مرگ یک زن ۵۰ ساله با شنیدن صدای انفجار
کد خبر: ۱۰۳۱۷۴
تاریخ انتشار: 2018 March 13    -    ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴

: این زن که حدود ۵۰ ساله بود و ناراحتی قلبی داشت با شنیدن صدای انفجار مواد محترقه، دچار سکته قلبی شده و بلافاصله توسط همراهان به منظور نجات جان، به بیمارستان ولیعصر (عج) شهر زنجان منتقل می‌شود.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: زنی در زنجان به علت ترس از صدای مهیب انفجار مواد محترقه جان خود را از دست داد.

جواد مرادی افزود: این زن که حدود ۵۰ ساله بود و ناراحتی قلبی داشت با شنیدن صدای انفجار مواد محترقه، دچار سکته قلبی شده و بلافاصله توسط همراهان به منظور نجات جان، به بیمارستان ولیعصر (عج) شهر زنجان منتقل می‌شود.

وی اظهار کرد: پزشکان معالج بلافاصله نسبت به انجام عملیات احیای قلبی ریوی بر روی این زن حادثه دیده اقدام می‌کنند، اما این تلاش‌ها نتیجه نمی‌دهد.

مرادی یادآور شد: حوالی ساعت ۱۰ صبح امروز /سه شنبه/ نیز ۲ پسر جوان ۲۲ ساله که در یکی از کوچه‌های خیابان سعدی وسط شهر زنجان، مشغول به ساخت مواد محترقه در پشت بام یکی از منازل خود بودند بر اثر انفجار این مواد، دچار سوختگی شدند.

وی تصریح کرد: این ۲ پسر جوان که از ناحیه 'دست، صورت و پا' دچار سوختگی نوع درجه یک و ۲ شده بودند توسط عوامل اورژانس پایگاه فوریت‌های پزشکی 'خیام' به منظور ادامه مداوا و درمان به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان انتقال یافتند.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: چند روز قبل نیز بر اثر پرتاب مواد محترقه توسط افراد ناشناس، یک دختر جوان از ناحیه سر و صورت دچار سوختگی شد و به منظور مداوا به بیمارستان آیت الله موسوی انتقال یافت.

مرادی افزود: دهم اسفند ماه نیز یک پسر بچه ۱۲ ساله در خدابنده بر اثر انفجار مواد محترقه، دچار آسیب و سوختگی از ناحیه دست راست شد که به منظور عمل جراحی از بیمارستان امیرالمومنین خدابنده به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان منتقل شد.

به گزارش ایرنا، سال ۹۵ تعداد ۱۱۱ نفر '۸۵ مرد و ۲۶ زن' بر اثر انفجار مواد محترقه مصدوم شدند که ۹۱ نفر از این مصدومان به صورت سرپایی در محل درمان شدند و ۲۰ نفر نیز به بیمارستان منتقل و بستری شدند و بیشترین ناحیه آسیب دیده نیز مربوط به چشم، صورت و دست بود.

۷۱ نفر از مصدومان در شهرستان زنجان، ۱۸ نفر در شهرستان ابهر، ۱۲ نفر در شهرستان خرمدره، ۶ نفر در شهرستان طارم، سه نفر در شهرستان ایجرود و یک نفر نیز در شهرستان خدابنده، دچار حادثه شده بودند.

در سال ۹۴ نیز تعداد ۱۰۳ نفر در سطح استان زنجان بر اثر حوادث چهارشنبه آخر سال از نواحی مختلف بدن مصدوم شده بودند.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار