۱۱ مورد قاچاق انسان در یک روز کشف شد
کد خبر: ۱۰۴۴۱۳
تاریخ انتشار: 2018 March 27    -    ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰

ماموران گمرک همزمان با ایام تعطیلات نوروزی در دو عملیات مبارزه با قاچاق انسان موفق شدند روز گذشته (ششم فروردین) تعداد 11 نفر را از لا به لای بار دو دستگاه تریلر کشف کنند.

در نخستین عملیات ماموران گمرک بازرگان یک زن و شوهر ایرانی را کشف کردند که در بار ترانزیتی حامل شمش روی مخفی شده بودند؛ این بار از مبدا کشور ازبکستان به مقصد ترکیه بارگیری شده بود.

 

در عملیات دیگری ماموران گمرک 9 نفر تبعه یکی از کشورهای همسایه را از داخل بار پلی اتیلن کشف کردند. از این تعداد 5 نفر مرد و 4 نفر زن بودند که در داخل بار پلی اتیلن مخفی شده و قصد داشتند به صورت غیر قانونی از کشور خارج شوند.

 

تمامی این افراد با هوشیاری ماموران گمرک و با رصد اطلاعات محموله ها و به کمک دستگاههای کنترلی ایکس ری کشف و ضبط شده اند. با انجام دو عملیات یاد شده سومین و چهارمین محموله قاچاق انسان در سال 97 با هوشیاری ماموران گمرک کشف و ضبط شد.

 

همزمان با تعطیلات نوروزی و به دلیل پاره ای مشکلات در کشورهای همسایه قاچاق انسان در روزهای اخیر افزایش یافته اما با هوشیاری ماموران گمرک قاچاقچیان در انتقال غیر قانونی این افراد از مرزهای کشورمان ناکام مانده اند.
ماموران گمرک در سال 96 تعداد 550 مورد قاچاق انسان کشف کردند . گمرک ایران در سال 2017 موفق شد رتبه نخست مبارزه با قاچاق مواد مخدر و رتبه دوم را در مبارزه با انواع کالای قاچاق کسب کند.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار