ربات مخصوص برای جلوگیری از شیوع آنفولانزا +عکس
کد خبر: ۱۰۳۰۷۷
تاریخ انتشار: 2018 March 13    -    ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰

به تازگی رباتی در مدارس اوکلاهما به کار گرفته شده که با کمک اشعه مافوق بنفش میکروب‌های موجود در کلاس‌ها را پاکسازی می‌کند.

به گزارش میل آنلاین، در مدارس ایالت اوکلاهما آمریکا رباتی به کارگرفته شده که جرم و میکروب را از کلاس‌ها پاکسازی می‌کند. این ربات برای جلوگیری از شیوع آنفلونزا در مدارس این ایالت به کار گرفته شده است.

شرکت Norman Regional Health System دوسال قبل این ربات‌ها را به قیمت ۱۲۵ هزار دلار خرید و اکنون آن‌ها را به مدارس محلی قرض می‌دهد تا از شیوع بیماری‌های عفونی جلوگیری کنند.

ربات مذکور به طور معمول اتاق‌های بیماران و توالت‌ها عمومی را در ساختمان‌های Norman Regional پاکسازی می‌کند تا از شیوع عفونت جلوگیری کند. به هرحال ربات حباب با عرض ۱۴ فوت ایجاد و سپس نورمافوق بنفش C. در این حباب تولید می‌کند. این نور جرم‌های موجود در حباب را از بین می‌برد.

نور مافوق بنفش سی توسط خورشید تولید می‌شود، اما به اتمسفر نفوذ نمی‌کند؛ بنابراین بسیاری از ویروس و باکتری‌ها مکانیسم دفاعی در برابر آن را ندارند و با تابش از بین می‌روند.

این نور دی ان‌ای ویروس و باکتری را از بین می‌برد و به این ترتیب از گسترش آن‌ها جلوگیری می‌کند. البته انسان در برابر نور مافوق بنفش سی نیز مصون نیست و باید هنگام عملیات پاکسازی از اتاق مذکور خارج شود.

ربات مخصوص برای جلوگیری از شیوع آنفولانزا +عکس

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار