کشف قدیمی‌ترین بطری حاوی پیام +عکس
کد خبر: ۱۰۲۵۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 March 07    -    ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶

یک زوج استرالیایی در سواحل غربی این کشور بطری کهنه‌ای پیدا کردند که ۱۳۲ سال پیش با نوشته‌ای در درونش روانه دریا شده بود.

این بطری قدیمی مشروب جین، هنگام قدم زدن در ساحل چشم آن‌ها را می‌گیرد و با خود می‌گویند این بطری برای تزیین قفسه کتابخانه بد نیست. اما بعد معلوم می‌شود که یک «نوشته کوچک لوله‌شده» به تاریخ ۱۲ ژوئن ۱۸۸۶ درون آن هست. موزه استرالیای غربی اصالت این نوشته را که به زبان آلمانی است تأیید کرده است.

کشف قدیمی‌ترین بطری حاوی پیام +عکس

به گفته راس اندرسن متخصص باستانشناسی دریایی در موزه استرالیای غربی، این بطری از کشتی آلمانی پائولا که در سال ۱۸۸۶ از اقیانوس هند، در ۹۵۰ کیلومتری سواحل استرالیا، می‌گذشته به آب انداخته شده است. در پیام درون بطری آمده است که یابنده لطفا موقعیت جغرافیایی را که بطری در آن پیدا شده است را ذکر کند و آن را باز پس بفرستد.

در آن زمان کشتی‌های آلمانی برای سنجش جریان‌های آبی اقیانوس هزاران بطری را در بازه ۶۹ ساله روانه دریا‌ها کردند. هر کدام ازاین بطری‌ها حاوی مشخصات کشتی، تاریخ، و موقعیت جغرافیایی آن بود. تاکنون ۶۶۲ نمونه ازاین بطری‌ها در جهان پیدا شده که آخرین آن‌ها در سال ۱۹۳۴ از آب گرفته شده است.

نوآوران آنلاین

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
0
0
132 سال پیش کار علمی می کردند
طبیعی هست الان اینقدر پیشرفت کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار