طرز تهیه‌ی شیرینی زنجبیلی
کد خبر: ۱۰۲۷۹۶
تاریخ انتشار: 2018 March 11    -    ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
امروز تصمیم داریم شما را با روش تهیه‌ی یک نوع شیرینی ساده با طعم زنجبیل، آشنا کنیم. برای آشنایی با مواد اولیه و روش پخت این شیرینی خوشمزه، با ما همراه باشید.

طرز تهیه‌ی شیرینی زنجبیلیاختصاصی تابناک باتو؛ امروز تصمیم داریم شما را با روش تهیه‌ی یک نوع شیرینی ساده با طعم زنجبیل، آشنا کنیم. برای آشنایی با مواد اولیه و روش پخت این شیرینی خوشمزه، با ما همراه باشید.

طرز تهیه‌ی شیرینی زنجبیلی

مواد لازم:

کره: نصف پیمانه

پودر قند: یک سوم پیمانه

سفیده‌ی تخم مرغ: یک عدد

وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری

آرد: یک پیمانه

نمک: یک هشتم قاشق چایخوری

پودر زنجبیل: نصف قاشق چایخوری

خلال بادام یا بادام زمینی: به میزان لازم

طرز تهیه:

کره را که از قبل بیرون یخچال قرار داده‌ایم و نرم شده است به همراه پودر قند، در ظرفی ریخته، با هم‌زن خوب هم می‌زنیم. سفیده‌ی تخم مرغ را به همراه وانیل به مخلوط پودر قند و کره اضافه کرده و خوب هم می‌زنیم.
آرد، نمک و زنجبیل را با یکدیگر مخلوط کرده و به مواد قبلی اضافه می‌کنیم. هم زدن را تا جایی ادامه می‌دهیم تا خمیری یکدست به وجود آید. از خمیر تقریبا بیست قطعه جدا کرده و با کمک دست آنها را به شکل گلوله‌های کوچکی درمی‌آوریم. داخل سینی فر، کاغذ روغنی پهن کرده و گلوله‌های خمیری را با فاصله روی کاغذ روغنی می‌چینیم. با کمک قسمت انتهایی یک لیوان، روی خمیرها فشار می‌دهیم تا ارتفاع آنها تقریبا به اندازه‌ی دو سانتیمتر شود.
روی شیرینی‌ها را با کمک خلال بادام یا بادام زمینی تزیین کرده و با کمک انگشت دست، خلال‌ها را کمی داخل خمیر، فرو می‌بریم. سینی را به مدت ده تا دوازده دقیقه داخل فر قرار می‌دهیم تا شیرینی‌ها کمی طلایی رنگ شوند. وقتی سینی را از فر خارج کردیم، اجازه می‌دهیم شیرینی‌ها سرد شود سپس آنها را از سینی جدا می‌کنیم.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو

منبع: manalonline

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار