مسابقه قهرمانان: کارمندان عجیب قهوه خانه رایت
کد خبر: ۱۰۳۳۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 March 15    -    ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
خانم رایت در یک کار فوق‌العاده باارزش تلاش کرد برای جوانانی که معلولیت ذهنی و یا جسمی دارند کارآفرینی کند: بچه‌هایی که یا سندروم داون دارند، یا اوتیسم، و یا معلولیت‌های جسمی. ایده او هم ساده بود: قهوه‌خانه! کاری که پیچیدگی زیاد ندارد اما محیطی پرنشاط و پر از تعاملات انسانی دارد. در آمریکا ۷۰ درصد معلولین جسمی یا فکری شغلی ندارند.

مسابقه قهرمانان: کارمندان عجیب قهوه خانه رایت

مسابقه قهرمانان: کارمندان عجیب قهوه خانه رایت به گزارش «تابناک باتو»؛ شبکه سی‌ان‌ان از حدود ۱۰ سال پیش یک مسابقه فوق‌العاده خوبی را شروع کرده که در آن به ۱۰ نفر از کسانی که کار مهم و بدیعی برای خدمت به جامعه بشریت انجام می‌دهند جایزه ۵۰ هزار دلاری می‌دهد و البته نفر اول هم جایزه ویژه ۱۰۰ هزار دلاری می‌گیرد. اما مهمتر از جایزه، این کار قشر بزرگی از مردم را با مشکلاتی که در جامعه وجود دارد آشنا می‌کند؛ مشکلاتی که خیلی از ما اصلا آنها را نمی‌بینیم و ازشان خبر نداریم!

سال گذشته خانم ایمی رایت نفر اول شد. خانم رایت در یک کار فوق‌العاده باارزش تلاش کرد برای جوانانی که معلولیت ذهنی و یا جسمی دارند کارآفرینی کند: بچه‌هایی که یا سندروم داون دارند، یا اوتیسم، و یا معلولیت‌های جسمی. ایده او هم ساده بود: قهوه‌خانه! کاری که پیچیدگی زیاد ندارد اما محیطی پرنشاط و پر از تعاملات انسانی دارد. در آمریکا ۷۰ درصد معلولین جسمی یا فکری شغلی ندارند. خانم رایت مؤسسه خیریه و غیرانتفاعی «من می‌توانم کار کنم» را تأسیس کرد که همه درآمد این قهوه‌خانه و کمک‌های مردمی متعلق به این مؤسسه خیریه است.

یکی از کارمندان قهوه‌خانه خانم رایت در حال سرویس دادن به مشتریان

مسابقه قهرمانان: کارمندان عجیب قهوه خانه رایت

کار کردن به این بچه‌ها این حس را می‌دهد که بیش از پیش به جامعه تعلق دارند و با مردم تعامل کرده و واقعا حس می‌کنند که جامعه هم قدر آنها را می‌داند و برای آنها ارزش قائل است. مردم می‌بینند که آن‌ها چقدر زیاد توانایی دارند و بهتر و بیشتر آنها را می‌شناسند و از همه مهتر "راحت‌تر و عادی‌تر" با آنها برخورد می‌کنند. این چیزی است که خانم رایت آن را بهترین دستاورد این کار می‌داند. حالا این قهوه‌خانه ۴۰ کارمند دارد و همیشه شلوغ است و شعبه دومی هم به زودی راه اندازی خواهد کرد. خانم رایت می‌گوید مردم از خوردن چایی و قهوه در آنجا آنقدر خوشحال و متأثر می‌شوند که هر روز حداقل یکی از مشتریان به او می‌گوید که «قهوه امروز مهمترین و بهترین اتفاق امروزم بود».

 
در اینجا شما همراهان باتو را به دیدن صحنه هایی از فعالیت این کارمندان منحصربفرد دعوت می کنیم. حتما ببینید
.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
0
1
بسیار خانم خلاق و زیبایی است......
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار