آداب صحیح استفاده از عطر و ادکلن
کد خبر: ۱۰۳۰۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 March 12    -    ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
خوش‌بو بودن یکی از اصول خوش‌تیپی است که می‌تواند روی دیگران اثرات مثبتی داشته باشد. البته، این امر به میزان مصرف عطر هم بستگی دارد. بنابراین، بسیار مهم است ترفندها و آداب جهانی مصرف عطر/ادکلن را بدانید تا از این وسیله آرایشی مناسب‌ترین استفاده را داشته باشید.

آداب صحیح استفاده از عطر و ادکلنخوش‌بو بودن یکی از اصول خوش‌تیپی است که می‌تواند روی دیگران اثرات مثبتی داشته باشد. البته، این امر به میزان مصرف عطر هم بستگی دارد. وقتی شما در استفاده از رایحه‌های گوناگون زیاده‌روی می‌کنید، از نظر دیگران انسانی بی‌فکر یا خودخواه به‌نظر خواهید رسید زیرا بوی شدید عطر و ادکلن (هر چقدر هم که خوشبو باشد) می‌تواند موجب سردرد یا اذیت شدن دیگران بشود.

بنابراین، بسیار مهم است ترفندها و آداب جهانی مصرف عطر/ادکلن را بدانید تا از این وسیله آرایشی مناسب‌ترین استفاده را داشته باشید. برای این منظور در ادامه با ما همراه باشید.


رایحه عطر شما از  فضای شخصی شما نباید بیرون برود.

به اطرافیان توجه داشته باشید

رایحه خوب زمانی خوشایند است که به طور متعادل استفاده شده باشد.اجتمالا شما هم با افرادی مواجه شده‌اید که اصطلاحا شیشه عطر را روی خودشان خالی کرده‌اند و از شدت بو نمی‌توان در کنارشان ایستاد!

همیشه هنگام استفاده از انواع خوشبوکننده‌های بدن به «فضای شخصی» افراد توجه داشته باشید. این فضا در واقع فاصله‌ای است که دو نفر در محیط اجتماعی، خانوادگی یا محل کار از هم دارند.

با توجه به شرایط عطر بزنید

برخی از مردم فقط از یک رایحه برای همه مناسبت‌های زندگی خود استفاده می‌کنند. شاید عطر موردعلاقه شما واقعا خوشبو باشد، اما به‌خاطر داشته باشید که همیشه و در همه جا نمی‌توانید آن را مصرف کنید.

علاوه بر این، میزان مصرف عطر هم در موقعیت‌ها و مناسبت‌های مختلف هم با هم فرق دارد. به‌طور مثال، در برخی از ادارات و شرکت‌ها، استفاده از عطر و خوشبوکننده بدن را ممنوع اعلام می‌کنند زیرا نمی‌خواهند این رایحه‌ها اختلالی در روند کاری کارمندانشان ایجاد کنند.

ترفندهای استفاده از عطر/ادکلن

در ادامه اصول و آداب ساده‌ای برای استفاده از عطر را یادآوری کرده‌ایم که می‌توانید برای تقویت وجهه اجتماعی خود از آنها بهره بگیرید:

  • قوانین و اصول استفاده از عطر موردنظر خود را بیاموزید: برخی از تولیدکننده‌ها روش استفاده از محصولات خود را نیز به مشتریانشان می‌آموزند. یا حتی می‌توانید مقاله‌های متخصصان عطر و کارشناسان مد و فشن که در مورد بهترین روش استفاده از رایحه‌های خوب نوشته‌اند را مطالعه کنید. به این توجه داشته باشید که بو شاید از نظر شما خوشایند باشد، اما زیاده‌روی در آن می‌تواند سبب سردرد یا حتی حالت تهوع در دیگران شود.
  • زیاده‌روی نکنید: اگر در شرکت یا اداره مشغول کار هستید و تصور می‌کنید که عطرتان رفته و دیگر بو نمی‌دهد، از تمدید آن در پشت میزتان خودداری کنید. بوی تند و ناگهانی برای اطرافیان خوشایند نیست. در ضمن، ممکن است شامه شما از بوی عطر پر شده باشد و خودتان دیگر آن را حس نکنید، اما دیگران همچنان بوی عطرتان را استشمام کنند.
    اگر هنگام ورود شما به یک فضای بسته، دیگران عطسه یا سرفه کردند، مطمئن باشید که در مصرف عطر زیاده‌روی کرده‌اید.

     

     


    اگر در شرکت یا اداره مشغول کار هستید و تصور می‌کنید که عطرتان رفته و دیگر بو نمی‌دهد، از تمدید آن در پشت میزتان خودداری کنید.

  • به مقصد خود توجه داشته باشید: اگر قصد دارید به مسجد، اداره، مصاحبه کاری، ملاقات بیمار در بیمارستان یا خانه سالمندان بروید، توصیه می‌کنیم خیلی کم عطر بزنید یا اصلا نزنید.
    در مقابل، اگر سر قرار عاشقانه یا دیدار با دوستان صمیمی می‌روید، به اندازه کافی از عطر استفاده کنید.
  • عطر قدیمی را دور بیندازید: اگر احساس کردید که بوی عطرتان مثل همیشه نیست و تند و زننده شده است، شاید وقتش رسیده تا آن را دور بیندازید. هرگز برای اینکه پول زیادی برای خرید عطر هزینه کرده‌اید، آن را بعد از تاریخ انقضا مصرف نکنید.
  • حواستان به مواد شیمیایی عطر باشد: پیش از خریدن یک شیشه بزرگ، خوب است اشانتیون عطر موردنظر خود را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید. آن را روی بدن خود تست کنید و ببینید آیا با شیمی بدن شما تناسب دارد یا خیر! برخی از عطرها روی پوست‌های مختلف، رایحه‌های گوناگونی دارند.
  • در وسایل نقلیه عمومی عطر نزنید: هنگامی که در اتوبوس یا مترو هستید، عطر یا اسپری نزنید. تا این رایحه جذب پوست یا لباس بشود، مدتی طول می‌کشد. در ضمن، مردم دوست ندارند در یک فضای عمومی ناگهان با بوی تازه ای (هر چند خوشایند) مواجه شوند. همچنین، ممکن است فردی که کنار شما نشسته به عطر حساسیت داشته باشد و این مساله می‌تواند سبب بد شدن حال او بشود.
  • عطر را به لباس نزنید: خیلی از ما عادت داریم عطر، ادکلن یا اسپری را روی لباس می‌زنیم. اما توجه داشته باشید که برخی از محصولات روی لباس لکه ایجاد می‌کنند و تا لباس شسته نشود هم از بین نمی‌روند.

     


    عطرهایی که قرار است صبح بزنید، باید سبک و ملایم باشند.

  • به فصل و ساعت استفاده عطر توجه داشته باشید: رایحه گل در روزهای سرد زمستانی، جایگاه خاصی ندارد و خیلی بی‌ربط به‌نظر می‌رسد. اما همین عطرها برای تابستان عالی هستند.
    همچنین باید بدانید که عطرهایی که قرار است صبح بزنید، باید سبک و ملایم باشند. احتمالا حدس زده‌اید که عطر‌های شب، هر چه سنگین‌تر و قوی‌تر باشند، بهتر خواهد بود.
  • مکان‌های مناسب عطر را بشناسید: اگر دوست دارید که عطر بیشترین پخش بو را داشته باشد، آن را روی مناطقی از بدن بزنید که نبض دارند. به‌طور مثال، مچ دست، پشت گوش یا پشت زانو بهترین جاها برای عطر زدن محسوب می‌شوند. کم بودن عطر هم در ماندگاری بوی آن نقش مهمی دارد.
    همچنین باید بدانید، هیچ‌وقت عطر را روی پوست نمالید و فقط آن را روی پوست اسپری کنید تا کاملا پخش شود.

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۶۴
غیر قابل انتشار: ۰
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
0
0
جالب بود. ممنون
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار