شبکه‌های اجتماعی در سریلانکا مسدود شد
کد خبر: ۱۰۲۶۱۴
تاریخ انتشار: 2018 March 07    -    ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
به دنبال درگیری‌های مذهبی و حملات بودائیان به مساجد و مسلمانان، دولت سریلانکا شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس بوک، وایبر و واتس آپ را مسدود کرد.

مقامات سریلانکا اعلام کردند: به منظور کنترل خشونت‌های هدفمند علیه مسلمانان سریلانکا، دولت روز چهارشنبه شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس بوک را مسدود کرد.

براساس گزارش «رویترز»، در طول سال‌های گذشته تنش‌ها میان اقلیت‌های مذهبی در سریلانکا افزایش یافته به طوری که گروه‌های بودایی، مسلمانان را به اجبار مردم برای روی آوردن به اسلام و تخریب بخش‌های باستانی بوداییان متهم می‌کنند.

پلیس روز سه‌شنبه به دنبال مرگ یک جوان بودایی و کنترل خشونت‌ها حکومت نظامی اعلام کرد.

ساکنان شهر کندی روز چهارشنبه به رویترز گفتند: حتی با وجود اعلام حکومت نظامی، بودایی‌ها شبانه به مساجد و مراکز تجاری متعلق به مسلمانان حمله کردند.

سخنگوی پلیس اظهار داشت: در این درگیری‌ها سه مامور پلیس مجروح و ۷ نفر دستگیر شدند، اما هیچ اطلاعات دیگری از تعداد مجروحان غیرنظامی در دست نیست.

دولت اعلام کرد: برخی از این خشونت‌ها از سوی شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک، وایبر و واتس‌آپ تحریک شده است به همین منظور این شبکه‌ها به مدت سه روز در سراسر کشور مسدود می‌شود.

در گذشته خشونت‌های مذهبی و قومی در سریلانکا کشتار‌های زیادی را به بار آورده است.

براساس این گزارش، مسلمانان ۱۰ درصد، بوداییان ۷۵ درصد و هندو‌ها ۱۳ درصد از جمعیت ۲۱ میلیون نفری سریلانکا را تشکیل می‌دهند.
فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار