چهره‌های پرحاشیه سینما و تلویزیون در سال ۹۶
کد خبر: ۱۰۳۰۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2018 March 12    -    ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
درباره 14 چهره پرحاشیه سینما و تلویزیون در سال 1396؛ از عادل فردوسی پور و مهران مدیری تا جمشید مشایخی و لیلا حاتمی. آنها چه کردند که به عنوان خبرساز لقب گرفتند؟ این مطلب می گوید حاشیه سازی الزاما به معنای عملکرد اشتباه نیست.

چهره‌های پرحاشیه سینما و تلویزیون در سال ۹۶درباره 14 چهره پرحاشیه سینما و تلویزیون در سال 1396؛ از عادل فردوسی پور و مهران مدیری تا جمشید مشایخی و لیلا حاتمی. آنها چه کردند که به عنوان خبرساز لقب گرفتند؟ این مطلب می گوید حاشیه سازی الزاما به معنای عملکرد اشتباه نیست. سینما و تلویزیون در سال 1396 حاشیه کم نداشت. منتها آن چه باعث می شود حواشی تا مدت ها ذهن ها را درگیر کند، پدیده شبکه های اجتماعی است. کاربران گاهی یک اتفاق معمولی را بیش از اندازه داغ می کنند و از کنار برخی رخدادهای مهم به راحتی می گذرند.

حاشیه الزاما بار منفی ندارد و لااقل در این مطلب، موارد مثبت را هم شامل می شود؛ مثل عملکرد مثبت عادل فردوسی پور در نود. با این حال 14چهره ای که درباره شان نوشته ایم، بیش از آن که به خاطر حرکتی مثبت حاشیه ساز لقب گرفته باشند، به واسطه کارهای پرسر و صدای شان است. حضور نام جمشید مشایخی در این فهرست بیش از دیگران قابل تامل است؛ مرد دوست داشتنی سینمای ایران دائم همه را دعوت به آرامش و مهرورزی می کند اما در جشن انجمن منتقدان نتوانست بر خشم خود فائق آید.

در این سال اتفاقات محیرالعقول کم نداشتیم؛ مثل گِل گرفتن درِ شورای صنفی، آتش زدن کارت خانه سینما و البته فریادهای ابراهیم حاتمی کیا. به این جمع می شد نام های دیگر را هم اضافه کرد؛ از جمله منیژه حکمت که به همراه عوامل «جاده قدیم» با لباس مشکی وارد جشنواره فجر شدند و این گونه اعتراض خود به داوری آرای مردمی را نشان دادند. یا حرکت عجیب و دور از ادب مهران احمدی در نشست خبری فیلم «مصادره». شهرام مکری که فیلمش از سوی جشنواره برلین در بخش تدی داوری شد و برچسب همجنسگرایانه خورد و ناخواسته به حاشیه رفت.

حاشیه‌سازان سال خروس و آتش به‌پاکن‌های آن

ابراهیم حاتمی کیا

اتفاقات دیگری هم بودند که خب چندان مهم نیستند مثل گربه هانیه توسلی. وقتی برای گربه خود و.... در این میان برخی اتفاقات نسخه سریالی و سینمایی «ایستاده در غبار» مهم هستند که البته واکنش محمدحسین مهدویان را به همراه داشت. همچنین اتفاقات مشابه از جمله کری عجیب مهرداد میناوند در برنامه من و شما که داشت به تعطیلی برنامه منجر می شد.
داشت یادمان می رفت؛ مهناز افشار چهره پرحاشیه ای بود که حواشی او به خاطر پست هایش رقم خورده. همین طور ترانه علیدوستی که با اظهارنظرهای توییتی اش حاشیه ساز می شود ولی این دو و دیگر چهره های مجازی جایی در این مطلب ندارند.

1. ابراهیم حاتمی کیا

چند حاشیه داشت؟ آن چه نام ابراهیم حاتمی کیا را سر زبان خاص و عام انداخت، صحبت های او بعد از گرفتن جایزه در جشنواره فجر است. در طول سال، خبرهای قطره چکانی از «به وقت شام» باعث می شد اسم این کارگردان در رسانه ها دیده شود.

حاشیه‌سازان سال خروس و آتش به‌پاکن‌های آن

ماجرا چه بود؟ ابراهیم حاتمی کیا از نحوه نقد فیلمش در برنامه «هفت» و «سینمادو» ناراضی بود و گله داشت. برای همین وقتی پشت تریبون رفت، ابتدا مقدمه ای درباره «به وقت شام» گفت و آرام آرام صدایش بالا رفت و بعد از آن تلویزیون را نواخت: «... به تلویزیون اعتراض می کنم از مسئولان شبکه سه و دو، شکایتم را به خدا می برم...»

سرانجام: برخی پشت ابراهیم حاتمی کیا درآمدند و عده ای او را سرزنش کردند. حتی رییس صدا و سیما در اظهارنظری کوتاه حق را به ابراهیم حاتمی کیا داد و کاملا روشن اعلام کرد در حق او جفا شده است! این کارگردانی چند روز بعد درباره رفتارش توضیح داد: «این روزها سر و صدایی در رسانه ها و فضای مجازی شکل گرفته است؛ کل حرف زدن من در اختتامیه سه دقیقه بود اما طوفانی به پا شد که اتفاقاتی پیش آمد. مرا به چپ و راست وصف کردند و به انحای مختلف قصد افشای من را دارند. نمی دانم نان چه کسی را از سر سفره اش برداشته ام که این گونه غضب می کنند.»

بخش دوم حرف های حاتمی کیا بار دیگر جنجال آفرین شد اما نه به اندازه اختتامیه: «معتقدم جشنواره فیلم فجر، جشنواره انقلاب است و باید به این مسئله بپردازد. این که التزام نسبت به آرمان های انقلاب در این جشنواره وجود داشته باشد. مانند شرکت در انتخابات که التزام به نظام و ولایت فقیه در آن سوال می شود.»


2. ناصر ملک مطیعی

چند حاشیه داشت؟ بعد از انقلاب تا سال ها ممنوع الکار بود و در دوره ای که اجازه فعالیت پیدا کرد، خودش تمایلی به بازی نداشت. حضور ناصر ملک مطیعی در فیلم «نقش نگار» علی عطشانی نشان داد، بیهوده نبوده که این همه سال از پذیرش پیشنهادها ابا داشته است. نام این بازیگر شب یلدا سر زبان ها افتاد و تا مدت ها موضوع بحث بود.

حاشیه‌سازان سال خروس و آتش به‌پاکن‌های آن

ماجرا چه بود؟ دو روز پیش از شب یلدا پیامی در شبکه های اجتماعی به سرعت منتشر شد که خبر از اولین حضور ناصر ملک مطیعی بعد از انقلاب در تلویزیون داشت؛ با این تفاوت که بعضی از برنامه «من و شما» نام برده بودند و تعدادی از برنامه «دورهمی». اما سرانجام هیچ کدام از این دو برنامه پخش نشد. پیشنهاد حضور ملک مطیعی در تلویزیون، اولین بار توسط برنامه «من و شما» و در شبکه شما مطرح شد. مجوز دعوت از این بازیگر صادر شد و آرش ظلی پور هم ده روز قبل از آن، مقابل ناصر ملک مطیعی نشست و با او گپ زد.

بلافاصله پس از انتشار این خبر، عوامل «دورهمی» هم دست به کار شدند و برای دعوت از ملک مطیعی آستین بالا زدند. تلویزیون با حضور این بازیگر در شبکه نسیم هم موافقت کرد و مجوز مصاحبه مهران مدیری با ملک مطیعی را صادر کرد. پخش این مصاحبه در دورهمی، آن هم درست دو روز قبل از من و شما، تمام محاسبات را به هم ریخت و مدیران از ترس این که مدیری مصاحبه را به نفع خودش تمام کند، برنامه را چند ساعت قبل از دورهمی روی آنتن بردند.

سرانجام: هر دو برنامه اجازه پخش نیافتند و مجالی شد برای حمله چهره ها و مردم به تلویزیون.


3. جمشید مشایخی

چند حاشیه داشت؟ مرد آرام و متین سینمای ایران در جشن انجمن منتقدان از کوره در رفت و حرف هایی درباره عزت الله انتظامی بیان کرد که تا مدت ها علاقه مندان سینما در شوک بودند.

حاشیه‌سازان سال خروس و آتش به‌پاکن‌های آن

ماجرا چه بود؟ بچه های انجمن منتقدان کلیپی درباره بازیگران سرشناس آماده کرده بودند که در میانه جشن پخش شد و تاکید آن به انتظامی بود، نه مشایخی. او وقتی روی سن آمد انتقادات تندی روانه انتظامی کرد و حرف هایی زد که از زبان او نشنیده بودیم. او بدون نام بردن از انتظامی به بازیگری اشاره کرد که مقابل شهبانو تمبک می زد ولی تصویرش در این کلیپ پخش شد: «یاد گرفتم که مانند زنده یاد علی معلم رک باشم و حرف هایم را بزنم. اگر من می دانستم که فقط یک هنرپیشه برای منتقدین مطرح است سال ها پیش این کار را رها می کردم.»

سرانجام: بعد از این صحبت های آتشین، واکنش ها به صحبت های مشایخی شروع شد و برخی این صحبت را حاصل دلخوری دیرینه او از عزت الله انتظامی و علی نصیریان می دانستند. مشایخی اما در برنامه «من و شما» این طور پاسخ داد: «امروز پشیمانم از این رک گویی. برای این که سال ها عده ای من را می شناسند چطور یک بار وقتی یک حرف منطقی و درست می گویم همان ها پشت می کنند به آدم. رک گویی فایده ندارد... همه این مطالبی که منتشر شده دروغ است. نوشتند نصیریان و انتظامی گفتند، نقش مشایخی را در قیصر کم کنند؛ اصلا قیصر ربطی به آنها نداشته. اصلا آنها با آقای شباویز ارتباطی نداشتند، این مزخرفات چیست می نویسید؟»


4. لیلا حاتمی

چند حاشیه داشت؟ سعی می کند از محافل خبری دور باشد؛ کمتر تن به مصاحبه می دهد و محافظه کارانه صحبت می کند. برای لیلا حاتمی اما در جشنواره برلین اتفاق دیگری رخ داد و حرف هایش درباره فضای سیاسی ایران همچنان محل بحث و نظر است. اگر جز این بود حاتمی 96 بازیگر موفق و بی حاشیه سال لقب می گرفت که به خاطر «رگ خواب» سه جایزه گرفت و گیشه موفقی را تجربه کرد.

حاشیه‌سازان سال خروس و آتش به‌پاکن‌های آن

ماجرا چه بود؟ اصل خبر این است؛ لیلا حاتمی در کنفرانس خبری فیلم «خوک» در جشنواره فیلم برلین گفت: «می خواهم از این فرصت استفاده کرده و عمیقا ناراحتی و عصبانیت خودم را از برخوردی که اخیرا با معترضان در ایران شد ابراز نمایم. بله و این شرم آور است که در کشور من، تظاهرات و اعتراض به بهای جان تظاهرات کنندگان تمام می شود. برای اولین بار است که من در مصاحبه ای سیاسی حرف می زنم.» منظور او اتفاقات دی ماه بود که از قضا خیلی از مسئولان معتقدند حتما باید حساب معترضان به شرایط را با آشوبگران سوا کرد. با این حال حاتمی نتوانست به درستی منظورش را بیان کند و بدتر این که با ماجرای دراویش همزمان شد و این حرف ها آتشی به پا کرد.

سرانجام: مادر یکی از شهدای مدافع حرم از حاتمی شکایت کرده و تهمینه میلانی در دفاع از حاتمی حرف هایی زده. دختر یکی دیگر از شهدا به میلانی واکنش نشان داده و همچنان ته این قصه باز است.


5. عادل فردوسی پور

چند حاشیه داشت؟ مجری نود باشی، عادل فردوسی پور هم باشی و حاشیه نداشته باشی؟ عادل امسال هم هفته ای نبود که در کانون خبرها نباشد.

حاشیه‌سازان سال خروس و آتش به‌پاکن‌های آن

ماجرا چه بود؟ حاشیه ها در سال 96 برای عادل فردوسی پور منفی نبود، به جز یک شوخی عجیب با گادفای منشا که رنگ پوست خودش را به او تشبیه کرد و گفت چندان تفاوتی نداریم. این شوخی با واکنش های تند و تیز در فضای مجازی همراه بود و عادل توضیح داد و عذرخواهی کرد. چند اتفاق دیگر هم نام مجری نود را سر زبان ها انداخت که مهمترینش دعوت از لوییس فیگو، اسطوره فوتبال پرتغال برای ویژه برنامه قرعه کشی جام جهانی است. هزینه 500 میلیونی داشت برنامه را به حاشیه می برد که عادل توضیح داد، این پول از محل بیت المال نیست و برای در اوج بودن یک برنامه چنین خرج هایی اجتناب ناپذیر است.

در همین برنامه شوخی های زیاد از حد عادل با پوشش مجری مراسم قرعه کشی جام جهانی واکنش منفی مسئولان تلویزیون و دلخوری عادل را به همراه داشت. عادل فردوسی پور چند حرکت خوب هم در نود رقم زد و مورد توجه واقع شد؛ از برگزاری مناظره میان علی کریمی و محمدرضا ساکت تا پرونده فالگیری در فوتبال و تبلیغات دور زمین. ویژه برنامه صعود تیم ملی کشورمان به جام جهانی از دیگر امتیازهای نود در سال 96 است که باعث می شود دیگر برنامه های ضعیف نود را نادیده بگیریم.

سرانجام: عادل فردوسی پور همچنان در اوج است و به کارش ادامه می دهد.


6. محمدحسین مهدویان

چند حاشیه داشت؟ محمدحسین مهدویان جوان خوش فکر و خوش آتیه سینمای ما امسال جزو خبرسازها بود. ابتدا فیلمنامه «لاتاری» مجوز نگرفت و او سراغ فیلم دیگری رفت. در نهایت فیلمش را کارگردانی کرد ک در جشنواره به نمایش درآمد. حاشیه دیگر مربوط است به امتناع جعفر پناهی از دادن جایزه به او در جشن منتقدان. پناهی توصیف عجیبی برای مهدویان به کار برد اما او پاسخ نداد و دیگران به پناهی حمله کردند.

حاشیه‌سازان سال خروس و آتش به‌پاکن‌های آن

ماجرا چه بود؟ مهدویان برای بررسی فیلمش به برنامه «هفت» رفته بود اما دوئل او با مجری منجر به حرف های عجیب و غریبی شد. مهدویان در برابر رضا رشیدپور تعبیر فاشیست را برای فردوسی مطرح کرد و خیلی زود موجی از واکنش ها را رو به روی خود دید. از سوی دیگر اصرار رشیدپور به لودادن داستان «لاتاری» باعث شد هادی حجازی فر پستی به اشتراک بگذارد که چرا مهدویان توی دهن رشیدپور نزده!

سرانجام: دعوای رشیدپور با عوامل «لاتاری» ادامه داشت و همزمان فردوسی دوستان به مهدویان حمله می کردند. او در نهایت در برنامه «سینمادو» توضیح داد و خودش را مبرا کرد: «من از یک جمله شرطی استفاده کردم و گفتم می توان براساس تعابیر شما، برای شاهنامه نیز چنین تعابیری به کار برد...در حقیقت من می خواستم به شاهنامه و فردوسی در آن برنامه به دلیل فشارهایی که وارد شده بود، پناه ببرم.»


7. مهران مدیری

چند حاشیه داشت؟ اجرای «دورهمی» باعث شد مرد حاشیه گریز سینما و تلویزیون، در کانون اصلی توجهات باشد. مهران مدیری امسال اولین فیلم سینمایی اش را هم روانه اکران کرد و بیش از پیش توی چشم قرار گرفت. تازه، ماجرای اجرای هفت هم هست که مدت ها نگاه ها و تحلیل ها را به سمت او کشانده بود.

حاشیه‌سازان سال خروس و آتش به‌پاکن‌های آن

ماجرا چه بود؟ مهران مدیری در دورهمی، استندآپ حاشیه ساز کم نداشت؛ از استندآپ درباره انرژی قبل از انتخابات تا شرایط اقتصادی جامعه و البته انتقاد از مسئولان کشور درباره نداشتن برنامه برای سیل زدگان غرب کشور. حرف های او حمله به دولت حسن روحانی تعبیر شد اما مدیری توضیح داد اگر دولت اسبق روی کار بود انتقادهایش بیشتر می شد. او به عنوان مجری «هفت» انتخاب شد اما به خاطر انتقاد فزاینده رسانه ها از این مسئولیت دست کشید و صندلی هفت را به رضا رشیدپور تعارف زد.

انتخاب او به عنوان مجری برنامه سینمایی شبکه سه باعث شد تا مدت ها نام مدیری در رسانه ها باشد که غالبا یک نتیجه بیشتر نداشت: او مناسب نیست! اکران اولین ساخته سینمایی مهران مدیری یعنی «ساعت 5 عصر» هم بر حجم حضور او در رسانه ها و فضای مجازی افزود. او که سودای رکوردشکنی داشت، در این راه موفق نبود اما یکی دو مصاحبه درباره گذشته خود انجام داد و وجه تازه ای از زندگانی اش را نمایان ساخت.

سرانجام: قرار بود دورهمی تا پایان سال 96 تمام شود اما تصمیم بر این است که نوروز 97 هر شب روی آنتن باشد.


8. رضا رشیدپور

چند حاشیه داشت؟ بعد از چند سال دوری از تلویزیون، سال پیش «صفر کیلومتر» و «حالا خورشید» را روی آنتن داشت. برنامه صبحگاهی رضا رشیدپور به دلیل غش کردن حین اجرای زنده، متوقف شد و در این مدت شایعه های زیادی درباره عدم بازگشت مجدد او رسانه ای می شد. «حالا خورشید» اما با قدرت بیشتر به آنتن بازگشت و البته مصون از حاشیه نبود. رضا رشیدپور چند حاشیه دیگر هم داشت که مهمترینش به اجرای او در «هفت» و گفت و گو با رییس جمهور بر می گردد.

حاشیه‌سازان سال خروس و آتش به‌پاکن‌های آن

ماجرا چه بود؟ رضا رشیدپور در «حالاخورشید» به زبان و ادبیاتی متفاوت در انتقاد از مسئولان دست یافته. او حتی در مصاحبه هایش با مسئولان جانب ادب و انصاف را نگه می دارد و همین باعث شد برنامه صبحگاهی شبکه سه چند گام جلوتر از رقبا بایستد. این برنامه خالی از حاشیه نبود که مهمترینش گفت و گوی مجری با حسین عطایی است. این کودک مدعی بود چندین اختراع ثبت کرده و از سوی شرکت تسلاموتورز و ولوو پیشنهاد کار داشته است.

خیلی زود مشخص شد این گونه نیست و رضا رشیدپور متهم شد که چرا تحقیق کامل و جامع نداشته است. گفت و گوی رشیدپور با حسن روحانی اگرچه حاوی نکات و امتیازهای غیرقابل انکار است اما به خاطر تعارف بیش از حد و نپرسید چند سوال مورد نقد قرار گرفت. پرحاشیه ترین اتفاق برای رضا رشیدپور اجرای برنامه هفت و مصافش با محمدحسین مهدویان است. منتقدان او را مناسب یک برنامه سینمایی نمی دانند. اجرای او در فجر و فریادهای حاتمی کیا موقعیت دیگری بود که رشیدپور را در کانون توجه قرار داد.

سرانجام: رشیدپور به تازگی تهیه کنندگی ویژه برنامه جشنواره جام جم را برعهده داشت و قرار است به طور موقت از تلویزیون خداحافظی کند.


9. سعید سهیلی

چند حاشیه داشت؟ سعید سهیلی بعد از ماجرای توقیف «گشت ارشاد» در سال 91 که در میان اکران از پرده پایین کشیده شد، رویی دیگر از خود نشان داد و مصاحبه هایش توام با تهدید است. او سال پیش به وعده اش عمل کرد و ادامه فیلمش را ساخت که بعد از نمایش در جشنواره، نوروز روانه اکران شد. اتفاقات «گشت 2» فروش خوبی هم داشت و حالا رتبه سوم جدول را در اختیار دارد. سهیلی به خاطر اعتراض به قاچاق فیلمش حاشیه ساز لقب گرفت. واکنش او به عده حضور ناصر ملک مطیعی در تلویزیون هم جالب بود و جمله اش بشدت با استقبال برخی مواجه شد.

حاشیه‌سازان سال خروس و آتش به‌پاکن‌های آن

ماجرا چه بود؟ در روزهای پایانی اکران، نسخه غیرقانونی «گشت 2» در اینترنت بارگذاری شد و همین زمینه اعتراض سهیلی را فراهم آورد. سعید سهیلی انتظار داشت خانه سینما و صنوف سینمایی از او حمایت کنند که نکردند. او نیز به نشانه اعتراض، کارت خانه سینما و کانون کارگردانان را در مقابل دوربین یک برنامه اینترنتی آتش زد تا این گونه بگوید صنف قدرت و کارآیی لازم را ندارد.

سرانجام: سعید سهیلی در کمال خونسردی کارت خانه سینما را به آتش کشید که خب اتفاق کم سابقه ای است. بلافاصله واکنش ها به رفتار او شروع شد. پیش از همه کانون کارگردانان در بیانیه ای عملی سهیلی را شنیع خواند و اعلام کرد تا عذرخواهی رسمی، عضویت او در این کانون به حالت تعلیق درخواهدآمد. مصطفی کیایی نامه نوشت که فیلم ما هم قاچاق شده بود اما چنین رفتار محیرالعقولی نداشتیم. در مقابل سیدضیاء هاشمی نامه ای خطاب به کانون کارگردانان نوشت و واکنش آن ها به اعتراض سهیلی را زیر سوال برد.


10. احمد نجفی

چند حاشیه داشت؟ مرد تندمزاج سینمای ایران حتی وقتی درباره یک اتفاق معمولی صحبت می کند، شنونده را به هیجان می آورد. احمد نجفی امسال اعتراضش را علنی کرد و از حاشیه سازترین مردان سال سینما لقب گرفت.

حاشیه‌سازان سال خروس و آتش به‌پاکن‌های آن

ماجرا چه بود؟ احمد نجفی فیلمی تهیه کرده به نام «من یک ایرانی ام». این فیلم داستان یک کشتی گیر با بازی علیرضا حیدری است و تعارضش بین ماندن و رفتن. فیلم در نهایت اصالت را به عیرت ایرانی می دهد و... نجفی برای این فیلم مدت ها پیش تقاضای اکران داده بود اما در نهایت پیش از جشنواره فجر نوبت به آن رسید. این تهیه کننده هم به شورای صنفی نمایش رفت و با داد و فریاد اعلام کرد، درِ این شورا را گل خواهدگرفت.

در نهایت بعد از جشنواره فجر تهدیدش را عملی کرد! او یک استانبولی و مشتی گل پشت صندوق عقب ماشین خود قرار داد و به سمت خانه شماره دوی سینما راه افتاد. چند عکاس و خبرنگار هم در محل بودند و صحنه را ضبط کردند. نجفی با فریاد اعتراض، در حالی که درِ خانه سینما که شورای صنفی در آنجا مستقر است را گل گرفت، مسئولان آن را خطاب قرار داد. اعتراضش این بود که آن ها بهترین زمان اکران را برای فیلم های خود نگه می دارند.

سرانجام: واکنش ها به رفتار نجفی متضاد بود؛ برخی تحسینش کردند و عده ای جلوی او جبهه گرفتند. در نهایت رییس سازمان سینمایی دستور داد مشکل اکران «من یک ایرانی ام» حل شود، فیلم روی پرده ماند ولی این اعتراض در فروش آن اثر چندانی نداشت. نجفی البته می گوید اعتراضش بخاطر فیلم خودش نبوده و خواسته بی عدالتی های صنفی را فریاد بزند.


11. بهناز جعفری

چند حاشیه داشت؟ رابطه اش با خبرنگاران حسنه است اما امسال رویی دیگر از رابطه او و خبرنگاران را شاهد بودیم. این بازیگر در حالی پا به نشست نقد و بررسی «زیر پای مادر» گذاشت که سریال با انتقادهای زیادی رو به رو بود.

حاشیه‌سازان سال خروس و آتش به‌پاکن‌های آن

ماجرا چه بود؟ روز چهارشنبه 24 خرداد عوامل سریال «زیر پای مادر» نشست خبرگزاری کردند. قرار بود عوامل سریال بیایند مقابل خبرنگاران بنشینند و به سوال ها جواب دهند. تا یک ساعت اول با وجود این که سعید نعمت الله، فیلمنامه نویس سریال و دو تا از بازیگران هنوز نرسیده بودند، همه چیز طبیعی پیش رفت. سوالات مطرح شد و جلسه شکل معمولش را پیش گرفت. یک ساعت بعد از شروع جلسه بهناز جعفری وارد سالن شد و کنار دست عوامل نشست.

هنوز چند دقیقه ای نگذشته، بدون این که دلیل خاصی وجود داشته باشد، یک مرتبه جعفری شروع کرد راجع به تنبلی خبرنگاران و بی سوادی شان بلند بلند صحبت کرده و به یکی از حاضران انگ «خماربودن» زد. خبرنگاران تا چند دقیقه اول حرفی نزدند و فقط با تعجب نگاه کردند اما او دست بردار نبود. تا این که یک نفر از داخل جمعیت در پاسخ به این حرف جعفری که سوال های خبرنگاران سطحی است، گفت شما دیر آمدید ما سوال های جدی مان را مطرح کردیم. یک نفر دیگر هم گفت که خبرنگاران باعث شدند شما بهناز جعفری شوید و دعوا بالا گرفت تا این که نهایتا جعفری جلسه را ترک کرد.

سرانجام: جعفری به خاطر برنامه قبلی از ایران رفت اما حواشی او ادامه داشت. در نهایت در روز خبرنگار از خبرنگاران عذرخواهی کرد و حالا بار دیگر رابطه اش با خبرنگاران حسنه است.


12. جواد خیابانی

چند حاشیه داشت؟ مگر می شود سالی بدون حاشیه پشت سر بگذارد؟ جواد خیابانی اصلا به خاطر جمله های منحصر به فرد و اظهارات عجیبش شناخته می شود. در سال 96 اما وجهی دیگر را از خیابانی شاهد بودیم و حالا تصور عامه مردم نسبت به او با گذشته متفاوت است.

حاشیه‌سازان سال خروس و آتش به‌پاکن‌های آن

ماجرا چه بود؟ ابتدا درباره وجه تازه جواد خیابانی صحبت کنیم. او جزو نخستین مجریان تلویزیون است که بعد از زلزله کرمانشاه درباره این واقعه صحبت کرد؛ این بار بغض و اشک او جلوی دوربین به عنوان یک امتیاز منفی محسوب نشد و سیلی از همراهی را به دنبال داشت. خیابانی چند روز بعد عازم غرب کشور شد و برای کمک به هموطنان میدان داری کرد. او از مردم می خواست وجوه خود را به حسابش بریزند و مدام اعلام وضعیت می کرد. خبرسازی خیابانی ادامه داشت، به ویژه وقتی با ادبیاتی تند مسئولان را می نواخت.

حرف های تاثیرگذارش نه تنها با واکنش منفی همراه نشد که موجی از همراهی را به دنبال داشت. در برنامه «حالا خورشید» حرف های تند و گزنده ای به زبان آورد تا جایی که شایعه شد ممنوع الکار شده! خیابانی در سال 96 گاف کم نداشت اما عجیب ترینش جایی بود که قصد تجلیل از رشادت شهید حججی را داشت. منظورش را بد بیان کرد و حلقه انتقادها بر او تنگ شد. جمله های او بعد از صعود تیم ملی کشورمان مثل «ما که رفتیم روسیه» و «سلام روسیه» همچنان به عنوان شوخی های کلامی مورد استفاده قرار می گیرد.

سرانجام: جواد خیابانی در مسیر همیشگی گام بر می دارد.


13. آزاده نامداری

چند حاشیه داشت؟ بعد از جدایی شایعه شد که قرار است به تلویزیون بازگردد و مجری یک برنامه باشد. همچنان منتظر عملی شدن این خبر بودیم که عکس و فیلمی از آزاده نامداری منتشر شد و تا مدت ها فضای مجازی واقعی را مشغول خود کرده بود.

حاشیه‌سازان سال خروس و آتش به‌پاکن‌های آن

ماجرا چه بود؟ آزاده نامداری همراه همسر (و به گفته خودش چند نفر از هموطن محارم) برای تفرج به فضایی سبز در کشور سوییس رفته بوده که طعمه یک هموطن می شود. عکس های بدون روسری او در شبکه های مجازی دست به دست شد و واکنش های متضادی به همراه داشت. خانم نامداری در واکنش، ویدئویی منتشر کرد و توضیح داد ماجرا از چه قرار بوده. او که از این اتفاق به شدت ناراحت بوده، توضیح داد که در کنار محارم خود در یک محیط سرسبز نشسته بوده و امکان دارد به صورت ناگهانی روسری از سرش افتاده باشد

و نمی داند آن فردی که این تصاویر را از وی گرفته با چه قصد و نیتی این کار را انجام داده است. انتشار عکس های بدون حجاب نامداری را می توان بحرانی بدتر از طلاق برای او تعبیر کرد. در ماجرای جدایی همسران، کسی حق قضاوت ندارد که مقصر کی بوده و ماجرا چه بوده اما بعد از انتشار عکس های بدون حجاب برخی رسانه ها و کاربران فضای مجازی به او تاختند و همچنان توضیحات نامداری را غیرقابل قبول می دانند.

سرانجام: شایعه های زیادی درباره دستگیری و ممنوع الکاری اش به گوش رسید اما در نهایت او اجرای یک برنامه اینترنتی را برعهده گرفت ولی بعید است شانس بازگشت به تلویزیون را داشته باشد.


14. رامبد جوان

چند حاشیه داشت؟ به واسطه اجرایش در خندوانه طبیعی است که توی چشم باشد و رفتار و گفتارش زیر ذره بین برود. امسال هم رامبد جوان چند حاشیه جدی داشت؛ تازه فیلمش هم اکران شد و مدت ها به گفت و گو درباره «نگار» سرگرم بود.

حاشیه‌سازان سال خروس و آتش به‌پاکن‌های آن

ماجرا چه بود؟ مهم ترین حاشیه رامبد جوان، لیگ «خنداننده شو» است. جایی که چهره هایی گمنام فرصت عرض اندام یافتند و خیلی زود مجاب مان کردند که با استعدادهایی بدیع در استندآپ کمدی رو به رو هستیم. تجربه کم آن ها و عدم سختگیری عوامل برنامه و نیز همراهی شبکه نسیم باعث شد، فضای شوخی ها فراتر از اندازه و استاندارد تلویزیون باشد. این اتفاق با تحسین مواجه شد اما چند رسانه انتقاد کردند و خیلی زود فتیله پایین کشیده شد. رامبد جوان هم بارها توضیح داد که تقصیر از ما است، نه شرکت کننده ها.

رامبد یک حاشیه جدی دیگر هم داشت و آن هم مراسمی با عنوان بزرگترین گردهمایی اینفلوئنسرهای اینستاگرام در ایران است که شاخ های فضای مجازی در آن شرکت داشتند. واکنش جوان بعد از ماجرای دوئل بهناز جعفری و خبرنگاران هم او را تا مدت ها در حاشیه برد. استفاده از واژه سوزش! برای توصیف خبرنگاران و نیز عاریت از صفر کشکولی از رامید بعید بود: «دارم می خوانم که به ایشان گفته اند اگر بچه های رسانه نبودند شما الان بهناز جعفری نبودید. آره ممکن بود یهو مثلا صفر کشکولی از آب درآید خانم جعفری.»

سرانجام: او درباره اینفلوئنسرها واکنشی نداشته اما از صفر کشکولی دعوت کرد و از دل او درآورد و از خبرنگاران هم عذرخواهی کرد.

هفت صبح

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
0
0
کتایون ریاحی چی ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
1
0
چه از این رامبذ جوان با اون خنده بی مزش بدم میاد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار