شروع به کار تاکسی هوایی در ایران +عکس
کد خبر: ۱۰۲۵۶۵
تاریخ انتشار: 2018 March 07    -    ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰

مدیرفرودگاه بجنورد گفت: ۲ فروند هواپیمای نخستین ایرتاکسی کشور چهارشنبه در گمرک خراسان شمالی ترخیص و در این فرودگاه رونمایی شد.

شروع به کار تاکسی هوایی در ایران +عکس

سید مهدی رزاز اظهار کرد: این ۲ فروند هواپیما از کشور ایتالیا خریداری شده و تمام کارهای گمرکی و ترخیص آن توسط گمرک استان در فرودگاه بجنورد انجام شد.

وی افزود: هواپیماها در فرودگاه بجنورد مونتاژ شد و با این اقدام مقدمات فعالیت نخستین ایرتاکسی کشور در شهر بجنورد فراهم شد.

وی اظهار کرد: هر هواپیما چهار نفر ظرفیت دارد و با بنزین سوپر کار می کند.

وی با بیان اینکه رویکرد ما پرواز هواپیماهای کوچک در این فرودگاه است گفت: امید می رود بتوانیم خدمات هواپیماهای ۲۰، ۳۰ نفره در این فرودگاه محقق کنیم.

مدیر فرودگاه بجنورد افزود: هواپیماهای خریداری شده با رویکرد راه اندازی ایرتاکسی و نیز آموزش خلبانی در فرودگاه بجنورد است.

رزاز اظهار کرد: ایرتاکسی ها خدمات پروازی به شهرهای مختلف را ارائه می دهند و به نظر می رسد مورد استقبال قرار گیرد.

وی افزود: ایرتاکسی ها در کشورهای اروپایی مورد رغبت قرار گرفته اند و اکنون رویکرد در این کشورها ایجاد باندهای کوچک به جای باندهای بزرگ و هزینه بر است.

مدیر فرودگاه بجنورد با اشاره به فعالیت مرکز آموزش خلبانی در بجنورد گفت: نخستین آموزشگاه خلبانی خصوصی شرق کشور در بجنورد دایر است و دانشجویان که همه غیربومی هستند در این مرکز در حال تحصیل هستند و آموزش های هوایی را در فرودگاه بجنورد فرا می گیرند.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار