ورود سامانه بارشی جدید به کشور
کد خبر: ۱۰۴۲۲۸
تاریخ انتشار: 2018 March 25    -    ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور و کاهش دما در سواحل شمالی و نیمه شمالی کشور خبر داد.

احد وظیفه در خصوص وضعیت هوای کشور در روز جاری گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیشیابی هواشناسی به تدریج با نفوذ سامانه بارشی از شمال غرب به کشور، ابرناکی همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در استان‌های شمال غرب، غرب و دامنه‌های البرز مرکزی پیش‌بینی شده است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: بیشترین بارش در این روز در جنوب استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، غرب کردستان و شمال زنجان است که احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در این مناطق وجود دارد.

وی ادامه داد: این سامانه بارشی در روز دوشنبه سبب بارش‌های پراکنده در سواحل شرقی خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی خواهد شد و همچنین در روز جاری (یکشنبه) با شمالی شدن جریانات، دریای خزر مواج شده و کاهش دما از بعدازظهر امروز در سواحل شمالی کشور و در روز دوشنبه در شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه افزود: در روز یکشنبه (روز جاری) برای برخی مناطق غرب و مرکز، باد و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه در خصوص وضعیت هوای تهران نیز گفت: تهران در روز یکشنبه پنجم فروردین‌ماه نیمه ابری در بعدازظهر و افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و رگبار و باران و احتمال رعدوبرق وجود دارد که بیشینه دمای آن ۲۸ و کمینه آن ۱۶ درجه خواهد بود.

وی با بیان اینکه در روز دوشنبه نیز تهران هوایی نیمه ابری همراه با وزش باد در بعدازظهر با احتمال بارش دارد، گفت:، اما در روز سه‌شنبه هوای تهران صاف و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
 

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار