کشف مومیایی عجیب ۳ انگشتی جنجالی شد +عکس
کد خبر: ۱۰۳۱۳۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2018 March 13    -    ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰

 محققان روسی دریافتند، مومیایی کشف شده در پرو که به جای ۵ انگشت دارای ۳ انگشت در دست و پای خود است، انسان نیست.

به گزارش تک‌تایمز، در اوایل سال ۲۰۱۷ بود که یک مومیایی در نزدیکی یک مقبره در کشور "پرو" پیدا شد. این اکتشاف، عنوان تمامی اخبار شد. زیرا این مومیایی به رغم ظاهر انسان نمای خود، فقط دارای ۳ انگشت در پا و ۳ انگشت در دست بود. جمجمه آن نیز بلند و کشیده بود.

کشف مومیایی عجیب ۳ انگشتی جنجالی شد +عکس

 

بررسی نمونه بافت این مومیایی که "ماریا" نام گرفته است، نشان می‌دهد که این مومیایی انسان نیست.

یک ژنتیک شناس روسی از "سن پترزبورگ" این نمونه را آزمایش کرد تا زیستگاه و منشاء این مومیایی را مشخص کند.

وی تشخیص داد که این مومیایی متعلق به قرن پنجم پس از میلاد مسیح است.

گفتنی است با اینکه تعداد کروموزوم‌های این مومیایی مانند انسان، ۲۳ جفت است، ولی انسان نیست. محققان همچنین در حال مشاهده و بررسی شکل کروموزوم‌ها و آمینو­اسید‌های "ماریا" هستند تا ببینند آیا این مومیایی شبیه انسان‌های آن زمان است یا خیر؟

یک تفاوت عمده ساختاری این مومیایی با انسان، قفسه سینه آن است. شکل وارونه قسمت فوقانی بدن این مومیایی، دنده‌های آن را به شکل نیم دایره درآورده است. این ساختار بدنی مومیایی محققان را در مطالعه اعضای داخلی بدن "ماریا" کمک کرد.

شواهد موجود نشان می‌دهد که این مومیایی انسان است، ولی محققان می‌گویند: ساختار آناتومی این مومیایی با انسان‌های آن دوره کاملا متفاوت است.

برای حفاظت ماریا، از" کلرید کادمیوم" استفاده شد که یک ماده شیمیایی با خاصیت ضدباکتریایی است.

در حال حاضر نیز محققان روسی به همراه محققان پرویی در حال انجام مطالعات بیشتر روی"ماریا"هستند و محققان روسی امیدوارند تا این مومیایی را به کشور خود منتقل کنند.

ایسنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
0
1
واقعا فکر میکنید تنها گونه هوشمند در روی زمین ما هستیم چند گونه انسان نما داریم
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
سريع به اخباري كه مي شنويد و حتي عكس آن اعتماد نكنيد. دنياي مجازي زياد دروغ ميگه.
مریخ
|
France
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
0
0
شایعات زیادی در مورد فرازمینی ها و وجود انها در زمین وجود دارد برخی معتقدند که تمدن مصر مایا ها سنگ های استون هنج در انگلیس و بسیاری از تمدنهای روی زمین با استناد به اشکال عجیب حک شده بر روی سنگها توانایی نظامی و علمی عجیب امریکا به کمک فرازمینی ها شکل گرفته است مشاهده اشکال نورانی دایره شکل و عجیب که چندی پیش در همین بوشهر کشورمان با کیفیت ترین ویدئو ها از حرکت چند یو فو نشان داده شد و تکرار هر روزه این مشاهدات در اکثر نقاط جهان بشر را به این سو میبرد انسان تنها نیست برخی حتی پرده از باز نگشتن ناسا بعد از ماموریت اپولو ۱۷ بر میدارند به عقی ده انها ناسا اپولو ۱۸ را به قسمت تاریک ماه فرستاد و سه سرنشین اپولو در مواجه با موجوداتی فرازمینی عجیب مثل سنگ های کوچک که به بدن انها چسبیده بود کشته شده اند و فرازمینی ها در قسمت تاریک ماه سازه دارند اما تکنولوژی رسیدن به زمین را ندارند و صحبت از اپولو ۲۰ میشود که ناسا به ماه فرستاد حامل موشکی جهت شلیک به سازه فرازمینی ها بوده است در یک ویدیو که یک فضا نورد روس منتشر کرد که در ان سرنشنان اپولو یک فضا پیمای سقوط کرده فرازمینی در پشت ماه وجود دارد و انها موفق شده اند دو جسد فرازمینی را از درون سفیه سقوط کرده در ماه بیابند و انها را با خود به زمین بیاورند یا در فیلم نیل ارمسترانگ یک موجود فرازمینی مشاهده میشود گرچه این حوادث ممکن است ساختگی باشند اما وقتی هالیوود فیلمهایی میسازد که فرازمینیان وجود دارند و ممکن است حمله کنند و امریکا تمام توانایی خود را صرف ساخت پناهگاه در مریخ کرده است شاید واقعا این موجودات وجود دارند چرا اسناد حقایق را منتشر نمیکنند هرگز پاسخی داده نشده است
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار