فواید تزریق بوتاکس برای بیماران سکته مغزی
کد خبر: ۱۰۴۱۸۰
تاریخ انتشار: 2018 March 25    -    ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
در صورتی که تزریق بوتاکس با روش های توانبخشی توام باشد، در حدود سی درصد مبتلایان به مشکلات مغزی درمان می شوند مثلا بیماری که بخاطر سکته قادر به راه رفتن نیست با کمک این روش ها می تواند با واکر یا عصا شروع به راه رفتن کند و یا بیماری که قادر به حرکت دادن دست خود نیست...

فواید تزریق بوتاکس برای بیماران سکته مغزی

فواید تزریق بوتاکس برای بیماران سکته مغزی  به گزارش «تابناک باتو»؛ به تازگی محققین برای توانبخشی مبتلایان به سکته مغزی از تزریق بوتاکس استفاده میکنند. آنها معتقدند با استفاده از این روش درمانی و روش های فیزیوتراپی می توانند هر چه زودتر این بیماران را به وضعیت اولیه قبل از سکته مغزی بازگردانند.

استفاده از بوتاکس می تواند نوعی روش درمانی برای بیماران سکته مغزی به شمار برود. از جمله موارد مصرف بوتاکس از بین بردن مشکلات ناشی از سکته مغزی می باشد که فلج یک سمت از بدن، مشکل در راه رفتن، مشکل در حرکت دادن دست و یامشکل در صحبت کردن و بلع باشد.

بوتاکس باعث رفع مشکلات مبتلایان به سکته مغزی می شود؛هرچند این یک روش درمانی به شمار نمی رود و فقط می‌تواند در کم شدن این عارضه ها تاثیربگذارد.

مبتلایانی که به مدت دو تا سه ماه از سکته مغزی آنها گذشته باشد و با این قبیل عارضه ها مواجه شده باشند، می‌ توانند از بوتاکس استفاده کنند.

هرچند بکاربردن بوتولینوم توکسین تاثیری نمیگذارد چون فرد مبتلا پس از سه ماه به حالت بیمار به حالت اول باز می گردد؛ به همین دلیل مبتلایان به سکته مغزی همراه با استفاده از این روش بهتر است اقدامات توانبخشی مثل فیزیوتراپی و کاردرمانی به صورت همزمان را ادامه دهند.

فواید تزریق بوتاکس برای بیماران سکته مغزی

بعضی اندام ها پس از سکته مغزی به حالت انقباضی دچار می‌شوند چون بخاطر سکته بعضی سلولهای مغزی صدمه بیشتر و بعضی دیگر صدمه کمتری می بینند؛ عضله های مرتبط با سلول هایی که صدمه بیشتری دیده اند، تحلیل رفته وبخشی که صدمه کمتری دیده عضله اش تقویت می شود و وارد حالت انقباضی می‌گردد.

با کمک بوتولینوم توکسین عضله هایی که تقویت شده اند به صورت موقتی تضعیف شده و با در پیش گرفتن اقدامات توانبخشی مثل فیزیوتراپی سعی می‌شود تا هر 2 عضله با هم تقویت شوند.

فواید تزریق بوتاکس برای بیماران سکته مغزی

در صورتی که تزریق بوتاکس با روش های توانبخشی توام باشد، در حدود سی درصد مبتلایان به مشکلات مغزی درمان می شوند مثلا بیماری که بخاطر سکته قادر به راه رفتن نیست با کمک این روش ها می تواند با واکر یا عصا شروع به راه رفتن کند و یا بیماری که قادر به حرکت دادن دست خود نیست، با این روش می تواند از دست خودبرای بسیاری از کارهایش کمک بگیرد.

سکته مغزی در هر رده سنی ایجاد می شود و می تواند افراد دررده های سنی هفده تا هشتاد را درگیرکند؛به همین دلیل به کار بردن بوتاکس در از بین بردن عوارض سکته مغزی هیچ مانعی ندارد.
دکتر سلام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار