چرا پلیس برخی کشورها هنوز سوار اسب می شوند؟
کد خبر: ۱۰۴۸۸۹
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: 2018 April 02    -    ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
مردم بر این باورند که نیروهای پلیس سوار بر اسب مهربان تر و دوستانه تر از پلیسی به نظر می رسند که درون ماشین نشسته است، به همین دلیل به آنها نزدیک می شوند و با آنها صحبت می کنند. آیا از خود پرسیده اید، چرا در خیابان های این شهرهای بزرگ پلیس اسب سوار به چشم می خورد، در حالی که ممکن است این روش بسیار کهنه و قدیمی به نظر برسد؟!

چرا پلیس برخی کشورها هنوز سوار اسب می شوند؟

چرا پلیس برخی کشورها هنوز سوار اسب می شوند؟ اختصاصی «تابناک باتو»؛ هر کشوری تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا با تجهیز پلیس به جدیدترین ابزارها و امکانات امنیّت شهروندان خود را تأمین کند. در حالی که در زمان های قدیم نیروهای پلیس فقط مجهّز به اسلحه بودند، این روزها پلیس در کشورهای مختلف جهان، به ابزارهای پیشرفته ای مانند میکروفون، بادی کمرا و ... مجهز شده اند.

با وجود پیشرفت های اقتصادی و نظامی برخی کشورها، هنوز هم پلیس سواره نظام را که در آن نیروها در وسط شهر سوار بر اسب می شوند، حفظ کرده اند؛ مثل پلیس نیویورک، لندن، برلین و بسیاری از شهرهای پیشرفته ی دیگر.

آیا تا به حال از خود پرسیده اید، چرا در خیابان های این شهرهای بزرگ پلیس اسب سوار به چشم می خورد، در حالی که ممکن است این روش بسیار کهنه و قدیمی به نظر برسد؟!

چرا پلیس برخی کشورها هنوز سوار اسب می شوند؟

اسباب مختلفی در رابطه با این پدیده ی امنیتی شایع وجود دارد که از جمله ی آنها می توان به موارد زیر اشاره کر

کنترل جمعیّت

می توان گفت که این مهمترین دلیل اصلی دیده شدن پلیس اسب سوار در شهرهای بزرگ است. اسب گستره و چشم انداز وسیعی به پلیس می دهد و او می تواند به راحتی در میان جمعیّت تحرک داشته باشد و با سهولت زیادی تجمعات را متفرق کند. اغلب پلیس سواره نظام کشورها برای متفرق کردن شورش های پس از مسابقات و اتفاقات ورزشی به کار گرفته می شوند.

بنا بر گزارش scienabc احتیاط و ترس ذاتی انسان ها از اسب ها و هر چیز بزرگ و حجیمی باعث می شود تا افراد به سرعت از جلوی اسب ها کنار بروند، به همین دلیل متفرق کردن به وسیله ی اسب ها آسان است؛ بر خلاف ماشین پلیس که به دلیل ارتفاع کم ممکن است مورد آسیب اعمال آشوبگرانه قرار گیرند.

مانور آسان

اسب ها می توانند به آسانی حتی در خیابان های باریک هم حرکت کنند، در حالی که ماشین ها برای ورود به هر مکانی محدودیت دارند. اسب ها بی سر و صداتر هستند و در ترافیک هم نمی مانند.

جستجو و نجات

نیروهای پلیس سواره نظام برای اجرای عملیات جستجو و نجاتی که ساعت ها به طول می انجامد، به ویژه در مناطقی که امکان رسیدن ماشین به آنجا نیست استفاده می شوند.

چرا پلیس برخی کشورها هنوز سوار اسب می شوند؟

قابل مشاهده بودن اوضاع

پلیس اسب سوار دارای مزیت بیشتری است. پلیسی که سوار بر اسب است قدرت اشراف بیشتری داشته و می تواند اوضاع را مؤثرتر کنترل کند. به همین دلیل پلیس اسب سوار گزینه ی اول در خیابان های شلوغ است.

تاریخ و فرهنگ

اسب ها به طور قابل توجهی در تاریخ، سنت و فرهنگ بسیاری از کشورها ادغام شده اند. مثل اسکاتلند، سوئد و ...استفاده از اسب ها نه تنها می تواند کمک به نیروهای پلیس باشد بلکه می تواند اشاره ای به فرهنگ و تاریخ ملل هم داشته باشد.

دوستانه تر

براساس گزارش منتشره در سایت ساينس مردم بر این باورند که نیروهای پلیس سوار بر اسب مهربان تر و دوستانه تر از پلیسی به نظر می رسند که درون ماشین نشسته است، به همین دلیل به آنها نزدیک می شوند و با آنها صحبت می کنند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
2
8
دلیل آخر منطقی تره .. کاربرد سنتی برای مهربان جلوه دادن پلیس و باتجربه نشان دادنش . چون اسب قدیمیه این حس رو در بیننده ایجاد میکنده که سوارکار یه عضو قدیمی شهر است و با کوله باری از تجربه و میهن پرستی و از این دست موارد ...
ناشناس
|
France
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
2
7
نه عزیزم نمیتونی چپش کنی .
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
شوشه هم نداره که بشکنی :)
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
0
3
در پارکهای بزرگ بخصوص پارکهای جنگلی بسیار کارایی دارند.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
1
3
مهم زمین نخوردن وشکست ناپذبر بودن اسب سوار است .یک لگدبه موتور سوار بزنی زمین میخوره اما اسب سوار چنین چیزی براش متصور نیست..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
0
3
برای مقابله با مردم بهتر هست. دارید زمینه سازی برای استفاده در ایران می کنید.
ناشناس
|
United States
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
0
10
تو کشور ما پلیس با خودروهای ضد شورش براحتی می تواند آن را در میان جمعیت براند و از روی معترضان می تواند به راحتی رد شود و آنها را زیر کند بدون اینکه آب از آب تکان بخورد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار