آشنایی با جاذبه های زیبای مالزی
کد خبر: ۱۰۴۳۳۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2018 March 28    -    ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
در قاره آسیا کشورهای بسیار زیبایی وجود دارند که هر یک سعی می کنند با فراهم کردن امکانات و شرایط لازم، گردشگران بیشتری را به سمت خود بکشانند. از جمله بهترین کشورها در این زمینه، می توان به چین و ژاپن اشاره نمود. یکی دیگر از کشورهایی که توانسته جایگاه خود را بیابد، مالزی است. غار میمون ها یکی از اماکن مقدس هندو هاست و این غار پله‌های بسیار زیادی داشته و...

با جاذبه های زیبای مالزی آشنا شوید؛به گزارش «تابناک با تو»؛ در قاره آسیا کشورهای بسیار زیبایی وجود دارند که هر یک سعی می کنند با فراهم کردن امکانات و شرایط لازم، گردشگران بیشتری را به سمت خود بکشانند. از جمله بهترین کشورها در این زمینه، می توان به چین و ژاپن اشاره نمود؛ اما یکی دیگر از کشورهایی که توانسته جایگاه خود را بیابد، مالزی است.


مالزی یک کشور چند قومی در جنوب شرق آسیاست. با وجود مردم چین، هند، تایلند و مالایی در این کشور، مذهب های مختلفی مانند اسلام، بودائیسم و هندوئیسم دیده می شود که در این میان اسلام به عنوان دین رسمی معرفی شده است. شما می توانید بازتاب این جامعه چند دینی را در مساجد و معابد زیبای آن ببینید. ما در اینجا تعدادی از این مساجد و معابد زیبا و همچنین مکان های گردشگری و مراکز خرید زیبای کشور مالزی را برایتان آورده ایم. 

مساجد و معابد

مسجد مالاکا در جزیره مالاکا
این مسجد در سال 2006 روی جزیره ای دست ساز نزدیک شهر مالایا، در جنوب کوآلالامپور ساخته شده است. هنگام بالا آمدن آب دریا، گویی معبد روی آب شناور است. هزینه ساخت این بنا 10 میلیون رینگیت، یا حدود 3165000 دلار تخمین زده شد.

با جاذبه های زیبای مالزی آشنا شوید؛

مسجد مالاکا، روی جزیره ای دست ساز نزدیک شهر مالایا، در جنوب کوآلالامپور ساخته شده است

معبد باتوکیو، کوالالامپور
باتو کیو نام معبدی در ۱۳ کیلومتری شمال شهر کوالالامپور در کشور مالزی است. این معبد به دلیل نزدیکی به تپه‌ها و مجموعه غارهای اطرافش (متعلق به 400 میلیون سال قبل) و نزدیکی به رودخانه باتو که در پشت این تپه واقع شده‌است، به معبد غارهای باتو شهرت دارد و یکی از معروفترین معابد دین هندو در خارج از کشور هندوستان است. این مکان توریست های بسیاری را از سرتاسر جهان به خود جذب می کند. برای این که به 3 غار اصلی برسید باید از 272 پله بالا روید.

با جاذبه های زیبای مالزی آشنا شوید؛

باتو کیو نام معبدی در ۱۳ کیلومتری شمال شهر کوالالامپور در کشور مالزی است

مسجد شناور در کوالا ترانگانو
مسجد شناور یا «Tengku Tengah Zaharah» روی دریاچه ای نزدیک کوالا ترانگانو در شمال شرق مالزی قرار دارد. این ساختمان سفید رنگ در سال 1993 ساخته و در سال 1995 افتتاح شده است. بازدید از معماری این بنا که تلفیقی از معماری مالایایی و معماری مدرن است، برای همه جذابیت دارد.

با جاذبه های زیبای مالزی آشنا شوید؛

مسجد شناور، روی دریاچه ای نزدیک کوالا ترانگانو در شمال شرق مالزی قرار دارد

سری ماهاماریامان، کوالالامپور
این معبد یکی از قدیمی ترین معابد هندو در مالزی است که ارتفاع دروازه آن 22 متر بوده و ایوان های آن با تصاویر حکاکی شده از خدایان هندو، تزیین شده است. این مسجد در سال 1873 ساخته، سپس برج رنگی آن در سال 1968 به آن اضافه شد که بازتاب سبک سنتی جنوب هند است.

با جاذبه های زیبای مالزی آشنا شوید؛

این معبد یکی از قدیمی ترین معابد هندو در مالزی است

مسجد جامع جامک در کوالالامپور
این مسجد که در تقاطع دو رودخانه « Kelang» و « Gombak» واقع شده، در سال 1909 افتتاح و جزو یکی از قدیمی تریم مساجد کوالالامپور است. بومی های این منطقه نام این مسجد را «مسجد جمعه» گذاشتند زیرا در روزهای جمعه زائران زیادی از تمام شهر برای عبادت به این مکان می آیند، طوری که جمعیت به علت کمبود جا بناچار در خیابان های اطراف می ایستند.

با جاذبه های زیبای مالزی آشنا شوید؛

مسجد جامع جامک، جزو یکی از قدیمی تریم مساجد کوالالامپور است

مکانهای تفریحی مالزی

ملاقات با کوسه ها
یکی از جذابترین اماکن گردشگری پارک زیر آب KLCC است. این آکواریوم پیشرفته بیش از پنج هزار نوع مختلف از موجودات آبی و زمینی را در خود جای داده است. این پارک زیر آبی شما را از آب های گرمسیری آسیا تا جنگل‌های آمازون با خود همراه می‌کند تا با دنیای عجیب و غریب جانداران دریایی آشنا شوید. اینجا از تماشای کوسه‌های سند تایگر، پوماهی‌ها، لاک پشت‌های آبی و سایر موجودات دریایی که بدون پنهان شدن در اطراف این آکواریم وسیع شنا می‌کنند، شگفت زده می‌شوید.

با جاذبه های زیبای مالزی آشنا شوید؛
یکی از جذابترین اماکن گردشگری مالزی، پارک زیر آب KLCC است

فستیوال بادبادک‌ها را از دست ندهید
فستیوال بین‌المللی ٥ روزه کلانتان هر ساله در تومپات مالزی برگزار می‌شود. این فستیوال در اواخر ماه مه یا ژوئن برگزار می‌شود و شما می‌توانید سفر خود را در این ماه‌ها انجام دهید تا شاهد هزاران هزار بادبادک رنگی در آسمان باشید؛ فستیوالی که در هیچ کجای دنیا بدیل آن را نخواهید یافت.


در این فصل اگر سفر کردید قدم زدن در طولانی‌ترین پل معلق دنیا را از دست ندهید؛ پلی که ۵۳۰ متر طول و ۴۰ متر ارتفاع دارد که برای افراد ماجراجو فرصت تجربه هیجان مضاعف با قدم زدن در شب و مشاهده حیوانات شب‌زنده‌دار را فراهم کرده است. یکی دیگر از تفریحات بی‌نظیر در سفر به مالزی، چتربازی است. در طول این ماجراجویی دیدنی از شما فیلم‌برداری می‌شود و حالات چهره‌تان ثبت می‌شود و شما بعدا می‌توانید آن را تماشا کنید. این تمام ماجرا نیست و شما اگر در ماه مارس عازم مالزی شده باشید موفق به حضور در فستیوال بین‌المللی بالن‌سواری پوتراجایا خواهید شد. در این رویداد سه روزه بالن‌ها دو بار در روز در ساعات ۷ صبح و ۶ بعد‌ازظهر به پرواز درمی‌آیند.

با جاذبه های زیبای مالزی آشنا شوید؛

فستیوال بین‌المللی ٥ روزه کلانتان هر ساله در تومپات مالزی برگزار می‌شود

پنانگ، بهترین مقصد گردشگری غذایی دنیا
گردشگری غذایی یکی از جذابیت‌های کشورهای صاحب سبک است. امروز شاخه جدیدی از گردشگری به نام گردشگری غذا طرف داران زیادی پیدا کرده است. کشورهای توریستی در رقابت شدید برای جذب گردشگران به واسطه ارائه غذاهای خاص دارند. در مالزی نیز پنانگ به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری غذایی مهم در دنیا شناخته می‌شود بطوریکه چند سال پیش پنانگ به‌عنوان مقصد گردشگری غذایی شماره یک دنیا معرفی شد.

با جاذبه های زیبای مالزی آشنا شوید؛
در مالزی پنانگ به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری غذایی مهم در دنیا شناخته می‌شود

پارک آبی سان‌وِی
سان‌وِی، پارک آبی دوست داشتنی شهر کوالالامپور است. این پارک به دلیل محیط بسیار سرسبز و طبیعت زیبای و ساحل‌های شنی، هرساله گردشگران فراوانی را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می‌کند. مرکز خرید به سبک معماری مصری، زمین پاتیناژ، موج سواری روی آب، ترن هوایی‌های هیجان انگیز، پل معلق با ۴۲۸ متر ارتفاع، باغ وحش، استخرهای بازی و شنای کودکان و بزرگسالان، استخر موج، رودخانه خروشان و سرسره‌های بزرگ و متنوع آبی، دو برج قلعه مانند در دو سوی پارک، تونلها و آبشار‌های مصنوعی و شهر بازی با بازیهای بزرگ و هیجان انگیز از جمله امکانات این پارک است که میتواند هر گردشگری را برای یک بار رفتن ترغیب کند.

با جاذبه های زیبای مالزی آشنا شوید؛

سان‌وِی، پارک آبی دوست داشتنی شهر کوالالامپور است.

غار میمون ها
غار میمون ها یکی از اماکن مقدس هندو هاست و این غار پله‌های بسیار زیادی داشته و یک مجسمه بزرگ از الهه‌ای هندو و چند معبد کوچک در دل آن جای دارد که محل مهمی برای عبادت، پرستش و تجمع هندوهاست.
اواخر ژانویه یا اوایل فوریه اگر در مالزی بودید در روز تایپوسام می‌توانید به این غار بروید و شاهد مراسم ویژه ی جشن هندی‌ها باشید. این جشن در واقع جشن سالروز تولد پسر شیوا است. مسیر پیاده روی و جذابیت‌های فراوان این غار ارزش یک بار دیدن را دارد.

با جاذبه های زیبای مالزی آشنا شوید؛
غارمیمونها یکی از اماکن مقدس هندوهاست

مراکز خرید مالزی

مرکز خرید تایمز اسکوئر
Times Square Shopping Mall این مرکز خرید بسیار بزرگ با بیش از 1000 مغازه و 65 رستوران بدون شک چیزی بیشتر از یک پاساژ ساده است. شما می توانید یکی از مجهزترین شهر بازی های سر پوشیده مالزی و قطار تفریحی بسیار وحشتناک آن را در طبقه ی 5 تا 8 اینجا ببینید (Cosmo's World). از طبقه ی سوم این مجموعه به بعد، مغازه های پوشاک و کیف و کفشی که می بینید، اجناس با قیمت بسیار مناسب و ارزان می فروشند.


شما می توانید پوشاک دم دستی و راحت خود را از مغازه های این طبقات که اکثرا خیلی شلوغ و پر سر و صدا هستند خریداری کنید. اینجا برای خرید سوغاتی های ارزان قیمت بهترین مکان است! این مرکز خرید، بسیار به خیابان پودو (Jalan Pudu) نزدیک است و همچنین به ایستگاه Bukit Bintang منوریل. این مرکز خرید در زمینی به مساحت بیش از 2 میلیون متر مربع در جنوب شرق آسیا واقع شده است و یکی از بزرگترین مراکز خرید مالزی است. فاصله این مجتمع تجاری از برج های دوقلو مالزی با تاکسی کمتر از 15 دقیقه و پیاده در حدود سی دقیقه است.

ساختمان این مجتمع تجاری یکی از برج های معروف و با طراحی بسیار زیبا در کوالالامپور بوده که شامل هتل برجایا تایمز اسکور- شهربازی داخل مجتمع - سینما و چندین طبقه پارکینگ و فروشگاههای بسیار زیاد و رستورانهای متنوع در طبقات مختلف می باشد.فروشگاهها و برندهای معروف در مجتمع تایمز اسکور تعداد معدودی برند معروف پوشاک و محصولات آرایشی و بهداشتی در این مرکز تجاری عرضه می شوند و به نسبت سایر مراکز خرید مالزی ,مرکزی برای ارائه برندهای معتبر نیست.


می توان به جرأت گفت این فروشگاه طیف وسیع و متنوعی از محصولات را به خریداران خود عرضه می کند.چند طبقه از این مجتمع اخیرا به فروشگاههای عرضه محصولات الکترونیکی مانند تلفن همراه - نوت بوک - کامپیوتر و دوربین اختصاص یافته است.امکانات عمومی مجتمع تجاری تایمز اسکور سالن های غذاخوری محلی -مک دونالد - شهربازی - سالن های آرایش و ماساژ - سالن سینما -پارکینگ می باشد. امکانات بانکی مجتمع تجاری تایمز اسکور در مجتمع تایمز اسکور دستگاههای خودپرداز "می بانک مالزی" و "سی آی ام بی" وهمچنین صرافی وجود دارد.

با جاذبه های زیبای مالزی آشنا شوید؛
مرکز خرید تایمز اسکوئر

مرکز خرید سوریا (Suria KLCC)
مرکز تجاری Suria KLCC در دومین برج بلند دنیا یعنی در برجهای دوقلو پتروناس واقع شده است. در این مرکز تجاری تنها شعبه از شرکتهای مطرح و معتبر دنیا را می بینید که اجناس ارائه شده برای همه افراد جذابیت دارد. در هرشش طبقه این بازار تنها از شرکتهای معتبری مانند Marks & Spencer، Tiffany & Co، DKNY،Calvin Klein و Polo و برخی از شرکتهای معتبر ژاپنی با نام تجاریKinokuniya در این مرکز یافت می شوند. ارکستر سمفونی مالزی نیز در این مرکز است.

در این مرکز تجاری شما می توانید محل های مناسبی برای استراحت و نوشیدن یک فنجان قهوه و یا یک شام خوشمزه پیدا کنید و در ضمن بازدید کنندگان علاوه بر خرید می توانند از منظره زیبای پارک، فواره ها و استخر کوچک آن لذت ببرند. این بازار از طریق یک تونل به اکواریوم KLCC و ایستگاه LRTمتصل می شود.

با جاذبه های زیبای مالزی آشنا شوید؛
....مرکز خرید سوریا (Suria KLCC)

آلاماندا-پوتراچایا (Alamanda-Putrajaya)
مرکز خرید بزرگی در شهر پوتراجایا است که شامل رستوران ها و قهوه سراها و فروشگاه هایی از جمله کتاب فروشی، شعبه ای از فروشگاه های زنجیره ای کافور، کلید سازی، عکاسی، آرایشگاه، فروشگاه های متنوع لباس، لوازم الکترونیکی و رستوران های متنوع و غذاخوری های خوب است؛ از جمله کالاهایی که در این مرکز می توانید تهیه کنید می توان به کتاب، دوربین های دیجیتالی، اجناس مد روز(لباس، کیف، کفش، زیورآلات) لوازم منزل و اسباب بازی اشاره کرد. این مرکز دارای سینمایی پیشرفته و مدرن است که می تواند یکی از گزینه های تفریحی برای بازدیدکنندگان از این مرکز باشد.

با جاذبه های زیبای مالزی آشنا شوید؛
آلاماندا-پوتراچایا (Alamanda-Putrajaya)

برج و مرکز خرید وِلد
این بازار بزرگ در راستای خیابان راجا چولان قرار دارد و نزدیکی به برج مخابراتی کوالالامپور تردد در آن زیاد است. هرچند تعداد فروشگاه های این مرکز ۳۵ فروشگاه است، رستوران هایی دارد که می توانید حسابی در آن ها خاطرات خوب جمع کنید. غذاهای بین المللی و خوش طعم این مرکز بسیار تعریف کردنی است. در واحدهای فروش این مرکز می توانید انواع پوشاک و لوازم تزیینی و لوکس را مشاهده کنید. اگر از اتومبیل کرایه ای استفاده می کنید نگران پارکینگ هم نباشید چرا که ظرفیت پارکینگ این مرکز خرید همیشه برای شما جا خواهد داشت.

با جاذبه های زیبای مالزی آشنا شوید؛

برج و مرکز خرید وِلد

بازار Malam
این بازار یکی از بازارهای شب مالزی است. که به Pasar Malam شهرت دارد. این بازار در هر ایالت از مالزی وجود دارد و بخاطر همین از محبوبیت بالایی برخوردار است. به طور کلی شب بازار به بازاری اطلاق می شود که یکی روز در هفته در یک منطقه مسکونی ایجاد می شود. در کوالالامپور، شما می توانید شب بازار های زیادی را پیدا کنید که هر روز در مکانهای مختلف شهر ایجاد می شوند. در این بازار ها شما می توانید انواع اسباب منزل، تجهیزات صوتی و تصویری، باطری و جواهرات بدلی و ... را پیدا کنید. شما در این بازارها می توانید میوه، گوشت و انواع مختلف کیک و غذا را تهیه کنید. بسیاری از مالایی ها معمولاً بعد از صرف شام به این شب بازار ها می آیند.

با جاذبه های زیبای مالزی آشنا شوید؛

بازار Malam

گردآوری: «تابناک باتو»

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
0
1
مالزی خوبست لاکن دزدان زیادی دارد و پول ادم را طوری میزنند که روحت هم خبردار نشود
ناشناس
|
-
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
0
1
مالزی شهر دزدان است
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار