قتل یا خودکشی؛ دوراهی مهم آقای بازپرس
کد خبر: ۱۰۲۸۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 March 10    -    ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
پرونده مرگ پسر جوانی که جسدش تنها با یک لباس زیر بر تن و حلق آویز کشف شده بود با درخواست اولیای دم دوباره در دادسرای جنایی تهران بررسی می‌شود.
 
روز ۱۲ مرداد ماه سال جاری بود که کشف جسد حلق آویز شده در خانه‌ای تحت حوزه استحفاظی کلانتری ۱۱۵ رازی به بازپرس کشیک قتل پایتخت اطلاع داده شد.

سریعا پس از اعلام این موضوع به بازپرس سجاد منافی آذر وی به همراه تیمی از اداره دهم آگاهی به محل حادثه در خیابان مختاری اعزام شدند.

در بررسی‌های اولیه مشخص شد که نزدیک به یک هفته از مرگ متوفی می‌گذرد، اما به دلایلی مرگ از نوع مشکوک تشخیص داده شد.

باتوجه به مشکوک بودن مرگ این پسر جوان سریعا پرونده‌ای در شعبه سوم بازپرسی دادسرای جنایی تهران تشکیل شد.

بنابر اطلاعات مندرج در پرونده به دلیل گذشت زمان بیش از حد از مرگ متوفی بدن کاملا سیاه شده بود.

تحقیقات اولیه در زمینه این موضوع با حضور پدر مرد جوان در اداره آگاهی انجام شد.

پدر این مرد به افسر پرونده گفت: از آنجایی که چند روزی از پسر جوانم بیخبر بودم تصمیم گرفتم به سراغش بروم.

وقتی به خانه اش وارد شدم یکدفعه با جنازه حلق آویز شده اش در حالیکه بدنش سیاه و کبود شده بود روبرو شدم و سریع موضوع را با پلیس در میان گذاشتم.
این پدر داغدیده در ادامه افزود: خودم هم باورم نمی‌شود که او خودش را کشته باشد و حالا که روز مرگش را یادم می‌آید متوجه می‌شوم ساعتی قبل از حادثه پسرم با مادرش تماس گرفت و گفت: حالم خوب است.

پس از ثبت این اطلاعات در پرونده موضوع تحت بررسی‌های دقیق قرار گرفت و با مشخص شدن علت مرگ که بنابر نظریه پزشکی قانونی فوت براثر فشار بر عناصر حیاتی گردن به دلیل فشار جسمی قابل انعطاف بود مشخص شد متوفی خودکشی کرده است.

به همین دلیل پرونده با اعتراض اولیای دم در زمینه فوت مشکوک فرزندشان که مدعی بودند تحقیقات در این زمینه کامل انجام نشده است و به این ترتیب پرونده برای بررسی اعتراض اولیای دم به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

اولیای دم مقتول در زمینه فوت مشکوک فرزندشان مدعی بودند: به دلایلی ما احتمال می‌دهیم که فرزندمان به دست فرد یا افرادی کشته شده باشد.

روز حادثه پسر همسایه با یک بشقاب حلوا به پسرم سر زده بود و سر و صدای زیادی نیز از واحد پسرم شنیده بود که نشان از درگیری پسرم با افرادی داشت.

همچنین بررسی‌های ماموران در محل نشان می‌دهد که کارت‌های هویتی برای اشخاص ناشناسی در محل دیده شده است که در روند تحقیقات به آن‌ها رسیدگی نشده بود.

در ثانی پسر من در حالی در پشت بام حلق آویز شده بود که پایش به زمین می‌رسید و دست هایش نیز آزاد بود پس با بررسی این موضوع متوجه موارد مشکوکی در مسئله می‌شوید.

در آخر این را هم اضافه می‌کنیم که وسایلی نیز از خانه سرقت رفته است و این ظن ما را به مرگ مشکوک پسرمان زیاد می‌کند؛ بنابراین گزارش پرونده دوباره به دادسرا ارجاع شد تا بار دیگر تحقیقات بیشتری در پرونده انجام شود تا علت دقیق مرگ متوفی مشخص شود.

فارس

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
0
0
پس پليس چه تحقيقي انجام داده بود كه نتيجه گرفت خودكشي كرد؟!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار