کمبود سرویس بهداشتی در پایتخت اقتصادی کشور
کد خبر: ۱۰۴۰۷۸
تاریخ انتشار: 2018 March 23    -    ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۹

شهرستان بندرعباس به دلیل قرار گرفتن در مسیر‌های مهم ارتباطی یکی از بزرگترین بندر ایران به شمار می‌رود و شاهد تردد هزاران خودرو در طول روز است.

روزانه صد‌ها خودروی عبوری به ویژه خودرو‌های سنگین در طول روز وارد بزرگترین بندر ایران می‌شوند و یکی از انتقاد‌هایی در سال‌های اخیر همیشه از طرف رانندگان میهمان در بندرعباس یا مسافران گفته شده، کمبود سرویس‌های بهداشتی در این مرکز استان است.

امروز کسانی که به‌صورت عبوری از بندرعباس گذر کرده و یا می‌خواهند از این شهر بندر اقتصادی و تجاری ایران بازدید کنند، با مشکلی به نام پیدا کردن سرویس بهداشتی عمومی روبه رو می‌شوند.

مساجد شهرستان شهرستان بندرعباس نیز که دارای سرویس بهداشتی هستند، در برخی از ساعات شبانه‌روز باز هستند، اما این امر نمی‌تواند تمامی نیاز‌های مسافران و رانندگان را مرتفع کند.

البته این مشکل منحصر به مسافران و رانندگان عبوری از بندرعباس نمی‌شود، بلکه بسیاری از شهروندان هرمزگانی نیز از کمبود سرویس بهداشتی در شهرستان بندرعباس به شدت گلایه داشته و خواستار توجه ویژه مسئولان شده‌اند.

عدم اطلاع‌رسانی درست از سرویس‌های بهداشتی موجود در بندرعباس

بنیامین قاسم زاده، یکی از شهروندان بندرعباسب در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ کده، اظهار کرد: متاسفانه بندرعباس با کمبود سرویس بهداشتی عمومی روبه رو بوده و این موضوع مشکلات متعددی را برای مردم به وجود آورده که آن‌ها را مجبور به استفاده از سرویس بهداشتی‌های هتل‌ها کرده است.

وی افزود: وقتی به نقاط مختلف ایران سفر می‌کنیم، در ورودی و خروجی شهرستان‌ها و چندین نقطه مرکز آن، سرویس‌های بهداشتی برای استفاده مسافران و شهروندان ساخته شده و این موضوع به‌وسیله تابلو‌های راهنمایی به اطلاع همگان رسیده است.

قاسم زاده اضافه کرد: بسیاری از شهروندان و مسافران از مکان‌های سرویس‌های بهداشتی در بندرعباس اطلاعی ندارند و این امر مشکلات را مضاعف می‌کند.

وی تاکید کرد: در این زمینه کمبود سرویس‌های بهداشتی عمومی در شهری که لقب پایتخت اقتصادی دارد و عدم اطلاع‌رسانی درست از تعداد اندک سرویس‌های موجود، مورد نارضایتی شهروندان قرار داشته است.

 

مدیریت شهری اقدام به احداث سرویس‌های بهداشتی در نقاط مختلف شهر کند

فرامرز ماندگاری، یکی دیگر از شهروندان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ کده، اظهار کرد: عدم وجود سرویس بهداشتی کافی در شهرستان بندرعباس در شان این دیار نیست.

ماندگاری افزود: قطعا وجود سرویس‌های بهداشتی در نقاط مختلف از جمله مرکز استان هرمزگان و معابر پرتردد شهری ازجمله نیاز‌های نخست در هر شهر است و باید این مهم موردتوجه قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: مدیریت شهری شهرستان بندرعباس می‌تواند با برنامه‌ریزی دقیق و مکان‌یابی مناسب، احداث سرویس‌های بهداشتی در نقاط مختلف شهری و افزایش تعداد این سرویس‌ها را در ورودی و خروجی شهر مورد توجه قرار دهد.

فرهنگ کده

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار