این آسیب‌ها مربوط به تند تند غذا خوردن است
کد خبر: ۱۰۳۴۹۰
تاریخ انتشار: 2018 March 17    -    ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
تند غذا خوردن عادت بسیار بدی است تحقیقات جدید نشان داده است، سریع غذا خوردن می‌تواند تاثیرات منفی روی سلامتی داشته باشد. اگر غذای خود را با سرعت نور تمام کنیم، کار اشتباهی کرده ایم؟ شاید می‌خواستید قبل از یک ملاقات، ناهار خود را بخورید و یا شاید دوست داشتید در یک دورهمی خانوادگی، سریع‌تر به دومین بشقاب برسید.

تند غذا خوردن چه عوارضی دارد؟

تند غذا خوردن چه عوارضی دارد؟  به گزارش «تابناک باتو»؛ تند غذا خوردن عادت بسیار بدی است. تحقیقات جدید نشان داده است، سریع غذا خوردن می تواند تأثیرات منفی روی سلامتی داشته باشد. اگر غذای خود را با سرعت نور تمام کنیم، کار اشتباهی کرده ایم؟ شاید می خواستید قبل از یک ملاقات، ناهار خود را بخورید و یا شاید دوست داشتید در یک دورهمی خانوادگی، سریع تر به دومین بشقاب برسید. در هر دو صورت، تحقیقات جدید نشان داده، سریع غذا خوردن می تواند تاثیرات منفی روی سلامتی داشته باشد.

غذا خوردن با سرعت بالا نه تنها روی گوارشتان تاثیر بدی دارد بلکه می تواند خطر قرار گرفتن در مسیر مشکلاتی مانند بیماری های قلبی، دیابت و سکته مغزی را افزایش دهد. باید این را از خود بپرسید آیا یک غذا ارزشش را دارد که با بدن خود چنین کاری کنیم؟

تند غذا خوردن چه عوارضی دارد؟

تند غذا خوردن چه خطراتی دارد؟

دانشمندان ژاپنی طی 5 سال، بیش از 1000 داوطلب را مورد بررسی قرار دادند. هدف آنها در این تحقیق، تمرکز روی رابطه بین سرعت غذا خوردن و ابتلا به سندروم متابولیک ـ این بیماری، شامل پنج فاکتور خطر می شود که عبارتند از مواردی مانند فشار خون بالا یا افزایش سطح کلسترول بد ـ بود.

هر داوطلب در یکی از سه دسته ای که محققان تعیین کرده بودند، قرار می گرفت: آهسته، معمولی و سریع. روی هم رفته کسانی که با سرعت بالاتری غذا می خوردند با افزایش وزن، قند خون بالا، سطح بالای کلسترول بد و میان تنه بزرگ، همبستگی بیشتری داشتند. به صورت مشخص، 11.6 درصد افرادی که در گروه سریع قرار داشتند دچار سندروم متابولیک شدند. در مقابل، تنها 6.5 درصد از گروه معمولی و 2.3 درصد از گروه آهسته، چنین مشکلی را تجربه کردند.

تند غذا خوردن چه عوارضی دارد؟

نتیجه این شد که خوردن غذا با سرعت بالا می تواند باعث افزایش وزن و همچنین بروز اختلالات متابولیک در بلند مدت شود. در مقابل، خوردن غذا با سرعت پایین، سبک زندگی هوشمندانه ای است که می تواند مانع چنین مشکلاتی برای سلامتی شود.آهسته غذا خوردن، یک تغییر سبک زندگی ضروری است که می تواند به پیشگیری از اختلال متابولیک کمک کند. وقتی افراد، سریع غذا می خورند، فرصتِ احساس سیری را از خود می گیرند. بنابراین امکان پرخوری بالا می رود. غذا خوردن با سرعت بالا باعث نوسان شدید گلوکز می شود که می تواند منجر به مقاومت انسولین شود.

بسیاری از ما برخی از وعده های غذایی را پشتِ میزمان و یا در حالی می خوریم که با عجله در حال حرکت هستیم. این موارد باعث می شود با سرعت بیشتری غذا بخوریم. علاوه بر بالا رفتن سرعت، معمولا در چنین مواقعی فرد به سمت غذایی آماده می رود که معمولا سرشار از کالری است و مواد مغذی زیادی ندارد.چاقی یکی از بزرگ ترین چالش ها برای سلامتی است و می تواند دلیل اصلی پشت سکته های مغزی باشد.

اضافه وزن تا 22 درصد، خطر سکته مغزی ایسکمیک را در افراد افزایش می دهد و اگر چاق باشید، این خطر تا 64 درصد افزایش می یابد. گام های ساده زیادی وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها خطر سکته مغزی را کاهش دهید. از جمله استفاده از یک برنامه غذایی متعادل، انجام مرتب ورزش و آزمایش مرتب فشار خون.

ایران ناز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار