طرز تهیه‌ی ترشی فلفل هالوپینو
کد خبر: ۱۰۲۹۹۴
تاریخ انتشار: 2018 March 12    -    ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
فلفل هالوپینو، از خانواده‌ی فلفل دلمه‌ای و یکی از فلفل‌های پرطرفدار دنیاست که در بسیاری از محصولات غذایی استفاده می‌شود. منشأ این فلفل به مکزیک برمی‌گردد و میزان تندی آن، با توجه به شرایط پرورش و نگهداری، از متوسط تا خیلی تند درجه‌بندی می‌شود.

طرز تهیه‌ی ترشی فلفل هالوپینواختصاصی تابناک باتو؛ فلفل هالوپینو، از خانواده‌ی فلفل دلمه‌ای و یکی از فلفل‌های پرطرفدار دنیاست که در بسیاری از محصولات غذایی استفاده می‌شود. منشأ این فلفل به مکزیک برمی‌گردد و میزان تندی آن، با توجه به شرایط پرورش و نگهداری، از متوسط تا خیلی تند درجه‌بندی می‌شود. فلفل هالوپینو هم کم‌کالری است، هم سرشار از ویتا‌مین‌های C و B؛ از خواص این فلفل می‌توان به درمان آلرژی‌های فصلی، رفع مشکلات تنفسی، تقویت سیستم ایمنی بدن، مبارزه با انـواع ســرطان‌ها، تسکیـن سردردهای میگرنی و ضد التهاب بودن اشاره کرد.فلفل هالوپینو سرشار از ویتامین c است و مصرف یک عدد فلفل هالوپینو ویتامین c مورد نیاز روزانه را (۱۸%  در آقایان و ۲۳% در خانم ها) تامین می‎کند. 

امروز تصمیم داریم شما را با روش تهیه‌ی یک ترشی تند و خوشمزه با این فلفل پرخاصیت آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

طرز تهیه‌ی ترشی فلفل هالوپینو

مواد لازم:
آب: سه چهارم پیمانه

سرکه‌ی سفید: سه چهارم پیمانه

شکر: سه قاشق غذاخوری

نمک: یک قاشق چایخوری

سیر رنده شده: دو حبه

پودر اوریگانو: نصف قاشق چایخوری

فلفل هالوپینو: ده عدد

طرز تهیه:

فلفل‌ها را شسته و از عرض برش‌های باریکی می‌دهیم.
در ظرفی مناسب آب را ریخته و روی حرارت قرار می‌دهیم. سرکه، نمک، شکر، سیر و اوریگانو را به آب اضافه می‌کنیم.
وقتی آب به دمای جوش رسید، برش‌های فلفل را اضافه کرده و ده دقیقه به آن زمان می‌دهیم تا فلفل‌ها نرم شوند سپس آن را از روی حرارت برمی‌داریم.
ترشی را در ظرف شیشه‌ای ریخته و اگر آب آن کم بود، کمی سرکه اضافه می‌کنیم تا روی فلفل‌ها پوشانده شود. در ظرف حاوی ترشی را محکم بسته و دست کم به مدت سه روز داخل یخچال قرار می‌دهیم تا ترشی، جا بیفتد.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو

منابع: atyabtabkha ـ mahramco

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار