پیام تسلیت «زن شگفت‌انگیز» جنجال بپا کرد +عکس
کد خبر: ۱۰۳۵۶۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2018 March 17    -    ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰

تسلیت ۲ بازیگر هالیوودی برای درگذشت استیون هاوکینگ بازتاب‌های بسیاری در دنیای مجازی داشته است.
به گزارش آسوشیتدپرس، گل گدوت بازیگر نقش «زن شگفت‌انگیز» برای ادای احترام نادرستی که پس از درگذشت استیون هاوکینگ کرد، سرزنش شد و در همان حال ادی ردمین با پیامی پراحساس با پروفسور خداحافظی کرد.

گل گدوت پس از درگذشت استیون هاوکینگ نوشت: حالا از هر درد فیزیکی راحت هستی.


پیام تسلیت «زن شگفت‌انگیز» جنجال بپا کرد +عکس

 

این بازیگر جوان برای اشاره به مشکلات فیزیکی نابغه کیهان‌شناسی در توییتر خود با سرزنش زیادی روبرو شد.

در حالی که جهان صبح چهارشنبه را با خبر درگذشت استیون هاوکینگ شروع کرد، گدوت نیز مانند بسیاری از چهره‌های مشهور ادای احترامی به مشهورترین فیزیکدان تئوریک دوران کرد.

گدوت چهارشنبه توییت کرد: روحت قرین آمرزش هاوکینگ. حالا دیگر از هر درد فیزیکی راحت شدی. دانش و درخشش تو تا همیشه باقی.

این ادای آمرزش با واکنش شماری از کاربران توییتر و شبکه‌های اجتماعی روبرو شد و بازیگر نقش «زن شگفت‌انگیز» را قایل به تبعیض برای افراد معلول خواندند.

فردی در این باره نوشت: چه توییت وحشتناکی. داری با ناتوانی هاوکینگ او را تعریف می‌کنی. چیزی که او همه زندگی‌اش را با آن گذراند و ثابت کرد این محدودیت کاملا غلط است.

شخص دیگری نیز نوشت: لطفا استیون هاوکینگ را با ناتوانی‌اش به خاطر نیاور، چون ناتوانی او هم توانایی بود. او فردی بود که جهان با وجود او جایی خیلی بهتر بود.

کاربر دیگری هم نوشت: درست نیست چنان با ناتوانی استیون هاوکینگ برخورد کنیم که انگار یک تراژدی بود. چون این طور نبود. ناتوانی‌ها به معنی تراژدی نیستند. مردم توانا هم می‌توانند از بین بروند.

البته برخی از کاربران هم از گدوت حمایت کردند و نوشتند منظور او بد درک شده است. از جمله کاربری پرسید: یعنی فکر می‌کنید استیون هاوکینگ از مبتلا بودن به این بیماری خیلی خوشحال بود؟

در هر حال گل گدوت به هیچ یک از این نظرات پاسخی نداده است.

در عین حال ادای احترام ادی ردمین که چهار سال پیش در نقش استیون هاوکینگ ظاهر شد نیز بازتاب زیادی یافت.

وی با پیامی احساسی به این چهره جهانی ادای احترام کرد. بازیگر ۳۶ ساله بریتانیایی با صدور اعلامیه‌ای نوشت: ما یک ذهن واقعا زیبا را از دست دادیم، یک دانشمند علوم کیهانی را و دوست‌داشتنی‌ترین فردی را که من افتخار آشنایی با وی داشتم. عشق و فکرم با خانواده فوق‌العاده اوست.

ادی ردمین جایزه اسکار، گلدن گلوب و بفتا را برای ایفای نقش استیون هاوکینگ دریافت کرده است.

پروفسور هاوکینگ که چهارشنبه در ۷۶ سالگی درگذشت در فیس بوک خود از هنرنمایی ادی ابراز خرسندی کرده و نوشته بود: ادی مرا خیلی خوب در فیلم «تئوری همه چیز» تصویر کرد. او وقت زیادی را با بیماران مبتلا به این بیماری گذراند تا بتواند چنین موفق ظاهر شود. من فکر کردم او خود من است. تماشای این فیلم به من فرصت داد تا زندگی‌ام بازتاب پیدا کند. گرچه من به شدت ناتوان هستم، اما در کار علمی موفق بوده‌ام.

وی افزوده بود: من خیلی سفر کردم و از قطب جنوب تا جزایر ایستر رفته‌ام. در زیر دریایی بوده‌ام و بی‌وزنی را تجربه کرده‌ام و امیدوارم یک روز به فضا هم بروم.

در حالی که در ۲۱ سالگی به استیون گفته بودند تنها ۲ سال دیگر زنده می‌ماند وی ۵۵ سال پس از شدت گرفتن بیماری‌اش به زندگی ادامه داد.

مهر

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
China
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
8
0
از یک یهودی که نه, صهیونیست توقعی بیش از این نیست.
ناشناس
|
United States
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
4
1
دلش به حال فلسطینی هایی را که در زمان 2 سال خدمت سربازیش در ارتش اسراییل کشته یا مصدم کرده نمی سوزه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار