نگرانی از شیوع آنفلوآنزای فوق‌حادِ پرندگان در کشور
کد خبر: ۱۰۴۴۲۸
تاریخ انتشار: 2018 March 27    -    ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵

علیرضا رفیعی‌پور، رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به خسارت‌های بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور، اظهار کرد: 50 مرغ تخم‌گذار کشور متأثر از این بیماری بوده و آسیب‌هایی به اقتصاد کشور وارد شده است.

وی با بیان اینکه نگران هستیم که این بیماری در حوزه ماکیان، طیور گوشتی و ... تسری پیدا کند و صنعت مرغ دچار خسارت‌های بسیاری شود، گفت: امیدوارم با کنترل و اقدامات پیشگیرانه شاهد چنین خسارتی نباشیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه 95 درصد داروهای دامی در کشور تولید می‌شود و قطعاً ماده اولیه در انحصار کشور خاصی نیست، گفت: ماده اولیه داروهایی را از کشورهای دیگر وارد و همچنین برخی از مواد اولیه را به کشورهای دیگر صادر می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه 35 درصد ماده اولیه واکسن طیور در کشور تولید می‌شود و بقیه وارداتی است، خاطرنشان کرد: قبلاً یک مؤسسه دولتی تولید واکسن در کشور فعالیت داشت که اکنون بیش از 3 شرکت خصوصی می‌تواند واکسن تولید کند.

رفیعی‌پور در خصوص بیماری تب مالت بیان کرد: طی سال‌های گذشته با اقدامات پیشگیرانه 50 درصد آمار مبتلایان به بیماری تب مالت در کشور کاهش داشته است.

وی در پایان از تجهیز آزمایشگاه دامپزشکی همدان خبر داد و افزود: استان همدان به دلیل اینکه در مسیر سایر استان‌هاست تردد در آن بالاست و نقطه حساسی است که باید در حوزه کنترل و پیشگیری بیماری اقدامات خاصی صوت گیرد که قطعاً تجهیز آزمایشگاه دامپزشکی این استان را در دستور کار قرار خواهیم داد.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار