طوفان گلستان را در نوردید
کد خبر: ۱۰۴۰۰۶
تاریخ انتشار: 2018 March 22    -    ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۴

معاون پیش بینی و توسعه مدیرکل هواشناسی گلستان با بیان اینکه شب گذشته شاهد وزش شدید باد سراسر استان گلستان بودیم، گفت: در این مدت بیشترین سرعت وزش باد به میزان 122 کیلومتر بر ساعت در مراوه تپه ثبت شده است.

محمدرضا رحمان نیا در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: پس از مراوه تپه، بیشترین سرعت وزش باد به ترتیب در گرگان و علی آباد کتول به میزان 113 و 111 کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده است.

وی افزود: در سایر شهرهای استان نیز سرعت وزش باد بین 97 تا 58 کیلومتر بر ساعت بوده است.

رحمان نیا خاطرنشان کرد: این شرایط جوی تا اواسط فردا همراه با بارش پراکنده، رعد و برق و کاهش محسوس دما ادامه دارد و پس از آن به تدریج تا جمعه، دمای هوا افزایش می یابد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گلستان نیز در خصوص مصدومان طوفان شب گذشته، گفت: بر اثر توفان شب گذشته یک خانم مسافر اهل شیراز، در ابتدای شهر گرگان بر اثر برخورد جسم سختی به سرش به شدت مصدوم و بیمارستان منتقل شد.

علیرضا کمال غریبی ادامه داد: با وجود تلاش پزشکان این خانم 38 ساله ساعت 5:30 صبح امروز در بیمارستان فوت کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان هم با اشاره به اقدامات انجام شده در طوفان شب گذشته در استان، گفت: در جریان طوفان شب گذشته به 19 خانوار در گرگان و سه خانوار در علی آباد کتول امداد رسانی شد.

حسین احمدی افزود: همچنین شب گذشته در شهرستان بندرگز 200 نفر که اکثرا مسافر بودند و 9 نفر در شهرستان بندر ترکمن اسکان اضطراری داده شدند.

وی ادامه داد: 37 نجاتگر و هشت نفر از پرسنل، کار امداد و خدمات رسانی شب گذشته به مردم را برعهده داشتند.

رامین آذری مدیرکل فرودگاه های گلستان نیز گفت: وزش باد شدید شب گذشته در فرودگاه گرگان باعث بازگشت پروازهای مشهد-گرگان و تهران-گرگان در بین مسیر به فرودگاههای مبدا شد.

همچنین طوفان خسارت هایی را به شهرهای استان وارد کرد به طوریکه در گرگان مرکز استان گلستان باعث قطع چند اصله درخت و آسیب به یک خودرو و خسارت به چند ساختمان مسکونی شد.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار