طرز تهیه‌ی اسپرینگ رول سیب زمینی
کد خبر: ۱۰۴۳۹۸
تاریخ انتشار: 2018 March 30    -    ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
اسپرینگ رول سیب زمینی، یک پیش‌غذای آسان و خوشمزه است که تهیه و سرو آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای آشنای با مواد اولیه و روش تهیه‌ی این پیش‌غذای خوشمزه، با ما همراه باشید.

طرز تهیه‌ی اسپرینگ رول سیب زمینیاختصاصی تابناک باتو؛ اسپرینگ رول سیب زمینی، یک پیش‌غذای آسان و خوشمزه است که تهیه و سرو آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای آشنای با مواد اولیه و روش تهیه‌ی این پیش‌غذای خوشمزه، با ما همراه باشید.

طرز تهیه‌ی اسپرینگ رول سیب زمینی

مواد لازم:

تخم مرغ: سه عدد

سیب زمینی: 2 عدد متوسط

هویج خرد شده: نصف پیمانه

ذرت پخته شده: یک چهارم پیمانه

سیر رنده شده: 2 حبه

پیازچه‌ی خرد شده: 4 عدد

زنجبیل: دو قاشق چایخوری

روغن زیتون: یک قاشق غذاخوری

روغن برای سرخ کردن: به میزان لازم

مواد لازم برای خمیر:

تخم مرغ: یک عدد

آب: نصف پیمانه

نمک: نصف قاشق چایخوری

آرد: دو پیمانه

طرز تهیه:

برای تهیه‌ی خمیر، تخم مرغ را به همراه آب در ظرفی ریخته و با یکدیگر مخلوط می‌کنیم. سپس نمک و آرد را کم کم به آن اضافه کرده و هم می‌زنیم تا خمیری یکدست به وجود آید. اگر خمیر خشک بود، کمی آب به آن اضافه می‌کنیم و اگر شل بود، کمی آرد می‌افزاییم.
سیب زمینی‌ها را پخته و پوست می‌گیریم سپس آنها را رنده‌ی ریز می‌کنیم. سیر را به همراه پیازچه خرد شده و زنجبیل کمی تفت می‌دهیم.
دو عدد از تخم مرغ‌ها را پخته و رنده می‌کنیم و به سیب‌زمینی می‌افزاییم. هویج، پیازچه و سیر تفت داده شده، ذرت، نمک و روغن زیتون را به مخلوط تخم مرغ و سیب زمینی افزوده و مواد را خوب مخلوط می‌کنیم.
یکی از تخم مرغ‌ها را که باقی مانده بود در ظرفی ریخته و با چنگال می‌زنیم و آن را کناری قرار می‌دهیم.
خمیر را روی سطحی آردپاشی شده پهن می‌کنیم و با کمک چاقوی تیز، نوارهای باریکی از آن جدا می‌کنیم. کمی از خمیر سیب زمینی را داخل خمیر قرار می‌دهیم. کمی از تخم مرغ زده شده را به لبه‌های خمیر مالیده و خمیر را رول می‌کنیم.
روغن را در ظرفی ریخته و می‌گذاریم خوب داغ شود سپس، اسپرینگ رول‌ها را داخل روغن داغ به مدت دو تا سه دقیقه قرار می‌دهیم تا کاملا سرخ شوند سپس آنها را روی حوله‌ی کاغذی قرار می‌دهیم تا روغن اضافی گرفته شود.
اسپرینگ‌رول‌های سیب‌زمینی آماده‌اند. آنها را در ظرفی مناسب چیده و به دلخواه تزیین می‌کنیم.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو

منبع: tareekaa

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار