نکاتی که باید در سفر برای سلامت کودکان رعایت کرد
کد خبر: ۱۰۴۳۸۲
تاریخ انتشار: 2018 March 27    -    ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰

مهسا میر زنده‌دل متخصص بیماری‌های کودکان به مادران باردار و شیرخوار توصیه کرد: یکی از نکات مهمی که مادران کودک باید مدنظر قرار دهند، این است که به آب سالم برای تغذیه و تهیه شیر دسترسی داشته باشند و حتماً مرتب دست‌ها را بشویند.

وی گفت: از مهم‌ترین تهدیدات سفر برای کودکان ابتلا به اسهال و استفراغ به دلیل عدم رعایت بهداشت و نوشیدن آب آلوده و غذا‌های نامطمئن بین‌راهی است، لذا باید در درجه اول به جایگزینی مایعات از دست رفته به دلیل استفراغ و اسهال توجه و با شیردهی مکرر و استفاده از محلول ors در صورت در دسترس بودن، به درمان کودک کمک شود.

متخصص بیماری‌های کودکان ادامه داد: در صورت شدید بودن علائم، لازم است هرچه سریع‌تر کودک به نزدیک‌ترین مرکز درمانی برسانیم؛ زیرا شیرخواران در سنین پایین به شدت به کم‌آبی حساس هستند و حتی خطر مرگ آن‌ها را تهدید می‌کند.

میر زنده‌دل گفت: کودکان به دلیل تکامل نیافتن در سیستم تعریق و عروق خود نسبت به مناطق گرمسیر حساس هستند و امکان گرمازدگی آنان زیاد است؛ لذا مادران باید با شیر دادن مکرر از بروز گرمازدگی جلوگیری کنند؛ هم‌چنین اگر از شیر خشک استفاده می‌شود، باید به نظافت دست‌ها و آب محل مورد نظر توجه ویژه‌ای شود.

وی با بیان اینکه کودک نباید به هیچ‌وجه تا سن ۱۳ سالگی در صندلی جلو بنشیند گفت: در سنین پایین‌تر باید از صندلی مخصوص کودکان استفاده شود؛ هم‌چنین مادران نباید حین حرکت کودک را در آغوش خود نگه دارند؛ زیرا تجربه نشان داده است در این صورت هنگام تصادف بروز جراحت و ضربه بسیار بالا می‌رود.

متخصص بیماری‌های کودکان افزود: به کودکان اجازه ندهید در آب‌های به ظاهر تمیز و آلوده شنا کنند؛ زیرا این کار احتمال بروز بیماری‌های گوارشی را بسیار بالا می‌برد.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار