اسرار آشپزخانه‌ای که نمی‌دانستید+عکس
کد خبر: ۱۰۴۳۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 March 27    -    ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
بسیاری از ما چون به انجام دادن کارها به روش خاصی عادت کرده ایم، فکر می‌کنیم که این روش درست است. اما چنین روش‌های معمولی در آشپزخانه مانع کشف استعداد‌های آشپزی می‌شود و حتی اشتیاق ما را به آشپزی از بین می‌برد. در این مطلب ترفند‌های آشپزخانه‌ای را مشاهده می‌کنید که پخت و پز را لذتبخش و آسان می‌کند.

برخی سبزی‌ها را نباید در یخچال قرار دهید

بسیاری از افراد هنوز فکر می‌کنند باید همه میوه‌ها و سبزیجات را در یخچال نگهداری کرد تا مدت بیشتری تازه بمانند. اما این اشتباه است: سیب زمینی، گوجه، موز و سیب را بهتر است خارج از یخچال نگهداری کنیم. سیب زمینی در دمای پایین بیش از حد شیرین می‌شود و بقیه موارد هم در یخچال اتیلن تولید می‌کنند که باعث می‌شود سریع‌تر رسیده و فاسد شوند.

اسرار آشپزخانه‌ای که نمی‌دانستید
 


یخ گوشت را در یخچال آب کنید

برای ذوب کردن گوشت منجمد آن را در یک کاسه مناسب قرار داده و در یخچال بگذارید. گوشت را در آب و به خصوص آب داغ قرار ندهید، چون طعم و ظاهر گوشت را خراب می‌کند.

اسرار آشپزخانه‌ای که نمی‌دانستید
 


برای له کردن سیب زمینی از مخلوط کن استفاده نکنید

مخلوط کن سیب‌‌زمینی له شده را چسبناک می‌کند. برای له کردن سیب‌زمینی بهتر است از یک گوشت‌کوب ساده استفاده کنید تا طعم و ظاهر سیب زمینی حفظ شود.
 
اسرار آشپزخانه‌ای که نمی‌دانستید
 


شیر را داخل در یخچال نگهداری نکنید

ظاهرا در یخچال بهترین جا برای نگهداری لبنیات است، اما در واقع دمای آن کمی بالاتر است. علاوه بر این باز کردن در یخچال دمای آن را کم و زیاد می‌کند و ماندگاری شیر را کم می‌کند.
 
اسرار آشپزخانه‌ای که نمی‌دانستید
 


پاستا را هنگام جوشاندن هم بزنید

همه شما می‌دانید که هر پاستایی را نباید در آب جوش ریخت. اما این را هم باید بدانید که در اولین دقایقی که پاستا را در آب جوش می‌ریزید، باید آن را هم بزنید تا به یکدیگر و ته ظرف نچسبند.
 
اسرار آشپزخانه‌ای که نمی‌دانستید
 


هنگام پخت در فر را باز نکنید

با باز کردن فر، دمای آن کاهش می‌یابد و پف کیک یا نانتان می‌خوابد. اگر می‌خواهید خمیر را چک کنید، چراغ فر را روشن کنید. تنها چند دقیقه قبل از اینکه خمیر کاملا پخته شود می‌توانید در فر را باز کنید، یعنی زمانی که به اندازه کافی پف کرده باشد.

اسرار آشپزخانه‌ای که نمی‌دانستید
 


نان را در یخچال نگه دارید

نان باید در محیط سرد و خشک مثل یخچال نگهداری شود. فقط آن را خوب بسته بندی کنید تا بوی مواد دیگر را به خود نگیرد.
 
اسرار آشپزخانه‌ای که نمی‌دانستید
 


به جای نمک زیاد از سرکه استفاده کنید

به جای استفاده بیش از حد از نمک می‌توانید از آبلیمو و سرکه بالزامیک، سرکه سیب یا انگور استفاده کنید. حتما سرکه را هنگام پخت تبخیر کنید.
 
اسرار آشپزخانه‌ای که نمی‌دانستید
 


نیمرو را در مایکروویو بپزید

پختن نیمرو ساده است، اما اگر در مایکروویو بپزید، ساده‌تر هم می‌شود. فقط یک سوراخ کوچک با چاقو یا سوزن در زرده تخم مرغ ایجاد کنید تا داخلش هم خوب بپزد. سپس ۴۵ ثانیه تخم مرغ را در مایکروویو قرار دهید.
 
اسرار آشپزخانه‌ای که نمی‌دانستید
 


سفیده تخم را در حالی که گرم است، هم بزنید

برای داشتن یک بافت فوق‌العاده کرم یا کیک، سفیده تخم مرغ را در دمای اتاق هم بزنید تا بهتر پف کند. همچنین دقت کنید که سفیده و زرده را به درستی از هم جدا کنید.
 
اسرار آشپزخانه‌ای که نمی‌دانستید
 


نان پیتزای ترد بپزید

اگر در خانه پیتزا می‌پزید و می‌خواهید نان پیتزایتان ترد و طلایی شود باید چند نکته را رعایت کنید. روش اول این است که قبل از اینکه مواد پیتزا را روی خمیر بگذارید، دو سه دقیقه خمیر را در فر قرار دهید. این کار خمیر پیتزا را از رطوبت موادی مثل گوجه و قارچ و خمیری شدن حفظ می‌کند. روش دوم این است که خمیر را در یک سینی فر داغ قرار دهید و سپس مواد را روی آن بچینید.
 
اسرار آشپزخانه‌ای که نمی‌دانستید
 


از چند تخته برش استفاده کنید

شما باید حداقل دو تخته برش در آشپزخانه داشته باشید: یکی برای گوشت، ماهی و دیگری برای غذا‌هایی که نیاز به پخت ندارند. چون ممکن است گوشت خام حاوی باکتری‌های خطرناکی باشد که تنها طی پخت از بین می‌رود. برای اینکه تخته‌ها را اشتباه برندارید، تخته‌هایی با رنگ‌های مختلف بخرید.
 
اسرار آشپزخانه‌ای که نمی‌دانستید
 


مقداری از فضای شیشه را خالی بگذارید

نگهداری از مواد غذایی کار دشواری است که اگر به درستی انجام نشود منجر به فاجعه می‌شود. یادتان باشد مقداری از فضای شیشه مربا، ترشی یا هر ماده غذایی دیگری را خالی بگذارید.
 
اسرار آشپزخانه‌ای که نمی‌دانستید
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
0
0
سپاسگزارم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار