چیدمان منزل با رنگ سرمه ای
کد خبر: ۱۰۵۰۳۸
تاریخ انتشار: 2018 April 06    -    ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
بدون شک رنگ سرمه ای یک رنگ مردانه است! سرمه ای رنگی شیک و قاطعانه است که نگاه به آن اصالت، جدیت، قدرت و ثبات را به بیننده القا می کند. تصور کنید که در فضایی با دکوراسیونی که یک یا چند وسیله آن به رنگ سرمه ای است قرار دارید، قطعا می توانید حتی با فکر کردن به آن، میزان اطمینان و اصالت فضا را به خوبی احساس کنید.

چیدمان منزل با رنگ سرمه ایبه گزارش «تابناک با تو»؛ بدون شک رنگ سرمه ای یک رنگ مردانه است! سرمه ای رنگی شیک و قاطعانه است که نگاه به آن اصالت، جدیت، قدرت و ثبات را به بیننده القا می کند. تصور کنید که در فضایی با دکوراسیونی که یک یا چند وسیله آن به رنگ سرمه ای است قرار دارید؛ قطعا می توانید حتی با فکر کردن به آن، میزان اطمینان و اصالت فضا را به خوبی احساس کنید، این طور نیست؟


البته لازم نیست که این رنگ به خودی خود در دکوراسیون داخلی، همچنان تیره و محزون به نظر بیاید. این رنگ بسیار متین و باوقار است و به دلیل همین ویژگی با اکثر رنگ ها هماهنگ می شود. رنگ سرمه ای رنگ تیره ای است که از ترکیب رنگ آبی و سیاه تشکیل شده است. این رنگ به دلیل بهره گیری از رنگ آبی، حس سرما را به خود گرفته و البته رنگ سیاه آن را خنثی کرده است. آبی تیره یا همان سرمه ای که معمولا در لباس های فرم ملوانان دیده شده است کمتر مورد استقبال قرار می گیرد اما هنگامی که به ترکیب این رنگ با سایر رنگ ها نگاه می کنیم متوجه می شویم که در انتخاب سایر رنگ ها تقریبا دستمان باز است.

چیدمان منزل با رنگ سرمه ای

رنگ سرمه ای بسیار متین و باوقار است و به دلیل همین ویژگی با اکثر رنگ ها هماهنگ می شود

به عنوان مثال قرارگیری این رنگ در کنار سفید، احساس آرامش را به فضا می بخشد و حضورش در کنار رنگ های روشن مانند سبز لیمویی، صورتی، و زرد آفتابی، یک فضای مدرن و با نشاط را به ما هدیه می دهد. اگر در نظر دارید که فرشی سرمه ای را آذین بخش خانه خود کنید باید در انتخاب رنگ سایر وسایل منزلتان دقت بیشتری داشته باشید. زیرا زیاده روی در این رنگ مانند تمام رنگ ها می تواند شما را در طولانی مدت افسرده و بی انرژی کند. در این مطلب شما را راهنمایی خواهیم کرد تا به ترکیب های بی نظیر این رنگ با سایر رنگ ها فکر کنید تا فرش سرمه ای اصیل شما در کنار سایر لوازم منزلتان به زیبایی جلوه کند.

سرمه ای با سفید
رنگ سرمه ای بسیار متنوع است و تقریبا با تمام سبک های دکوراسیون داخلی هماهنگ می شود. اگر همیشه رنگ مشکی برای تان جذاب بوده، اما می دانستید که ممکن است شما را پس از مدتی دل زده کند و یا فضای اتاق را بسته و تاریک نشان دهد، دیگر شک نکنید، زیرا سرمه ای یک زنگ جایگزین خوب است. این رنگ در تضاد با رنگ سفید است و می تواند به خوبی با فضای اتاق خود وفق داده و تمام وسایل خانه را بیش از گذشته برجسته و خاص نشان دهد. بعلاوه از آنجایی که سفید رنگی مثبت و آرام است می تواند در کنار فرش سرمه ای رنگ ما، برای وسایلی مانند پرده، آباژور، قاب عکس و غیره مورد استفاده قرار گیرد.

چیدمان منزل با رنگ سرمه ای

رنگ سرمه ای بسیار متنوع است و تقریبا با تمام سبک های دکوراسیون داخلی هماهنگ می شود

سرمه ای با زرشکی
فرش سرمه ای بیشتر برای خانه هایی با سبک کلاسیک استفاده می شود. سبک کلاسیک، سبکی باشکوه بوده و در دکوراسیون داخلی اصالت را نشان می دهد. در این میان زرشکی یکی از رنگ های پرطرفدار این سبک است که اتفاقا با رنگ سرمه ای بسیار چشم نوازی می کند. به این ترتیب اگر در نظر دارید فرش سرمه ای خانه را با دکوراسیونی به سبک کلاسیک ترکیب کنید می توانید مبلمان زرشکی رنگی را با رگه های سرمه ای انتخاب کرده و از آباژورها و مجسمه های مشکی رنگ نیز برای هرچه خاص نشان دادن فضای منزل بهره مند شوید.

چیدمان منزل با رنگ سرمه ای

فرش سرمه ای بیشتر برای خانه هایی با سبک کلاسیک استفاده می شود

سرمه ای با خاکستری
پیشنهاد ما برای استفاده از این ترکیب به کسانی است که خانه هایشان تقریبا بزرگ است، زیرا این دو رنگ اگر در فضایی کوچک در کنار هم بنشینند خانه را بسته و دلگیر نشان می دهند و در عوض در خانه ای بزرگتر می توانند یک دکوراسیون کاملا اشرافی و البته مدرن را به ارمغان آورند. قرارگیری این دو رنگ بدون استفاده از رنگ سفید حتما ناقص خواهدماند. اگر تصمیم گرفتید که در کنار فرش سرمه ای، رنگ خاکستری را بازی دهید ما به شما پیشنهاد می کنیم کاناپه و یکی از دیوارها را خاکستری کرده و کوسن و پرده ها را با رنگ سفید تکمیل کنید.

چیدمان منزل با رنگ سرمه ای

ترکیب سرمه ای با خاکستری مناسب خانه های تقریبا بزرگ است

سرمه ای و زرد لیمویی
رنگ زرد، رنگی گرم و شاد است و نور را به خوبی منعکس می کند. همین دو ویژگی کفایت می کند تا ما رنگ سرمه ای مغرور و سرد را در کنار زرد لیمویی قرار دهیم. البته رنگ زرد، حتی اگر به میزان اندک در یک فضا استفاده شود بسیار به چشم می آید بنابراین بهتر است در استفاده از آن خسیس باشیم. با این اوصاف بهتر است در کنار فرش سرمه ای منزل، یکی از کاناپه ها زرد لیمویی و گلدان و آباژور و قاب عکس ها از ترکیب این دو رنگ باشند.

چیدمان منزل با رنگ سرمه ای

رنگ زرد، رنگی گرم و شاد است و نور را به خوبی منعکس می کند

منبع: برترینها؛ ماهنامه ایران آذین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار