حیواناتی که شجاعانه جان انسان را نجات دادند+عکس
کد خبر: ۱۰۳۶۲۷
تاریخ انتشار: 2018 March 18    -    ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
حیوانات بهترین دوستان ما هستند. آن‌ها همراهان فوق العاده‌ای برای ما هستند، به ما حس مثبت زیادی می‌دهند و نسبت به صاحبانشان وفادار هستند. برخی حیوانات به طرز باورنکردنی شجاع هستند و زندگی خودشان را برای نجات انسان‌ها به خطر می‌اندازند. در این مطلب داستان‌های شگفت انگیزی از شجاعت حیوانات مشاهده می‌کنید.

شیر

این ماجرای باورنکردنی برای یک دختر ۱۲ ساله در اتیوپی اتفاق افتاد. چهار مرد او را یک هفته اسیر کرده و با ضرب و شتم سعی داشتند وادار به ازدواج کنند. وقتی پلیس جای این مجرمان را پیدا کرد، مجبور شدند با گروگان خود فرار کنند. اما سه شیر جلوی آن‌ها را گرفتند و با حمله به آن‌ها فراریشان دادند. شیر‌ها که تصور می‌کردند دخترک گریان یک بچه شیر است تا رسیدن پلیس از او مراقبت کردند. آن‌ها به دختربچه هیچ آسیبی نرساندند و آدم ربایان هم دستگیر شدند.

حیواناتی که شجاعانه جان انسان را نجات دادند
 


نهنگ سفید

حیوانات با حس ششم با حس ششم خود متوجه خطرات می‌شوند. «یانگ یون» هنگام غواصی با نهنگ‌ها در یک مخزن عمیق آب سرد، احساس کرد پایش گرفته نمی‌تواند حرکت کند. از آنجا که این دختر هیچ تجهیزات غواصی به همراه نداشت، در حال غرق شدن در عمق ۶ متری بود. نهنگ سفیدی به نام میلا با سرعت به سمت او رفت تا جانش را نجات دهد و او را به سطح آب هل داد. اگر این نهنگ شجاع نبود، احتمالا غواص جوان غرق می‌شد.
 
حیواناتی که شجاعانه جان انسان را نجات دادند
 


نهنگ

«نان هانسر» زیست شناس نهنگ، در حال غواصی تحقیقاتی در اقیانوس آرام بود که یک ببرکوسه به او نزدیک شد. یکی از نهنگ‌ها که عموما از سایر گونه‌های زیر آب حفاظت می‌کرد، با جثه عظیم خود از دانشمند حفاظت کرده و او را به سمت سطح آب و تیمش راهنمایی کرد. این زیست شناس می‌گوید صمیمیت و مهربانی باورنکردنی حیوانات محبوبش او را تحت تاثیر قرار داده است.

حیواناتی که شجاعانه جان انسان را نجات دادند
 


فیل

بهترین دوستان همیشه در کنار شما هستند، حتی اگر هیچ تهدیدی در کار نباشد. این بچه فیل تایلندی فریاد‌های صاحبش را با گریه برای کمک اشتباه گرفت، در حالی که هدف او فقط این بود که توجه حیوان را جلب کند. فیل کوچک تردید نکرد و با خرطومش «داریک تامسون» را در آغوش گرفت و او را به ساحل برد. تامسون شاهد دوستی واقعی این بچه فیل بود.

حیواناتی که شجاعانه جان انسان را نجات دادند
 


خرگوش

صاحب دیابتی این ناجی کوچک با کمک او به موقع کمک دریافت کرد. آقای استگال با همسرش در حال تماشای تلویزیون بود که ناگهان بیهوش شد. همسرش فکر کرد او خوابیده، اما خرگوش خانگی آن‌ها «دوری» احساس خطر کرد، روی قفسه سینه صاحبش پرید و محکم بالا و پایین پرید تا همسرش متوجه شود. خانم استگال سریعا با اورژانس تماس گرفت و آقای استگال از کما نجات یافت. بهتر است وقتی حیوانات رفتار عجیبی دارند به آن‌ها توجه کنیم، چون گاهی آن‌ها چیزی می‌دانند که ما نمی‌دانیم.

حیواناتی که شجاعانه جان انسان را نجات دادند
 


سگ

سگ دوبرمنی به نام «خان» جان خودش را به خطر انداخت تا صاحب نوپای خود را از حمله مار نجات دهد. تنها ۴ روز از آمدن خان به این خانه می‌گذشت که در حال بازی با صاحبش در حیاط متوجه یک مار سمی بزرگ شد. این سگ شجاع ابتدا سعی کرد نوزاد را دور کند. اما نتوانست و مجبور شد شارلوت کوچولو را یک متر به عقب پرت کند تا از مار سمی دور شود. دختر نجات یافت، اما مار دوبرمن بیچاره را نیش زد. خوشبختانه مادر شارلوت خانه بود و فورا با دامپزشک تماس گرفت. اکنون حال هردوی آن‌ها خوب است.
 
حیواناتی که شجاعانه جان انسان را نجات دادند
 


بز

چه کسی گفته بزها نمی‌توانند حیوان خانگی یا حتی قهرمان باشند؟ ابیگیل کوچولو به مناسبت تولدش یک بز خانگی به نام اسپیدی هدیه گرفت. یک روز ابیگیل و بزش آرام در اتاق خوابیده بودند که اسپیدی بوی آتش را حس کرد و روی سینه ابیگیل پرید. دخترک بیدار و متوجه دود در خانه شد. ابیگیل و خانواده‌اش توانستند به موقع از خانه خارج شوند. اما خانه به شدت خسارت دید،. این بز اکنون عضو محبوب خانواده است.

حیواناتی که شجاعانه جان انسان را نجات دادند
 


خرس

رابرت بیگز، کوهنورد باتجربه، در حال راه رفتن در جنگل‌های کالیفرنیا متوجه یک خرس مادر و توله اش شد. رابرت ایستاد تا آن‌ها را تماشا کند، اما یک شیر کوهستان از پشت به او حمله کرد. خوشبختانه کوله پشتی اجازه نداد حیوان وحشی به صورت مرد برسد. با این حال شیر هیچ حریفی نداشت و در آن لحظه فقط شانس می‌توانست جان رابرت را نجات دهد. اما ناگهان خرس مادر به دادش رسید. خرس به شیر ضربه زد و او را فراری داد. رابرت با کمترین جراحات و خاطرات به یادماندنی به خانه بازگشت.
 
حیواناتی که شجاعانه جان انسان را نجات دادند
 


خوک

«لاکی» خوک خانگی خانواده فارلر است که کل خانواده را هر روز صبح بیدار می‌کند. اما یک روز صبح زودتر از همیشه شروع به دویدن در خانه کرد در حالی که بسیار ناآرام به نظر می‌رسید. «اینا فارلر» و نوه اش متوجه دود نشده بودند، اما خوشبختانه خوک بوی آن را حس کرده بود. همه اعضای خانواده نجات یافتند، اما کل خانه در آتش سوخت.

حیواناتی که شجاعانه جان انسان را نجات دادند
 


فیل

در سونامی سال ۲۰۰۴ تایلند که یکی از بدترین بلایای طبیعی بود، «امبر اوون» برای تعطیلات به تایلند رفته بود. یک روز صبح او در حال فیل سواری بود و همه چیز خوب به نظر می‌رسید تا اینکه فیل شروع به حرکت و دور شدن از دریا کرد. امبر متوجه شد موج عظیمی در حال نزدیک شدن است. او شوکه شده و بسیار ترسیده بود اما فیل سعی می‌کرد با سرعت از دریا دور شود. فیل امبر را به یک جای امن برد تا پیاده شود. شجاعت فیل آنقدر خیره کننده بود که الهام بخش نویسنده مشهور بریتانیایی، مایکل مورپورگو شد و نمایشنامه‌ای در این باره نوشت.
 
حیواناتی که شجاعانه جان انسان را نجات دادند
 


گوریل

عشق این گوریل به بچه فقط محدود به فرزندان خودش نمی‌شود. یک پسربچه به طور اتفاقی داخل محوطه گوریل‌ها در باغ وحش بروکفیلد افتاد. این گوریل به آرامی او را به یک جای امن برد تا از سایر گوریل‌ها حفظ کند. کارکنان باغ وحش پسربچه را از قفس بیرون آوردند و خوشبختانه آسیب جدی ندیده بود.

حیواناتی که شجاعانه جان انسان را نجات دادند
 


گربه

گاهی انسان‌ها آنقدر کار‌های وحشتناکی انجام می‌دهند که به سختی می‌توان آن‌ها را انسان بنامید. اما داستان این کودک واقعی است. یک نوزاد تازه متولد شده در یک جعبه در روسیه رها شده بود. اگر یک گربه ولگرد او را نجات نمی‌داد حتما از سرما یخ می‌زد. همسایگان صدای گربه را که شبیه تقاضای کمک بود شنیدند. آن‌ها از دیدن نوزاد بیچاره در آغوش گربه شگفت زده و شوکه شدند. ماشا، گربه ناجی اکنون قهرمان محلی است.
 
حیواناتی که شجاعانه جان انسان را نجات دادند
 


دلفین
 
آدام واکر، شناگر بریتانیایی، در ماراتن ۸ ساعته خود در اقیانوس آرام بود که یک کوسه سفید بزرگ به او نزدیک شد. اگر گروهی از دلفین‌ها به کمکش نمی‌آمدند و او را یک ساعت دنبال نمی‌کردند، شاید این آخرین باری بود که شنا می‌کرد.  آدام دو بار شانس آورد: هم به آرزوی شنا کردن با دلفین‌ها دست یافت و هم این موجودات زیبا و مهربان جانش را نجات دادند. دلفین‌ها برای نجات دادن افراد غرق شده یا بیهوش و هل دادن آن‌ها به سمت ساحل مشهور هستند. آن‌ها می‌توانند خطر را حس کنند و شجاعت کافی برای نجات دادن هم دارند.

حیواناتی که شجاعانه جان انسان را نجات دادند
 


طوطی

برخی طوطی‌ها می‌توانند حرف زدن انسان را تقلید کنند و معمولا، این کار برای سرگرم کردن صاحبانشان و مهمان‌ها است. اما این بار کلمات در زمان مناسب و در مکان مناسب بیان شدند. «ویلی» طوطی خانواده، در حال خوردن صبحانه با خانواده اش بود که ناگهان غذا در گلوی هانا، فرزند صاحبخانه گیر کرد. مادر هانا در آشپزخانه نبود و فقط ویلی بود که می‌توانست به او کمک کند. بنابراین ویلی شروع به فریاد زدن کرد: «مامان، بچه!» و این کلمات را با صدای واقعا بلندی ادا می‌کرد که خانم هاوارد با عجله به سمت آشپزخانه دوید. کمک‌های اولیه به موقع رسید و اگر ویلی نبود شاید هانا خفه می‌شد. صلیب سرخ جایزه حیوان ناجی را به ویلی داد و او اکنون قهرمان خانواده است.

حیواناتی که شجاعانه جان انسان را نجات دادند
 
این حیوانات چه وحشی و چه اهلی شایسته احترام هستند. افراد نجات یافته همیشه قدردان ناجیانشان هستند و ما همیشه این حیوانات را برای شجاعتشان تحسین می‌کنیم. آیا فکر می‌کنید حیوانات بهتر از انسان‌ها هستند؟ اگر شما در موقعیت مشابه این حیوانات قرار می‌گرفتید چه عکس العملی نشان می‌دادید؟ نظراتتان را با ما در میان بگذارید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار