ترافیک محور تهران-مشهد در محدوده سمنان سنگین است
کد خبر: ۱۰۳۸۰۵
تاریخ انتشار: 2018 March 20    -    ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵

سرهنگ حسن خسروجردی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به 9 سانحه رانندگی و زخمی شدن 18 نفر در سفرهای نوروزی روز گذشته در محورهای ارتباطی این استان، افزود : علت پنج مورد از مجموع سوانح در محور استان سمنان ، واژگونی خودروها بوده است.
وی با بیان این که، کنترل سرعت خودروها در محورهای اصلی در ایام نوروزی از اهداف مهم پلیس راه است، اظهارداشت: سرعت مجاز در شب و روز در محور تهران- مشهد110 کیلومتر بر ساعت است.
سرهنگ خسروجردی گفت: علاوه بر ثبت سرعت غیرمجاز خودروهای عبوری در پای دوربین های سرعت سنج، با راه اندازی نرم افزار جدیدی این دوربین ها قادرند سرعت خودروها را در جاهایی که دوربین استقرار ندارد نیز ثبت کنند.
وی ادامه داد: میانگین سرعت ثبت شده خودرو به وسیله دوربین سرعت سنج الف تا ب، اگر بیش از حد مجاز باشد، با مجهز شدن به نرم افزار جدید، این تخلف ثبت و برای وسیله نقلیه اعمال قانون خواهد شد.
وی تصریح کرد : کاهش سوانح رانندگی فقط با کیفیت بخشی سامانه های نظارتی ایجاد نمی شود و باید رانندگانی که قصد سفر به نقاط مختلف کشور را دارند، قانونمداری و احترام به حقوق دیگران را در اولویت قرار دهند.
وی ادامه داد: با همکاری هلال احمر، اورژانس، اداره راه و مدیریت بحران استان سمنان، در این ایام بر کنترل محور و خدمات رسانی هرچه بهتر به هموطنان مسافر اقدام می شود.
پلیس راه استان سمنان با 40 دوربین سرعت سنج ثابت، بر تردد خودروها در محورهای ارتباطی استان نظارت دارد.
سالانه دست کم 15 میلیون مسافر و گردشگر از محورهای ارتباطی استان سمنان تردد می کنند.
حدود 600 کیلومتر از محور تهران-مشهد در استان سمنان واقع شده است.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار