جواهرات کوکو شانل و قصه ی آغاز هر یک از آنها
کد خبر: ۱۰۴۶۹۳
تاریخ انتشار: 2018 April 01    -    ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
اسم او گابریل شانل است.‌ در سال ۱۸۳۳ میلادی متولد شد. به محض فوت مادر, پدرش که یک فروشنده ی دوره گرد و فقیر بود او را به یتیم خانه ای در فرانسه سپرد. شانل کوچک در یتیم خانه دوخت و دوز را از معلمانش آموخت و از آنجا که به خوانندگی علاقه داشت در کلوبی با نام مستعار کوکو آوازخوانی کرد.

جواهرات کوکو شانل و قصه ی آغاز هر یک از آنها«اختصاصی تابناک باتو»  اسم او گابریل شانل است.‌ در سال ۱۸۳۳ میلادی متولد شد. به محض فوت مادر, پدرش که یک فروشنده ی دوره گرد و فقیر بود او را به یتیم خانه ای در فرانسه سپرد. شانل کوچک در یتیم خانه دوخت و دوز را از معلمانش آموخت و از آنجا که به خوانندگی علاقه داشت در کلوبی با نام مستعار کوکو آوازخوانی کرد. دیری نپایید که او اولین فروشگاه فروش کلاه را در فرانسه گشود و در نهایت با فراز و نشیب های بسیار لقب افسانه ی مد جهان را از آن خود کرد. کوکو شانل به نمادی از مد جهانی و مدرن بدل گشت و در دنیای صنعت لباس و هر آنچه که به زیبایی و آراستگی زنان تعلّق داشت پیشگام گردید. روزگار پر فراز و نشیب و پر از اتفاقات و شخصیت های مختلف بر روی زندگی خلاقانه ی خانم کوکو شانل تأثیر گذاشتند.
به نظر می رسد هر یک از آن تجربه های سخت و گاهاً تلخ و در عین حال آموزنده شایسته است تا امروز با طلا و قطعه های براق الماس و سنگ های قیمتی آذین داده شوند.  با تأثیر از زندگی کوکو شانل برند فرانسوی و لوکس شانل جواهراتی شگفت انگیز را که از روح زندگی مبدع آن مادمازل کوکو شانل الهام گرفته شده را تهیه کرده است.
ما در «تابناک با تو» برای شما نمونه ای از بارزترین مجموعه های شانل را که هر کدام از آنها بُرشی از داستان های زندگی او هستند را گرد آورده ایم.

1. مجموعه ی اول جواهرات شانل Bijoux de Diamants

جواهرات کوکو شانل و قصه ی آغاز هر یک از آنها

در سال ۱۹۳۲ میلادی، کوکو شانل مجموعه جواهرات Bijoux de Diamants را طراحی کرد. این جواهرات از کودکی او الهام گرفته شده بودند، زمانی که در یتیم خانه زندگی می کرد و شب ها به پشت دراز می کشید و به ستاره ها, ماه و کهکشان ها می اندیشید و عظمت خالق را به یاد می آورد. این جواهرات با 35 قطعه الماس و پلاتین طراحی شده بود و اشکالی از ستارگان, ستاره های دنباله دار، شهاب سنگ ها و حتی بال های پرواز را در بر می گرفت و هر یک از آنها قابلیّت تفکیک را و تبدیل شدن به ستاره های کوچک را داشتند.

جواهرات کوکو شانل و قصه ی آغاز هر یک از آنها

شانل پس از طراحی این جواهرات با چالش بزرگی روبرو شد، زیرا شرکت (پلاس وندوم) علیه شرکت (دِ بیرز)؛ شرکتی که کوکو در آن کار می کرد شکایت نمود. موضوع شکایت این بود که یک طراح لباس نباید وارد دنیای جواهرات شود و متأسفانه شرکت شکایت کننده در این قضیه پیروز شد و شانل مجبور شد تا مدتی فقط به طراحی کیف های دستی، اکسسوارهای زنانه و لباس بپردازد. پس از گذشت زمان و تغییر بایدها و مفاهیم، خانه ی تولید جواهر مجموعه جواهرات Cometes را روانه ی بازار کرد که در آن از افسون ستارگان و شهاب سنگ های جواهرات شانل الهام گرفته بود.

2. صورت فلکی شیر (برج اسد) و شهر جادویی ونیز

جواهرات کوکو شانل و قصه ی آغاز هر یک از آنها

شیر صورت فلکی خانم شانل بود. برند لوکس شانل از این نشانه ی جذاب و سمبل قدرت برای طراحی Sous le signe du Lion استفاده کرده است. شیر محور اصلی این طرح ها می باشد. از سوی دیگر وقتی شانل به شهر ونیز سفر کرد در گوشه و کنار این شهر جادویی مجسمه های سنگی و سمبل هایی از شیر را دید که همه جا را در سیطره ی خود درآورده بودند. اینگونه بود که شیر ها و شهر ونیز با قدرت و صلابت جای خود را در قلب شانل پیدا کردند.

3. زنان تأثیرگذار در زندگی شانل و مجموعه جواهرات COCO AVANT CHANEL

جواهرات کوکو شانل و قصه ی آغاز هر یک از آنها

در سال 2017 برند کوکو شانل مجموعه جواهرات COCO AVANT CHANELرا طراحی کرد که از یازده دست تشکیل شده و هر یک از آنها با نام زنهای تأثیر گذار و دوستان همراه شانل نامگذاری شده اند. در هر مجموعه ای از جواهرات دو عنصر اساسی به چشم می خورد دانتل ها و رُبان هایی متفاوت با طرح های مختلف.

4. شانل و گلهای کاملیا

جواهرات کوکو شانل و قصه ی آغاز هر یک از آنها

گلهای کاملیا Camelia منبع الهام کوکو بوده است. او از روی عمد و درخواست قلبی این گل ها را در لباس ها و اکسسوارهای زنان جای می داد. گاهی برند شانل طرح هایی با محوریّت گل های کاملیا را تقدیم دوست داران این برند می کند تا یاد و خاطره ی شانل و علاقه ی او به گل های کاملیا زنده بماند.

5. شانل و مجموعه جواهرات Flying Cloud

جواهرات کوکو شانل و قصه ی آغاز هر یک از آنها

در ستایش روزهای آفتابی و درخشان زندگی کوکو شانل، این برند مجموعه ی فاخر Flying Cloud را طراحی کرده است که دربرگیرنده ی قطعاتی الهام گرفته شده از گذران لحظه های آفتابی در کنار دریا، تیوپ ها، ریسمان های کشتی و بادبان ها است. نام این مجموعه جواهرات از نام یک قایق لوکس که به یکی از دوستان خانه ی مد شانل تعلق دارد گرفته شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار