لغو ایران ـ سیرالئون؛ پای یک زن در میان است+عکس
کد خبر: ۱۰۳۴۳۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2018 March 16    -    ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲

در میان اخبار ضد و نقیض درباره لغو بازی سیرالئون ، نکته مهم مناقشه ایست که بر سر ریاست یک زن قدرتمند در فدراسیون فوتبال این کشور، در نهایت باعث تعلیق فدراسیون سیرالئون شده است .

لغو ایران ـ سیرالئون؛ پای یک زن در میان است+عکس

تیم ملی سیرالئون که برای دیدار دوستانه مقابل ایران در روز بیست و ششم اسفند جایگزین لیبی شده بود در شرایطی به ایران آمده که اداره فوتبال این کشور از اختلافات عمیق رنج می برد. در این باره همه چیز به دستگیری ناگهانی ایشا یوهانسن رئیس مونث فدارسیون سیرالئون برمی گردد که به جرم فساد مالی اتفاق افتاد. ایشا یک زن قدرتمند در قاره آفریقا و البته فیفاست و حتی شایعه حضورش به عنوان نامزد ریاست فیفا بعد از بلاتر وجود داشته است .

با این حال اوپس از بازداشت کوتاه به محض خروج ضمن رد هرگونه اتهام اعلام کرد آنچه که موجب دستگیری وی را فراهم کرده پیگیری پرونده یک تبانی در فوتبال این کشور بوده که باعث دخالت مسئولان پرنفوذی شده که دوست ندارند این مسئله افشا شود .

فدراسیون فوتبال سیرالئون بعد از دستگیری یوهانسن ن بلافاصله رئیس جدیدی پیدا کرد اما فیفا با منع این کشور از انجام انتخابات آنها را به تعلیق تهدید کردتا فعلا یک سرپرست موقت اداره فوتبال این کشور را در دست داشته باشد، اگرچه فیفا این شخص را نیز به رسمیت نمی شناسد و نامه توافق او با فدراسیون فوتبال ایران را فاقد اعتبار لازم داشته است .

نکته مهم درگیری سه روزه فدراسیون با این مسئله ، از ابتدای اردوی ملی است و امیدواری مدیران ایران به استفاده از دوستی ای که با حضور اینفانتینو در ایران (شاید ) به جود آمده است . اگرچه با نامه ای که فیفا برای فدراسیون فوتبال ایران ارسال کرده است مشخص است که این فدراسیون ملی حق انجام هیچ فعالیتی را در رده ملی ندارد و فدراسیون فوتبال ایران نیز باوجود پرداخت هزینه سفر و اقامت باید در انتظار مجوز از سوی خود فیفا بماند .

ایشا یوهانسن یک زن مشهور در کشور سیرالئون است که سال هاست در فوتبال فعالیت می کند و حتی باشگاهی با نام خود در فوتبال این کشور تاسیس کرده که از مهمترین باشگاه های این کشور به شمار می رود. او که نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آفریقا است طرفداران و دوستان پرنفوذ در فیفا دارد و همین مسائل باعث ایجاد چالشی جدی برای فوتبال سیرالئون و روسای جدید آن شده است. یوهانسن در خبرهایی که در تاریخ های مختلف از سوی منابع متفاوت منتشر شده از سوی فیفا به عنوان رئیس فدراسیون معرفی شده اما در فوتبال سیرالئون که البته لیگ داخلی آن نیز برگزار نمی شود فعالیتها از سوی یک سرپرست (غیرقانونی از نظر فیفا) دنبال می شود!

درباره بازی با سیرالئون اخبار مختلفی در حال انتشار است ؛ از جمله این که انجام این مسابقه به قوت خود باقی خواهد ماند و البته یک خبر جدید تر ؛ این که براساس اعلام فدراسیون سیرالئون، بازیکنان تیم‌ملی این کشور از لیگ منتخب محلات شمال این کشور و سرپرست تیم از جنوب سیرالئون انتخاب شده و یک بازیکن نیز از بخش غربی به تیم‌ملی دعوت شده تا برابر ملی‌پوشان ایران قرار بگیرند.

این همان تیمی است که اوسیانوکروز دیروز درباره اش گفته با تفکر انتخاب شده تا ایران را محک بزند؛ تفکری که البته فعلا بیش از اندازه پرهزینه و کم فایده به نظر می آید .

ورزش سه

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احسان
|
United Kingdom
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
0
0
اي بابا، بعد مدتها خواستيم با يه تيم درست و حسابي بازي كنيم اونم لغو شد...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
0
0
همه رو برق میگیره . ما رو چراغ نفتی هم نمیگیره .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار