتاب متوسط در زمانی که آفتاب سوختگی رخ داده عمل کند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار