خاص و لوکس‌ترین سلاح جهان +عکس
کد خبر: ۱۰۳۰۸۶
تاریخ انتشار: 2018 March 13    -    ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
شهاب سنگ Gibeon که از اعماق فضا روی سطح کره زمین سقوط کرده است ۴.۵ میلیارد سال قدمت دارد. زمانی که انسان‌های ماقبل تاریخ آن را در جنوب صحرای آفریقا پیدا کردند، در قالب نوعی سلاح اولیه توسط بشر مورد استفاده قرار می‌گرفت.

هزاران سال بعد از این اتفاق Cabot Guns تاریخ را تکرار کرد و از آن یک سلاح پیشرفته‌تر ساخت. این شرکت آمریکایی شهاب سنگ ۳۵ کیلوگرمی را به دو اسلحه دستی تبدیل کرد که یکی از آن‌ها مخصوص افراد راست‌دست و دیگری برای افراد چپ‌دست مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اسلحه منحصر به‌فرد «بیگ بَنگ پیستول سِت» نام دارد.

«راب بیانچین» بنیانگذار این شرکت توضیح داد: «هنرمندان و کلکسیونر‌ها برای سال‌های طولانی شهاب سنگ Gibeon را که ظاهر کریستالی دارد با قیمت‌های بسیار بالا خرید و فروش کردند.
شرکت‌های تولیدکننده لوازم لوکس پیش از این بخش‌هایی از شهاب سنگ مذکور را برای ساخت صفحه ساعت، جواهرات و دیگر اشیا هنری مورد استفاده قرار دادند. این نخستین باری است که یک شرکت از شهاب سنگ وسیله مکانیکی تولید می‌کند».

به هر حال باید توجه داشت که کار کردن با شهاب سنگ چندان ساده نیست و از نظر متالوژی، این مواد فاقد یکنواختی کامل هستند. شهاب سنگ در طول سفر خود تا کره زمین به هزاران شئ آسمانی برخورد کرده است و به همین خاطر سطح آن بسیار ناهمواره است.

شرکت Cabot Guns از سیستم عکاسی اشعه ایکس، فناوری مدل‌سازی سه‌بعدی، سیستم طراحی CAD-CAM، تکنیک‌های ساخت‌وساز فضایی، فناوری پرتو الکترونی، و صد‌ها ساعت کار دست هنرمندان مشهور جهان استفاده کرد تا این دو اسلحه منحصر به‌فرد مخصوص دست چپ و راست را تولید کند.

شکل ظاهری این دو سلاح مبتنی بر تپانچه معروف «جان موسز براونینگ» ساخته شده در سال ۱۹۱۱ طراحی شده است.
هر یک از این دو سلاح مراحل آزمایشگاهی ویژه را پشت‌سر گذاشته‌اند، در شرایط ویژه مورد بررسی‌های دقیق قرار گرفته‌اند و از دقیق‌ترین سلاح‌های دستی در جهان محسوب می‌شوند.

بینیاچ توضیح داد هر یک از این دو سلاح ارزشمند که امکان تولید مجدد آن‌ها وجود ندارد ۴.۵ میلیون دلار قیمت دارد و آن‌ها را می‌توان گران‌ترین اسلحه دستی در تاریخ برشمرد.
 

العالم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار