تفریحات عجیب و غریب جوانان سعودی +تصاویر
کد خبر: ۱۰۴۷۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 March 31    -    ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰

هر کشوری در جهان تفریحات مخصوص به خود را دارد که تا حدی متاثر از جغرافیا و فرهنگ حاکم بر آن جامعه است. جوانان عربستانی نیز از این قاعده مستثنی نیستند، اما برخی تفریحات جدیدی که طی سال‌های اخیر به تفریحات سنتی آن‌ها اضافه شده، به اندازه‌ای عجیب به نظر می‌رسند که بعضا در رسانه‌های خارجی نیز بازتاب پیدا می‌کنند. در ادامه به برخی از این تفریحات اشاره شده است.

چیدن سنگ زیر خودرو!
یکی از این تفریحات جدید و عجیب، چیدن سنگ زیر خودرو‌های گران‌قیمت است. در دنیا روش‌های مختلفی برای نمایش خودرو به دیگران وجود دارد. برخی خودرو‌های خود را در نمایشگاه به نمایش می‌گذارند، برخی آن‌ها را برروی سکو‌های چرخان قرار می‌دهند و برخی دیگر نیز کاپوت آن را برای نشان دادن موتور آن بالا می‌زنند، اما روشی که جوانان سعودی برای این کار انتخاب کرده‌اند، تفاوت زیادی با روش‌های مرسوم دارد. آن‌ها برای اینکه خودروی لوکس خود را در معرض نمایش بگذارند یا به رخ دیگران بکشند، در زیر آن سنگ می‌چینند!

مشخص نیست این ایده نخستین بار توسط چه کسی ارائه شد، اما امروزه به یک تفریح پرطرفدار در میان جوانان سعودی تبدیل شده است. آن‌ها حتی برروی چرخ و زیر گلگیر خودروی خود نیز به صورت منظم سنگ می‌چینند تا ماحصل کار خودرویی باشد که گویی در سنگ فرو رفته یا بین زمین و آسمان معلق شده است.

راندن خودرو برروی دو چرخ
تفریح دیگر جوانان سعودی که به شدت همه‌گیر شده، راندن خودرو برروی چرخ‌های کناری است. برخی از این نیز فراتر رفته و هنگام حرکت خودرو برروی دو چرخ، از آن خارج شده و با خودروی در حال حرکت یا با دوستان خود عکس سلفی می‌گیرند!

این تفریح خطرناک که اغلب با خودرو‌های شاسی‌بلند انجام می‌شود، روز به روز با حرکات نمایشی بیشتری همراه می‌شود تا به گفته آنان بر هیجان آن افزوده شود. بیرون آمدن از پنجره خودروی در حال حرکت یا خوابیدن در خیابان برای سلفی گرفتن با خودرو از جمله این حرکات نمایشی خطرناک است.

این تفریح اخیرا به سایر کشور‌های عربی از جمله بحرین که دارای مناطق بیابانی هستند نیز تسری پیدا کرده است.

شکار با شاهین و چیتا
این تفریح یکی از تفریحات سنتی جوانان و حتی میانسالان سعودی به شمار می‌رود که در سایر کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس نیز طرفداران خاص خود را دارد.

در این تفریح، سعودی‌ها یک شاهین یا یوزپلنگ دست‌آموز را هنگام شکار با خود به همراه می‌برند تا اگر موفق به شکار حیوانی شدند، آن‌ها با سرعت زیادی که دارند، شکار را تا رسیدن آن‌ها متوقف کنند.

شلیک با تفنگ سرپر
شلیک با تفنگ سرپر برگرفته از یک سنت قدیمی در عربستان است که امروزه به یک تفریح خطرناک در مراسم عروسی یا جشن‌های مختلف تبدیل شده است.

در این تفریح جوانان سعودی در حالیکه به سمت بالا می‌پرند تفنگ سرپر را به طرف زمین نشانه گرفته و شلیک می‌کنند.

شلیک با تفنگ سرپر به سمت زمین برای افرادی که با این سنت قدیمی سعودی‌ها آشنایی ندارند، با توجه به خطراتی که برای اطرافیان یا خود شخص به همراه دارد، کاملاً شوکه‌کننده است.

باشگاه خبرنگاران

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
1
1
همش بر گرفته از خوی و خصلت صحرا نشینی اینها است ما رفته بودیم مکه می دیدیم با ماشینهای مدل بالا تو صحرای پر از شن و خاک نشسته بودند در حالی که تا چشم کار می کرد هیچ آب و سبزه ای دیده نمی شد یا رفتارشان با ماشینهای گران قیمتشان مثل رفتار با حیوان چهارپایی است که سوارش می شوند همانطور که می دانید احترامی که به شترشان می گذارند بیشتر از خیلی چیزها است
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار