همه خواص بادام زمینی
کد خبر: ۱۰۳۱۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 March 14    -    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
یک مطالعه جدید انجام شده توسط محققان مرکز سرطان‌شناسی دانشگاه «ییل» (Yale) نشان داد که بیماران مبتلا به سرطان کولون (روده) که به طور مرتب آجیل مصرف می‌کنند، خطر عود سرطان در آن‌ها کاهش می‌یابد.

این مطالعات همچنین نشان داد که مصرف آجیل می‌تواند از طریق کاهش چربی به سلامت افراد کمک کند و خطر مرگ زودرس را کاهش دهد.

«چارلز فوکس»، مدیر مرکز سرطان «ییل» و همکارانش در این مطالعه که شامل بیش از ۸۰۰ بیمار مبتلا به سرطان کولون بود، دریافتند بیمارانی که آجیل مصرف می‌کنند، خطر مرگ زودرس کمتری نسبت به همتایانشان دارند که آجیل نمی‌خورند.

«فوکس» و همکارانش در مطالعه خود نوشتند: ارتباط میزان مصرف کلی آجیل با نتایج بهبود در سایر عوامل شناخته شده یا مشکوک به عود بیماری و مرگ ناشی از سرطان شناخته شده است.

یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد که بیماران مبتلا به سرطان روده می‌توانند از مصرف بادام‌زمینی و مغز‌های درختی مانند بادام، گردو و گردوی آمریکایی بهره ببرند.

همچنین افراد کاملا سالم باید آجیل را به رژیم غذایی خود اضافه کنند.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۵ نشان داد که مصرف روزانه ۴۲ گرم بادام با بهبود سطح لیپوپروتئین‌های کم‌چگالی و کلسترول کلی در افراد میانسال که اضافه وزن داشتند و سطح کلسترول بد در بدن آن‌ها بالا بود، مرتبط است.

محققان همچنین دریافتند کسانی که می‌خواهند تورم ناخوشایند شکم را کاهش دهند یا از بین ببرند، مصرف آجیل، کاهش چربی دور کمر و پا را به همراه دارد.

برای زنان، مصرف آجیل در دوران بارداری ممکن است خطر ابتلا به آلرژی را در کودک کاهش دهد. محققان در مطالعه‌ای که بیش از ۸۲۰۰ کودک را شامل می‌شد، دریافتند کودکانی که مادران آن‌ها حداقل پنج بار در هفته بادام‌زمینی و آجیل می‌خورند، کمترین خطر ابتلا به آلرژی را دارند.

سرطان پروستات دومین سرطان کشنده در میان مردان آمریکایی است. آمار مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های ایالات متحده آمریکا نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۴، در ایالات متحده آمریکا بیش از ۲۸ هزار و ۳۰۰ مرد بر اثر سرطان پروستات کشته شده‌اند.

افرادی که آجیل مصرف می‌کنند، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطانی را کاهش می‌دهند. خوردن روزانه ۲۰ گرم آجیل، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی تا ۳۰ درصد، خطر ابتلا به سرطان را به میزان ۱۵ درصد و مرگ زودهنگام را ۲۲ درصد کاهش می‌دهد.
 

ایسنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
0
0
فقط در خوردن آن زیاده روی نکنید چون مقادیر بسیار ناچیزی سیانور در اون وجود داره که میتونه باعث زردی و کم خونی بشه.
علاوه بر این برخی افراد به اون حساسیت دارن و افرادی هم که دچار کمبود آنزیم g6pd هستند از آن دوری کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار