تصاویر جدید از مراحل اجرایی پروژه صحن حضرت فاطمه (س)
کد خبر: ۱۰۳۳۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 March 15    -    ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲
صحن حضرت زهرا (س) که نام آن پس از تأیید آیت الله سیستانی تعیین شد، با گنبد حرم امام علی (ع) نسبت قرینه دارد و قرار است شامل موزه، کتابخانه، مهمانسرا و رستوران، شبستان و ساختمان اداری و فرهنگی باشد که در طراحی و معماری این صحن، به ویژه شبستان آن (با ظرفیت پذیرش 100 هزار زائر)، از هنر و معماری اصیل ایرانی بهره گرفته خواهد شد.

تصاویر جدید از مراحل اجرایی پروژه صحن جضرت فاطمه (س) به گزارش «تابناک باتو»؛ صحن حضرت زهرا (س) که نام آن پس از تأیید آیت الله سیستانی تعیین شد، با گنبد حرم امام علی (ع) نسبت قرینه دارد و قرار است شامل موزه، کتابخانه، مهمانسرا و رستوران، شبستان و ساختمان اداری و فرهنگی باشد.

بنا بر این گزارش، در طراحی و معماری این صحن، به ویژه شبستان آن (با ظرفیت پذیرش 100 هزار زائر)، از هنر و معماری اصیل ایرانی بهره گرفته خواهد شد.

دسترسی آسان به بخش‌های مختلف صحن، رویت گنبد و بارگاه حرم مطهر از دورترین ورودی ‏صحن و شبستان در نزدیکی مقام امام زین‌العابدین (ع)، ایجاد تأسیسات تهویه مطبوع و مناسب با ‏استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، ایجاد تونل دسترسی در مواقع اضطراری، ‏روکش و ایزولاسیون و مهار آبهای سطحی و زیر سطحی، ایجاد دیوار حفاظتی در اطراف صحن و ‏شبستان با استفاده از 1000شمع قبل از گودبرداری، به کارگیری مجرب‌ترین و چیره دست‌ترین ‏هنرمندان، طراحان و اساتید معماری اسلامی در همه بخش‌های پروژه، استفاده از مرغوب‌ترین مواد ‏مورد نیاز پروژه ازجمله کف و ستون‌ها، آئینه‌کاری‌ها، گچبری‌ها، مقرنس‌کاری‌ها، فرش‌ها و ... با ‏بهره‌گیری از آزمایشگاه‌های تست استحکام بتن و مواد در طول اجرای پروژه و مهمتر از همه وجود ‏پاک‌ترین عشق و احساسات در دل همه دست‌اندرکاران از ویژگی‌های این پروژه است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
0
0
به خدا خود ائمه هم راضی نیستن. چرا این هزینه ها را صرف کمک به فقرا نمیکنید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار