بازیکنانی که مرگبارترین خوراکی‌ها را تبلیغ می‌کنند +تصاویر
کد خبر: ۱۰۴۵۵۳
تاریخ انتشار: 2018 March 29    -    ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵

کارشناسان دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند تعداد زیادی از ورزشکاران برتر رشته‌های مختلف ورزشی که الگوی کودکان و نوجوانان هستند و بسیاری از کودکان با آن‌ها همزاد پنداری می‌کنند به دلیل دریافت سود عالی از حامیان مالی خود به تبلیغ مواد غذایی ناسالم می‌پردازند.

این ورزشکاران همچنین خود نیز رژیم غذایی ناسالمی دارند و بیش از ۷۶ درصد از موادغذایی که مصرف می‌کنند انواع فست فود، نوشابه‌های شیرین و انواع شیرینی و شکلات‌های قندی است.

بازیکنانی که مرگبارترین خوراکی‌ها را تبلیغ می‌کنند +تصاویر


بسیاری از شرکت‌های مشهور فعال در صنایع مواد خوراکی و نوشیدنی‌ها از ورزشکاران برای تبلیغ تولیدات خود استفاده می‌کنند. کارشناسان هشدار می‌دهند، تبلیغ مواد غذایی ناسالم از سوی ورزشکاران محبوب آمریکایی سبب تمایل کودکان به مصرف مواد غذایی ناسالم و بروز چاقی و مشکل‌های ناشی از آن شده است.

افزون بر ورزشکاران، تیم و حتی لیگ‌های ورزشی نیز به تبلیغ انواع فست فود‌ها و خوراکی‌های پرچرب و شیرین می‌پردازند و به این ترتیب طرفداران خود را به مصرف موادغذایی ناسالم تشویق می‌کنند.

کارشناسان درسال ۲۰۱۳ دریافتند بیش از ۸۰ درصد خوراکی‌هایی که افراد مشهور به ویژه ورزشکاران تبلیغ می‌کنند دارای ارزش تغذیه‌ای کم و سرشار از مواد غذایی ناسالم است.

چاقی یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌هاست و چنانچه از دوران کودکی فرد مبتلا به چاقی شود؛ در آینده با مشکل‌هایی همچون فشار و کلسترول خون بالا، سرطان، نارسایی کلیوی و ریوی، افت بهره هوش، دیابت نوع دو و سندرم متابولیک مواجه می‌شود.

چاقی همچنین سبب بروز مشکل‌های روانی همچون اعتماد به نفس پایین، خود کم بینی، افسردگی و ناتوانی در انجام تمرین‌های ورزشی و شرکت درمسابقه‌های ورزشی در دوران خردسالی و نوجوانی می‌شود.

کارشناسان اعتقاد دارند، چون کودکان در رده سنی ۷ تا ۱۷ سال، بیشتر از بزرگسالان به تماشای مسابقه‌های ورزشی می‌پردازند و شخصیت‌های ورزشی برای آن‌ها اثر گذار است بیشتر تحت تاثیر قرار می‌گیرند و به خوردن خوراکی مورد علاقه قهرمان ورزشی خود می‌پردازند.

البته در این میان نیز برخی ورزشکاران به تبلیغ مواد غذایی سالم، تبلیغ ماشین یا سایر وسایل نیز می‌پردازند، اما بیشترین میزان تبلیغ اطراف زمین ورزشگاه‌ها به خوراکی و مواد غذایی اختصاص دارد.

بازیکنانی که مرگبارترین خوراکی‌ها را تبلیغ می‌کنند +تصاویر

 

این ستارگان ورزشی به خوبی می‌دانند، مواد غذایی که تبلیغ می‌کنند برای سلامت بدن مضر است، اما سود سرشار ناشی از انجام تبلیغ سبب می‌شود تا به راحتی وجدان خود را زیر پای بگذارند.

ورزشکاران، بهترین رژیم غذایی را دارند و زیر نظر متخصص تغذیه هستند تا تناسب اندام خوبی داشته باشند، اما میلیون‌ها طرفدار آن‌ها در گوشه و کنار دنیا با تماشای فیلم‌های زیبای تبلیغاتی به خوردن مواد غذایی ناسالم می‌پردازند.

فردا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار