فعالیت سامانه بارشی در کشور تا روز دوشنبه
کد خبر: ۱۰۳۵۷۰
تاریخ انتشار: 2018 March 17    -    ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور و فعالیت آن در نقاط مختلف گفت: غرب، مرکز، شرق و شمال کشور در ساعات آتی بارانی خواهد بود؛ این سامانه بارشی دوشنبه از کشور خارج می‌شود و جوی پایدار تمام نقاط را فرا می‌گیرد.

احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که در روز گذشته وارد کشورمان شده امروز نیز به فعالیت خود در بخش‌هایی از غرب، شمال، مرکز و رفته رفته شرق کشور ادامه می‌دهد.

وی افزود: بارش‌ها تا اواخر وقت امروز در غرب کشور ادامه می‌یابد؛ وزش باد نیز می‌تواند موجب ایجاد گردوخاک در جنوب غرب کشور شود که کاهش کیفیت هوا را به‌دنبال دارد.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: در اواخر وقت امروز شنبه گستره بارش‌ها به شرق کشور می‌رسد که منجر به بارش باران و وزش باد شدید در استان‌های سمنان، تهرانف اصفهان، قم، مرکزی، یزد، کرمان، هرمزگان، فارس، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی و گلستان می‌شود.
به گفته وظیفه، طی روز یکشنبه جریانات گرم مرطوب وارد کشور می‌شود و بر بارش‌های نوار شرقی اثرگذار می‌شود که بارش‌ها در استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کرمان، اصفهان، یزد، سیستان و بلوچستان و هرمزگان می‌شود.

وی با بیان اینکه در روز یکشنبه و دوشنبه اجتمال تگرگ در خراسان جنوبی وجود دارد، افزود: طی روز یکشنبه شرق و شمال شرق کشور با کاهش دمای پنج تا ۱۰ درجه‌ای مواجه می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی همین مدت شمال غرب و غر کشور با افزایش دمای پنج تا ۱۰ درجه‌ای مواجه می‌شود.

وظیفه تصریح کرد: سامانه بارشی روز دوشنبه از شرق کشور خارج می‌شود و جوی نسبتاً ارام غالب نقاط کشور را در برمی‌گیرد.

وی، بندرعباس با ۳۰ درجه بالای صفر را گرمترین و اردبیل با یک درجه بالای صفر را سردترین نقطه کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به ۱۵ درجه بالای صفر رسید.

میزان

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار