ویژگی های عینک آفتابی اصل
کد خبر: ۱۰۳۴۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2018 March 17    -    ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
کم کم به فصول گرم و پر تابش سال نزدیک می شویم و استفاده از عینک های آفتابی یک امر بدیهی است که جدای از اینکه به زیبایی و ظاهر شما کمک می کند وظیفه مهم تری بر دوش این عینک های آفتابی نهاده شده است که آن ها محافظت از چشم شما در برابر اشعه های مضرخورشید است.

عینک آفتابی اصل این شکلیهکم کم به فصول گرم و پر تابش سال نزدیک می شویم و استفاده از عینک های آفتابی یک امر بدیهی است که جدای از اینکه به زیبایی و ظاهر شما کمک می کند وظیفه مهم تری بر دوش این عینک های آفتابی نهاده شده است که آن ها محافظت از چشم شما در برابر اشعه های مضرخورشید است. اما اگر شما در خرید این عینک ها دقت نکنید نتنها از چشم خود محافظت نکرده اید بلکه با خرید عینک آفتابی بی کیفیت به چشمان خود هم آسیب خواهید رساند.

همانطور که می دانید برند های معروفی سازنده عینک های آفتابی هستند که از سمت دیگر، کپی ها و محصولات تقلبی آن ها هم به وفور یافت می شود. در اینجا به نحوه شناخت عینک با کیفیت به صورت عمومی و معمول می پردازیم و هم نحوه تشخیص یک برند معروف سازنده عینک آفتابی از نوع تقلبی اش را بیان می کنیم. با ما همراه باشید.

1- عینک با یو وی “UV” بالاتر انتخاب کنید

اشعه ماوراء بنفش که برای چشم مضر است و از جانب خورشید ساطع می شود دارای ۲ طیف است که با نام های UVB و UVA می باشند که اشعه یو وی بی از لایه های جوی عبور و می تواند به پوست و چشم آسیب برساند. اگر تماس چشم با این اشعه مداوم باشد می تواند باعث مشکلات عدیدی برای چشم شما و گاها صدمات جبران نا پذیری شود. وظیفه عینک های آفتابی جذب این اشعه مضر و محافظت از چشمان شماست که هر چقدر عدسی عینک مقدار بالا تری اشعه را جذب کند با کیفیت تر است. مقدار قابل قبول برای یک عینک، یو وی بالای ۹۵درصد است و کمتر از آن برای یک عینک آفتابی قابل قبول نیست. پس بر اساس علامت و عددی که بر روی عینک زده می شود باید عینک آفتابی در یک عدد ایده ال ۹۸ درصد از اشعه یو وی بی را جذب کنید. این عدد را معمولا بر روی فریم و یا قاب یا لیبل عینک می بایست پیدا کنید.

چگونه می توانید عینک آفتابی اصل و با کیفیت را تشخیص دهید؟

2- به لیبل یا کارت عینک دقت کنید

همراه عینک های آفتابی یک کارت یا لیبل و با بر چسبی ارائه میشود که اطلاعات مهمی بر روی آن نوشته می شود که این اطلاعات شامل مقدار و یا درصد جذب یو وی ، درصد خش پذیری عدسی، و .. است که یک عینک خوب نتنها می بایست این اطلاعات را همراه خود داشته باشد بلکه به طور مثال در مقابل خش مقاوم و جذب یو وی بالا داشته باشد. عدم ارائه این اطلاعات همراه عینک سندی بر عدم اصالت و کیفیت عینک است.

چگونه می توانید عینک آفتابی اصل و با کیفیت را تشخیص دهید؟

3- فریم پلاستیکی را با دقت بررسی کنید

وجود فریم پلاستیکی به هیچ عنوان دلیلی بر بی اصالتی یا اوریجینال نبودن یک عینک نیست و بسیاری از عینک های با کیفیت با فریم پلاستیکی عرضه می شوند اما نه هر پلاستیکی. سازندگان معروف، عینک های آفتابی را با بهترین کیفیت و ظرافت عرضه می کنند که شما با نگاه و لمس کردن این فریم می بایست این کیفیت و ظرافت را کشف کنید. وجود هر گونه موج، نقطه یا جوش، خط و خش، وجود مواد اضافه یا خط قالب و هر چیزی که عدم کیفیت متریال یا مواد به کار رفته در ساخت فریم را اثبات کند مهر تاییدی بر بی کیفیتی عینک است. پس به راحتی با یک بررسی ساده فریم می توانید عینک با کیفیت را تشخیص دهید.

چگونه می توانید عینک آفتابی اصل و با کیفیت را تشخیص دهید؟

4- عینک را کمی بازی دهید

عینک را بسته و از ناحیه دسته ها در دست بگیرید و شروع به چرخاندن کنید و سپس با دقت و به آرامی چند سانتی متر بالا و پایین پرت کنید، وجود هر گونه لقی و عدم انسجام و یا سر و صدا غیر طبیعی خود دلیلی بر پایین بودن کیفیت است. عینک های با کیفیت و اریجینال منسجم هستند و ساختار نسبتا محکمی دارند.

چگونه می توانید عینک آفتابی اصل و با کیفیت را تشخیص دهید؟

5- بررسی لنز و عدسی عینک

عینک های با کیفیت هم با عدسی پلاستیکی و هم با عدسی شیشه ای ارائه می شوند، با اینکه عدسی شیشه ای نشان از کیفیت بیشتر است ولی عدسی با کیفیت پلاستیکی هم اگر مرغوب باشد دقیقا همان وظایف عدسی شیشه ای را انجام می دهد. پس عدسی پلاستیکی ربطی به بی کیفیتی با فیک بودن عینک ندارد. با این حال شما با چند ضربه ناخن و بررسی شفافیت می توانید به شیشه ای بودن لنز پی ببرید و شیشه ای بودن خود نشانی از کیفیت بالاست با این حال اگر هم لنز پلاستیکی بود به شفافیت و با کیفیت بودن جنس دقت کنید.

چگونه می توانید عینک آفتابی اصل و با کیفیت را تشخیص دهید؟

6- تست حرکت

برخی از عینک فروشی ها برای بررسی کیفیت لنز تستی انجام می دهند و آن هم نگاه به لنز و تکان دادن عینک در مقابل یک صفحه طرح دار است. وقتی شما عینک را در مقابل صفحه طرح دار تکان می دهید نباید اشکال به هم ریخته و کج و ماوج شوند.

7- تست امواج کنترل

شما همچنین برای بررسی عینک با کیفیت می توانید یک ریموت یا کنترل تلویزیون را پشت عینک بگیرید و سپس از کنترل استفاده کنید. اگر کنترل از پشت عینک عمل نکرد این خود نشانی از با کیفیت بودن لنز و عینک است.

8- مارک و لیبل گوشه لنز

بسیاری از سازندگان معروف عینک های آفتابی از جمله “Ray Ban” از یک بر چسب یا لیبل کوچک در گوشه لنز استفاده می کنند. این بر چسب خود کمک بزرگی برای تشخیص اصل بودن این برند است. این بر چسب ها می بایست دارای نوشته واضح و نازک باشند و البته بر چسب بسیار پایدار باشد و به راحتی جدا نشود ضمن اینکه این برچسب ها در مقابل خط و خش ها هم مقاوم هستند.

چگونه می توانید عینک آفتابی اصل و با کیفیت را تشخیص دهید؟

9- نشان های خاص و مخفی

عینک های معروف از جمله “Ray Ban” که ذکر کردیم دارای یک نشان تقریبا مخفی هستند که یک علامت از دو حرف اول برند بر روی دو قطعه ای که بر روی بینی قرار می گیرند وجود دارد. این نشان به راحتی قابل مشاهده نیست و شما می بایست با نور بیشتر و کمی دقت آن ها را پیدا کنید. اما عدم وجود این مورد در عینک های “Ray Ban” نشانی بر تقلبی بودن آن هاست.

چگونه می توانید عینک آفتابی اصل و با کیفیت را تشخیص دهید؟

10- سایر موارد

علاوه بر مواردی که ذکر کردیم نکات دیگری از جمله نوشته شدن مدل بر روی دسته از سمت داخل، کیف ودستمال با کیفیت، دفرچه کوچک همراه و … هستند که همگی می توانند به شما برای پیدا کردن عینک با کیفیت کمک کنند.

چگونه می توانید عینک آفتابی اصل و با کیفیت را تشخیص دهید؟

11- ترفند

یک ترفند هم در کانال معرفی و ارائه کردیم که برای ثابت کردن و جلوگیری از شل شدن و احیانا افتادن پیچ است که شما می توانید از برق ناخن برای ثابت کردن این پیچ ها استفاده کنید.

12- نکته ها

  • برای خرید عینک به چشم پزشک و یا عینک فروشی معتبر مراجعه کنید.
    عینک مناسب شرایط خود تهیه کنید چرا که هر رنگ و نوع عینک مناسب شرایط خاص است به طور مثال عینک هایی یا رنگ زرد برای هوای مه آلود و البته سرعت چه وسیله و چه ورزش، رنگ دودی و خاکستری برای رانندگی و مصارف عمومی، و رنگ قهوه ای هم مصارف عمومی و….
    خرید عینک با کیفیت یک ضرورت است و می بایست از چشم خود محافظت کنید.
    معمولا عینک های تقلبی چینی و عینک های با کیفیت ساخت ایتالیا هستند.
    راه تشخیص درجه جذب یو وی تنها استفاده از دستگاه یو وی متر است که در عینک فروشی های معتبر به راحتی یافت می شود.
    عینک می بایست یه صورت کامل چشم شما را پوشش دهد.
هاو کن یو
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۶۴
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
0
1
من خودم 20 ساله که کارم فروش عینکه و متاسفانه باید بهتون بگم هیچ کدام از موارد بالا صحیح نیست. حتی خود من هم نمیتونم فرق یک عینک اصل و تقلبی رو تشخیص بدم. تنها راه شما برای اطمینان از اصل بودن عینک خرید از نمایندگی مجاز آن است که متاسفانه در ایران ما هیچ نمایندگی مجازی نداریم. تمام عینک های بازار ایران به صورت کیلویی از چین وارد میشه و بعد با قیمت 1000 برابر به مشتریان بیچاره به جای اصل فروخته میشه.
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
0
0
سلام عزیز برادر کنترل تلویزیون توی طیف مادون قرمز هست عینک آفتابی اشعه ماورا بنفش را فیلتر می کنه می تونید بهترین عینک آفتابی را هم همتحان کنید ببینید چه اتفاقی می افته یا علی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار