میانگین فروش فیلم‌های اکران نوروز ۹۷
کد خبر: ۱۰۳۹۳۱
تاریخ انتشار: 2018 March 21    -    ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰

در حالی که اکران فیلم‌های نوروز 97 از 23 اسفند 96 آغاز شد، هفت فیلم به نمایش درآمده در هفت روز اول نمایش درآمدی معادل 2 میلیارد و 100 میلیون تومان به دست آوردند. یعنی متوسط فروش این فیلم‌ها در نخستین هفته 300 میلیون تومان بوده است. با توجه به افزایش قیمت بلیت که از زمان آغاز نمایش این فیلم‌ها اعمال شده، اکران 97 با افت فروش مواجه شده است.

بر اساس آمار منتشر شده در سایت سینماتیکت، پرفروش‌ترین فیلم روی پرده کمدی «مصادره» است که بعد از یک هفته 852 میلیون تومان فروخته است. سال گذشته در هفته اول اکران نوروز 96 فیلم «گشت 2» حدود 840 میلیون تومان فروش کرده بود. هرچند رقم فروش «مصادره» بیشتر است، اما با توجه به افزایش حدود 25 درصدی بهای بلیت به نظر می‌رسد تعداد مخاطبان این فیلم از «گشت 2» در مدت مشابه کمتر است.

اما فاصله این کمدی مهران احمدی با فیلم‌های دیگر زیاد است. «لاتاری» دومین فیلم پرفروش است که 406 میلیون تومان فروخته است؛ یعنی کمتر از نصف فروش «مصادره». در حالی که سال گذشته فروش «خوب، بد، جلف» به عنوان دومین فیلم پرفروش این هفته این میزان اختلاف نداشت.

فروش «به وقت شام» فیلم جنجالی ابراهیم حاتمی کیا هم در هفته اول کمتر از انتظار بوده و به رقمی حدود 373 میلیون تومان رسیده است. دو کمدی «لونه زنبور» و «خرگیوش» هم به ترتیب 271 و 121 میلیون تومان فروخته‌اند.

در قعر جدول فروش هفتگی اکران نوروز هم دو فیلم «فیلشاه» با 51 میلیون تومان و «فِراری» با 27 میلیون تومان قرار دارند. این در حالی‌ست که سال گذشته کم فروش‌ترین فیلم‌ها «یک روز بخصوص» با 41 میلیون تومان و «آباجان» با 38 میلیون تومان بودند.

ظاهرا افزایش تعداد فیلم‌های اکران شده و ادامه اکران «بدون تاریخ، بدون امضا» باعث تراکم در اکران ابتدای سال شده و سالن و سانس کافی برای نمایش این تعداد فیلم وجود ندارد. نکته جالب آن که «بدون تاریخ، بدون امضا» با فروش هفتگی حدود 160 میلیون تومانی از سه فیلم جدید پرمخاطب‌تر بوده است.

ظاهرا افزایش بهای بلیت که در پردیس‌های سینمایی به 15 هزار تومان رسیده، لااقل در هفته اول ظاهرا باعث ریزش تماشاگر شده است. باید منتظر هفته‌های آینده بود و دید به جز «مصادره» که احتمال موفق‌ترین فیلم اکران نوروز 97 است، سایر فیلم‌ها در این تراکم چگونه رقابت می‌کنند.

آی سینما

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار