پشت صحنه ی طراحی استیج اسکار 90
کد خبر: ۱۰۳۸۰۶
تاریخ انتشار: 2018 March 20    -    ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
فاکتورهای مدرن نیز به واقع بخشی از این طراحی دلپذیرند. پروژکتورهای دیجیتالی و صفحه ی عظیم ال‌ای‌دی و همچنین شش پنل بزرگ ساخته شده از آینه که حول صحنه میچرخند این مراسم را به ترکیبی از دیروز و امروز هالیوود مبدل می کنند.

پشت صحنه ی طراحی استیج اسکار نود

پشت صحنه ی طراحی استیج اسکار نوداختصاصی «تابناک باتو»؛ جالب است بدانید که پلتفرم نودمین مراسم اسکار از ۴۵ میلیون تکه کریستال ساخته شده و طراحی این صحنه توسط مک‌لین، شخصی که هر دو جایزه ی تونی و امی را به خانه برده، انجام شده است. این ششمین سال پیاپی که این فرد صحنه ی بزرگترین مراسم دنیای سرگرمی را طراحی می کند.

بنا بر این گزارش، مک لین می گوید: نخستین سال بسیار خاطره انگیز بود، چون همه این مسئولیت برای من جدید و وحشتناک بود. وقتی به طراحی آن مراسم فراخوانده شدم، تنها شش هفته تا مراسم مانده بود و باید هرچه زودتر وارد کار می شدم.

پشت صحنه ی طراحی استیج اسکار نود

صحنه ی نودمین اسکار البته از همیشه بزرگتر بود و مطمئنا چالش های بسیاری پیش روی این طراح قرار داده است.

این مراسم، نودمین مراسم بود و صحنه باید مفاهیم بسیاری را منتقل می کرد. ما می خواستیم تاریخچه ی بلند فیلم سازی را جشن بگیریم.

پشت صحنه ی طراحی استیج اسکار نود

این پلتفرم چندین ویژگی قابل ذکر در خود دارد؛

* اسکارهای شناوری که بیش از ۱۴۰ هزار تکه کریستال در طراحی شان به کار رفته است،
* پرده ای ساخته شده از ۸۰ هزار تکه کریستال که درخشندگی بسیاری داشت؛ شاید فکر می کنید این صحنه ی مراسم است که این درخشندگی را رقم زده، حال آنکه باید بدانیددستگاه های الکترونیکی این مراسم با ۲۳ هزار تکه کریستال پوشیده شده اند.
* گنجانده شدن چندین نمای متفاوت که یادآور دوره های مختلف صنعت سینما هستند. یکی از آنها از یک سالن سینمای بزرگ دهه ی بیست که شبیه معبد ساخته شده بود الهام گرفته شده و الباقی یادآور دهه ی ۳۰، 50 و دیگر دوره های خاطره انگیز سینما هستند.
*چالش اصلی اما پدید آوردن نماهایی مسحورکننده، زیبا و به دور از کلیشه های دیداری است؛ یعنی طراحی نماهایی که سنت های گذشتگان را ارج می نهند و در همان حال مخاطب را شگفت زده می کنند.
* فاکتورهای مدرن نیز به واقع بخشی از این طراحی دلپذیرند. پروژکتورهای دیجیتالی و صفحه ی عظیم ال‌ای‌دی و همچنین شش پنل بزرگ ساخته شده از آینه که حول صحنه میچرخند این مراسم را به ترکیبی از دیروز و امروز هالیوود مبدل می کنند.

پشت صحنه ی طراحی استیج اسکار نود

هنر من این است، طرحی برانگیزنم تا چشم مخاطب چیزی را ببیند که روی صحنه پیدا نیست. اگر بتوانم کارم را خوب انجام بدهم شما نخواهید توانست فرق بین تخیل و واقعیت را از هم تشخیص دهید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار