کی‌روش با «قفس فوتبالی» سرعت را بالا می‌برد +عکس
کد خبر: ۱۰۴۳۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 March 27    -    ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۵

کارلوس کی روش علاقه زیادی به استفاده از امکانات روز فوتبال دنیا برای پیشرفت بازیکنان دارد. او همان طور که جلیقه های جی پی اس و بعد دستگاه شوتینک را به به فوتبال ایران اضافه کردحالا با ابزاری جدید به دنبال بالا بردن سرعت عکس العمل بازیکنان تیم ملی در پاس گرفتن و پاس دادن است.

یکی از مدرنترین تجهیزات فوتبال که در اختیار هر باشگاهی در دنیا هم نیست و اختراعش حدودا به دورتمندی‌ها برمی گردد « قفس تمرینی فوتبال» است. این تجهیزات شامل 8 دستگاه شوتینگ توپ است که در 4 جهت یک قفس بزرگ قرار می گیرد و توری هایی که در وقت لازم روشن و خاموش می شود. به عکس زیر توجه کنید.

کی‌روش با «قفس فوتبالی» سرعت را بالا می‌برد +عکس

 

در این دستگاه وقتی بازیکن در مرکز قرار می گیرد چراغ سبز یکی از شوتینگ ها روشن می شود که بازیکن باید طوری بیاستد که چراغ را ببیند. پس از روشن شدن چراغ و با یک ثانیه تاخیر توپی از داخل دستگاه به مرکز قفس شوت می شود . بلافاصله چراغ قرمز یکی از توری‌ها در 4 جهت روشن می شود و بازیکن مدت زمان کوتاهی فرصت دارد که توپ شوت شده را استپ کند و به داخل توری روشن شده بفرستد.

این دستگاه هرچند جدید است اما قدمتی نزدیک به 7یا8 سال دارد و در باشگاه های بزرگ پرورش استعداد دنیا مثل دورتموند و لاماسیا استفاده می شود. اما هزینه های زیاد این دستگاه سبب شد مدل های ساده تری هم بعد از آن فراهم شود که یکی از انها 4 دستگاه شوتر و چند دورازه کوچک است که کاری مشابه انجام می دهد. این دستگاه ها هرچند در ابتدا برای آموزش بازیکنان جوان استفاده می شد اما کم کم به تمرینات برخی باشگاه ها نیز اضافه شد.

 

کی‌روش با «قفس فوتبالی» سرعت را بالا می‌برد +عکس

حالا تیم ملی ایران هم سراغ نمونه ساده شده و ارزان از این سیستم رفته است. در سیستمی که در تیم ملی استفاده می شود بازیکنان رو به روی یک شوتر قرار می گیرند و با بالاگرفتن دستشان اعلام حضور می کنند دستگاه روشن می شود و توپ را جهت دار پاس می دهد و بازیکنان باید در کمترین زمان ممکن توپ را به یکی از دشتک هایی که توسط دستگاه روشن شده بکوبند.

این تمرین سرعت تصمیم گیری بازیکنان را بسیار بالا می برد و سبب می شود که آنها در کسری از ثانیه در پرسینگ شدید حریف هم بتوانند توپ را به بهترین نقطه ممکن بفرستند. تمرینی که اینروزها در ساختمان مرموز پک انجام می شود البته فقط یکی از عملیاتهای لو رفته تیم کی روش است .سرمربی تیم ملی تابه حال موفق شده تا حد زیادی اتفاقات رخ داده در ساختمان پک را مخفی نگه دارد.

عصرایران

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رحمت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
0
0
فکر مئ کنید این کار جنبه موغقیت آمیز یک رسانه است که اسرار و مخفی کاری ارتش خود را برای دیگران افشا کند ؟؟؟!!!
شما به تأکید نوشته اید که مربی تیم ملی ایران تاکنون سعی داشته ابزار تمرینی و نحوه تمرینات سربازان خود را مخفی نگه دارد .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار