نبرد بین ۳ اتومبیل لوکس اما قدرتمند +عکس
کد خبر: ۱۰۴۱۳۲
تاریخ انتشار: 2018 March 24    -    ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵

پیش از ورود ب ام و M۲ به بازار، برای مدت ها بهترین خودرو سری M این کمپانی بود. مرسدس بنز S۶۳ AMG جدید نیز یک خودرو فوق العاده با ظاهری بی نظیر، اتاق زیبا و سرعتی خوب است. اما پورشه پانامرا توربو قابلیت شکست این دو را به طور کامل دارد.


پانامرا دارای موتور ۴ لیتری ۲ توربوشارژ هشت سیلندر است که قدرتی معادل ۵۵۰ اسب بخار تولید می کند. این خودرو همچنین دارای سیستم دو دیفرانسیل و سیستم تعلیق دو کلاچه است. این خودرو در ۳.۶ ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ثانیه می رسد.

در سوی دیگر ما ب ام و M۶ Gran Coupe را داریم، خودرویی که با داشتن پیشرانه ۴.۴ لیتری ۲ توربوشارژ هشت سیلندر قدرتی معادل ۶۰۰ اسب بخار تولید می کند. این خودرو در ۳.۹ ثانیه صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را پر می کند. این خودرو با این که سریع است اما یک پله از پورشه عقب است.

در انتها مرسدس بنز S۶۳ AMG را داریم. این خودرو لوکس ترین گزینه در میان این سه آلمانی است. البته که مقایسه فنی این خودرو با پورشه و ب ام و منصفانه نیست به این دلیل که همه می دانیم S۶۳ هدفش لوکس بودن و راحتی است.

این خودرو دارای یک موتور ۵.۵ لیتری ۲ توربوشارژ هشت سیلندر است که ۵۷۷ اسب بخار قدرت تولید می کند.

مجله "Autocar" در یک چالش، این ۳ خودرو را در شرایطی کاملا مساوی در یک پیست مسابقه تست می کند.

در انتها، پورشه پانامرا با رکود ۳۶.۹۵ ثانیه پیروز این نبرد می شود. این در حالیست که سرنشینان این خودرو نیز حس لذت یک رانندگی نرم و عالی را تجربه کردند. ب ام و M۶ Gran Coupe رتبه دوم را کسب کرد و پس از آن مرسدس بنز S۶۳ AMG در رتبه سوم جای گرفت.

چیزی که واضح است این است که مرسدس لوکس تر و راحت تر و ب ام و اسپرت تر است اما پورشه توانسته به خوبی این دو ویژگی را با هم تلفیق کند و حاصل آن مدل پانامرا شده است.

خودروکار

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار