راهکار‌هایی برای بیشتر زنده ماندن ماهی‌های قرمز عید
کد خبر: ۱۰۳۶۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 March 21    -    ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
هر ساله با نزدیک شدن به پایان سال بنا به آداب و سنن ایرانیان، فروش ماهی قرمز نیز آغاز می شود؛ اما متأسفانه به دلیل قیمت ارزان آن، اغلب توجه لازم به آن نمی شود و بیش از چند ماه عمر نمی کند؛ بنابراین، لازم است برای فراهم آوردن شرایط مناسب زندگی آن ها، مواردی را برای طول عمر ماهی های قرمز رعایت کنیم.
روش‌های زنده نگه داشتن طولانی مدت ماهی قرمز عید

روش‌های زنده نگه داشتن طولانی مدت ماهی قرمز عیدبه گزارش «تابناک با تو»؛ نخستین و مهم ترین موضوع در نگهداری از ماهی قرمز محل زندگی و سطح آب مصرفی اوست. سطح آب در مقایسه با حجم آب اهمیت بیشتری دارد از طرفی ظرف نگهداری ماهی باید دهانه گشادی داشته باشد چرا که اگر تَنگ باشد تبادل اکسیژن با محیط کاهش یافته و مسلما ماهی دچار مشکل می شود بنابراین در انتخاب تُنگ ماهی دقت داشته باشید.

بنا بر این گزارش، به ازای هر ماهی باید دو و نیم لیتر آب برایش در نظر گرفت، از نظر دمایی نیز بهترین دما ۲۵ درجه سانتی گراد است. دقت داشته باشید تُنگ ماهی را در کنار وسایل گرمایشی و سرمایشی نگذارید، معمولا ظرف ماهی را در مکانی قرار می دهند که دارای دمای ثابت بوده و همچنین در معرض نور مستقیم خورشید نباشد.

روش‌های زنده نگه داشتن طولانی مدت ماهی قرمز عید

باید گفت، از نظر تغذیه ای ماهی های قرمز، ماهی هایی هستند که غذایشان را کربوهیدرات ها تشکیل داده است بنابراین غذایی را برای این گونه ها در نظر بگیرید که دارای کربوهیدرات فراوان باشد. بهترین غذا برای ماهی های قرمز، خوراکی های کارخانه ای هستند که مخصوص کپور ماهی ها تهیه می شود. البته استفاده از نان هم بسیار رایج است که توصیه می شود به صورت مداوم از آن برای غذا دهی استفاده نشود چرا که بدن ماهی به ویتامین های دیگر هم نیاز دارد.

گفتنی است، دو وعده در روز برای غذا دهی این دسته از ماهی ها کفایت می کند. البته تعویض آب تُنگ موضوع مهمی است و بستگی به کِدری، رنگ و بوی آب دارد. افراد دقت داشته باشند از آبی استفاده کنند که فاقد کلر باشد. همچنین تعویض سریع آب ماهی باعث ایجاد استرس درون ماهی می شود.

جام جم آنلاین

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
0
0
تنگ را داخل یخچال بزارید زنده میماننذ
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار