شیرینی مربایی با طعم زردآلو
کد خبر: ۱۰۴۲۹۹
تاریخ انتشار: 2018 March 29    -    ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
اگر شما هم از طرفداران شیرینی‌های مربایی هستید، امروز برای شما روش تهیه‌ی شیرینی مربایی با طعم زردآلو را قرار داده‌ایم. برای آشنایی با مواد اولیه و روش تهیه‌ی این شیرینی خوشمزه، با ما همراه باشید.

شیرینی مربایی با طعم زردآلواختصاصی تابناک باتو؛ اگر شما هم از طرفداران شیرینی‌های مربایی هستید، امروز برای شما روش تهیه‌ی شیرینی مربایی با طعم زردآلو را قرار داده‌ایم. برای آشنایی با مواد اولیه و روش تهیه‌ی این شیرینی خوشمزه، با ما همراه باشید.

شیرینی مربایی با طعم زردآلو

مواد لازم:

کره (به دمای اتاق رسیده باشد): یک پیمانه

پودر قند: نصف پیمانه

وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری

آرد: سه و یک چهارم پیمانه

مربا یا مارمالاد زردآلو: به میزان لازم

طرز تهیه:

کره را در ظرفی ریخته و با هم زن به مدت دو دقیقه می‌زنیم سپس پودر قند و وانیل را به آن افزوده و به هم زدن ادامه می‌دهیم تا کاملا یکدست شوند.
آرد را کم کم به مواد قبلی اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم.
خمیر به دست آمده را روی سطح صافی پهن می‌کنیم. دایره‌هایی از خمیر جدا کرده و داخل سینی می‌چینیم. روی خمیرها را با نایلون پوشانده و داخل یخچال قرار می‌دهیم تا خمیرها کمی سفت شوند.
فر را با دمای 180 درجه‌ی ساتیگراد روشن می‌کنیم.
خمیرها را از یخچال خارج می‌کنیم. وسط نیمی از خمیرهای دایره‌ای شکل را با کمک قالب‌های کوچک، سوراخی ایجاد می‌کنیم تا مارمالاد یا مربای ما را نشان دهند. خمیرها را داخل سینی فر که از قبل آن را با کاغذ روغنی پوشانده‌ایم، قرار می‌دهیم.
سینی را به مدت ده تا دوازده دقیقه داخل فر قرار می‌دهیم.
مارمالاد یا مربا را کمی با قاشق هم می‌زنیم. قطعه دایره‌ای شکل و ساده‌ی شیرینی را برداشته و با قاشق، کمی مربا یا مارمالاد روی آن می‌ریزیم. قطعه‌ی سوراخ دار شیرینی را روی مربا قرار داده و فشار می‌دهیم تا دو قطعه کاملا به یکدیگر بچسبند. این کار را برای همه شیرینی‌ها انجام می‌دهیم.
شیرینی‌ها را باید در ظرفی دربسته نگه داریم تا نرم بمانند. می‌توانید به جای مربای زردآلو از مرباهای دیگر نیز استفاده کنید.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو

منبع: manalonline

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار