جدیدترین آمار فروش فیلم‌های اکران نوروزی
کد خبر: ۱۰۴۷۵۲
تاریخ انتشار: 2018 March 31    -    ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵

در مقایسه با سال گذشته فیلم‌های اکران نوروز هنوز نتوانسته‌اند آن‌طور که باید و شاید فروش بالایی را تجربه کنند اما استقبال از کمدی‌ها همچنان ادامه دارد.

 مانند چند سال اخیر که اکران فیلم‌های نوروزی و پس از آن رقابت فروش بین آنها به بازاری پرحاشیه تبدیل می‌شود، امسال نیز بعد از کش و قوس‌های فراوان بر سر روی پرده رفتن آثار سینمایی حالا رقابتی نسبتا نزدیک میان فیلم‌ها شکل گرفته است.

امسال فیلم‌های «مصادره» به کارگردانی مهران احمدی، «به وقت شام» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا، «خرگیوش» اولین تجربه سینمایی مانی باغبانی، «لونه زنبور» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد، «لاتاری» فیلم محمدحسین مهدویان، انیمیشن «فیلشاه» ساخته هادی محمدیان و «فراری» به کارگردانی علیرضا داودنژاد آثار نوروزی هستند که اکران خود را از هفته پایانی اسفند در سینماها آغاز کردند.

اما مخاطبان و علاقه‌مندان به سینما در این سه هفته نشان دادند همچون دیگر ایام سال از کمدی‌ها بیشتر استقبال می‌کنند و فروش بالا و صدرنشینی فیلم سینمایی «مصادره» ساخته مهران احمدی در جدول فروش فیلم‌های نوروزی گواه این ادعاست. گرچه با مقایسه‌ای اجمالی میان فروش فیلم‌های امسال و آثار نوروزی سال گذشته درمی‌یابیم مخاطبان و سینماروها امسال رغبت کمتری برای حضور در سالن‌های سینما نشان داده‌اند. در گزارشی که در ادامه می‌خوانید نگاهی داشته‌ایم به وضعیت فروش فیلم‌های اکران عید که این روزها مخاطبان را به سالن‌های سینما می‌کشانند.

«مصادره»، رضا عطاران و صدرنشینی در جدول فروش

لییبیب

فیلم سینمایی «مصادره» در سومین هفته نمایش خود در 109 سالن، حدود یک میلیارد دیگر فروخت و 5 میلیاردی شد. اولین تجربه سینمایی مهران احمدی با بازی رضا عطاران که حتما خیلی‌ها به خاطر او در صف‌ سالن‌های سینمای می‌ایستند، مضمونی طنز دارد و بار اصلی قصه هم بیشتر بر روی عطاران است.

«مصادره» داستان یک ساواکی با بازی رضا عطاران است که با وقوع انقلاب درگیر ماجراهایی عجیب می‌شود. هومن سیدی دیگر بازیگر این فیلم است که او نیز به همراه عطاران در شکل‌گیری لحظات کمیک قصه نقش دارد. ناگفته نماند وضعیت بد تبلیغات این فیلم صدای اعتراض کارگردان، بازیگران و برخی دیگر از عوامل این اثر سینمایی را درآورده است، اما با وجود تبلیغات محدود، «مصادره» تا کنون توانسته فروش بالای 5 میلیارد تومان را تجربه کند. این در حالی بود که در جشنواره فیلم فجر امسال نام این فیلم در میان فهرست 10 فیلم‌ آرای مردمی قرار نگرفت.

در این فیلم که تهیه‌کنندگی‌اش را محمدحسین قاسمی برعهده دارد، به جز عطاران و هومن سیدی، بابک حمیدیان، میرطاهر مظلومی، هادی کاظمی، مزدک میرعابدینی و مهران احمدی به همراه بازیگران کودک امیر صدرا حقانی و هارمیک سوقومونیان بازی می‌کنند.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «ایران خیلی بزرگه ولی ما هم خیلی بدشانسیم...»

تلاش «به وقت شام» برای موفقیت بیشتر در گیشه

لییبیب

جدیدترین ساخته پر سر وصدای ابراهیم حاتمی‌کیا با فیلم اول جدول از نظر فروش فاصله‌ای نسبتا زیاد دارد. هفته گذشته «به وقت شام» با همان روند آرامی که در فروش داشت، سه میلیاردی شد و در رقابتی تنگاتنگ و نزدیک با «لاتاری» توانست با 10 میلیون فروش بیشتر در رتبه دوم جدول فروش فیلم‌های عید قرار بگیرد. «به وقت شام» که تا کنون 88 سالن سینما در اختیار دارد به مسئله داعش و جنایت‌های این فرقه می‌پردازد.

این فیلم داستان دو خلبان ایرانی را روایت می‌کند که قصد دارند مردم را از محاصره داعش خارج کنند اما با سقوط هواپیما، آن‌ها به سرنوشتی عجیب دچار می‌شوند.

این ساخته حاتمی‌کیا که در جشنواره امسال هم سر و صدای زیادی داشت، در هشت بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد و توانست سه سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی، بهترین موسیقی و بهترین صداگذاری را دریافت کند. اما شاید در گیشه هنوز نتوانسته آن‌طور که باید و شاید انتظارها را برآورده کند. بابک حمیدیان، هادی حجازی‌فر و بازیگران خارجی چون پیر داغر، خالد السید، رامی عطاالله، لیث مفتی، منذر زین الدین، جوزیف سلامه، علی سکر، محمد شعبان و سامر خلیلی از چهره‌هایی هستند که در این اثر به ایفای نقش پرداخته‌اند.

نکته جالب درباره این فیلم، محدودیت سنی نمایش آن برای کودکان زیر 12 سال است که آن هم به دلیل وجود صحنه‌های خشن اعمال شده است.

«لاتاری» و قصه عشق و غیرت

لییبیب

رقابت نزدیک دو فیلم «لاتاری» و «به وقت شام» از نکات جالب اکران نوروزی امسال است؛ دو فیلم با دو موضوع کاملا متفاوت که سینماروها تقریبا به یک اندازه دوست دارند از داستان و موضوع آن‌ها سر دربیاورند.

سومین ساخته سینمایی محمدحسین مهدویان در پایان سومین هفته اکران، فروش سه میلیارد را رد کرد و در رقابت با «به وقت شام» قرار گرفت. «لاتاری» هم از فیلم‌های جشنواره امسال بود که بلافاصله بعد از اتمام جشنواره نامش در لیست اکران عید قرار گرفت.

«لاتاری» به موضوع قاچاق دختران ایرانی به کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌پردازد و به گفته سازندگانش قصه عشق و غیرت است. این فیلم در جشنوادره امسال مورد توجه هیات داوران قرار نگرفت، اما به نظر می‌رسد با همین روندی که در فروش طی می‌کند، بتواند در گیشه به اقبال نسبتا خوبی دست پیدا کند.

ساعد سهیلی، هادی حجازی‌فر، حمید فرخ‌نژاد، نادر سلیمانی، مهدی زمین پرداز، علیرضا استادی، جواد عزتی، زیبا کرمعلی و مهسا باقری در این فیلم ایفای نقش می کنند.

یک کمدی دیگر با بازی بازیگر محبوب

در میان هفت فیلم نوروزی امسال به جز «مصادره» و «خرگیوش» نام یک فیلم دیگر به نام «لونه زنبور» هم به چشم می‌خورد.

«لونه زنبور» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد، هم بار دیگر نشان داد سینماروها در ایام عید رغبت بیشتری برای تماشای آثار کمدی دارند؛ گرچه شاید در مقایسه با کمدی‌هایی که سال گذشته در همین نوبت اکران شدند، نمی‌توان رقم فروش فیلم‌های امسال حتی کمدی‌ها را چندان زیاد ارزیابی کرد. «لونه زنبور» هم در پایان هفته گذشته رقم دو میلبارد و نیم فروش را رد کرد و در جایگاه چهارم جدول فروش فیلم‌ها قرار گرفت.

این فیلم به تهیه کنندگی سعید خانی و در ژانر کمدی، داستان دو سارق خرده پا را روایت می‌کند که با تحویل گرفتن جعبه‌ای وارد ماجرایی بزرگ می‌شوند.

پژمان جمشیدی، محسن کیایی، بهاره کیان افشار، رعنا آزادی‌ور، هومن برق نورد، سیاوش چراغی‌پور و فرید سجادی حسینی بازیگران این فیلم هستند. محسن کیایی علاوه بر بازی در این فیلم نگارش فیلمنامه را هم برعهده داشته است.

«خرگیوش» و دورخیز برای میلیاردی شدن

در میان فیلم‌های امسال «خرگیوش» اولین ساخته مانی باغبانی که آن هم مضمونی کمدی دارد از فیلم‌هایی است که حضور در جشنواره فیلم فجر را تجربه نکرده است. فیلم سینمایی «خرگیوش» در گونه کمدی - اجتماعی ساخته شده و محصول سال 1395 است که هنوز آن‌طور که باید و شاید یخ فروش آن باز نشده است و نتوانسته مخاطبان زیادی را به سالن های سینما بکشاند.

بابک حمیدیان و همسرش مینا ساداتی، سیامک انصاری، جواد عزتی، پانته‌آ سیروس، مانیا علیجانی، همایون ارشادی، امید روحانی و ملیکا شریفی‌نیا گروه بازیگران «خرگیوش» را تشکیل می‌دهند.

«خرگیوش» تا کنون توانسته 850 میلیون تومان فروش کند و فاصله زیادی با میلیاردی شدن ندارد.

یک انیمیشن و نیم میلیاردی شدن

لییبیب

انیمیشن سینمایی «فیلشاه» ساخته هادی محمدیان به تهیه‌کنندگی حامد جعفری محصول گروه هنر پویا شاید ضعیف‌تر از حد انتظار ظاهر شد اما آنقدرها هم ناکام نبود و تا کنون حدود نیم میلیارد فروش داشته است.

این انیمیشن در مجموع با نمایش در 53 سالن سینما در حال اکران است و به نظر می‌رسد روند رو به رشدی را در فروش طی می‌کند، با این حساب باید منتظر ماند تا این انیمیشن رقم فروش بالاتری را به خود اختصاص دهد.

داستان انیمیشن «فیلشاه» در جنگلی در آفریقا رقم می‌خورد. رئیس گله فیل‌ها صاحب فرزندی می‌شود که همه انتظار دارند جانشین رئیس گله باشد، اما برخلاف تصور همه بسیار دست و پا چلفتی است و هیکل گنده‌اش همیشه سبب تخریب و خرابکاری می‌شود.

«فراری» ناکام گیشه نوروزی

در میان هفت فیلم اکران نوروز، لقب ناکام‌ترین فیلم گیشه را باید به «فراری» ساخته علیرضا داود‌نژاد داد. این فیلم در جشنواره دو سال پیش به نمایش درآمد و تحسین بسیاری از مخاطبان و منتقدان را هم در پی داشت اما هنوز نتوانسته در گیشه تماشاگران را متوجه خود کند.

«فراری» تا کنون کمتر از 200 میلیون تومان فروخته است و شاید تاخیر در اکران این فیلم بعد از دو سال را بتوان یکی از علل ناکامی آن در گیشه دانست.

این فیلم که تهیه کنندگی‌اش بر عهده جهانگیر کوثری است تنها فیلم اجتماعی اکران عید است و به نوعی در میان سایر آثار کمدی گم شده است.

«فراری» که در جشنواره سی و چهارم فیلم فجر حضور داشت، سیمرغ بهترین بازیگر مردم را برای محسن تنابنده و سیمرغ بلورین ویژه هیات داوران را برای علیرضا داودنژاد به همراه داشت.

محسن تنابنده، ترلان پروانه، سیامک صفری، محمدرضا داوودنژاد، سیما تیرانداز و رضا داوودنژاد بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

داستان «فراری» درباره دختری است که از شهرستان به تهران می‌آید و تلاش می‌کند تا با خودروی فراری هشت میلیاردی، عکس یادگاری بگیرد و درگیر ماجراهایی می‌شود.

خبرآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار