خستگی پس از تعطیلات؛ چرا؟!
کد خبر: ۱۰۲۴۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2018 March 06    -    ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
هنگامی‌ که کلمه‌ی «تعطیلات» را می‌شنوید، چه چیزی به ذهن شما می‌آید؟ تعطیلات برای بیشتر افراد به معنای تفریح، رها کردن دغدغه‌ها و دل‌مشغولی‌ها، پذیرایی کردن از خود یا استراحت و خوابیدن است. اما آیا برای شما هم پیش آمده دقیقا روز بعد از تعطیلات که پشت میز کارتان برمی‌گردید، احساس کنید به شدت خسته هستید و به استراحت نیاز دارید؟

چرا بعد از تعطیلات دوباره خسته ام؟  به گزارش «تابناک با تو»؛ هنگامی‌ که کلمه‌ی «تعطیلات» را می‌شنوید، چه چیزی به ذهن شما می‌آید؟ تعطیلات برای بیشتر افراد به معنای تفریح، رها کردن دغدغه‌ها و دل‌مشغولی‌ها، پذیرایی کردن از خود یا استراحت و خوابیدن است. اما آیا برای شما هم پیش آمده دقیقا روز بعد از تعطیلات که پشت میز کارتان برمی‌گردید، احساس کنید به شدت خسته هستید و به استراحت نیاز دارید؟ فکر می‌کردیم یک تعطیلات درست‌ و حسابی باعث می‌شود از استرس‌ها و نگرانی‌های روزمره فاصله بگیریم، اما حالا حتی خسته‌تر از روزهای قبل از تعطیلات هستیم. با ما همراه باشید تا ببینیم چرا این اتفاق افتاده است و چطور با برنامه‌ریزی صحیح می‌توانیم بعد از تعطیلات با انرژی به کار و زندگی‌ روزمره‌مان برگردیم.

چرا بعد از تعطیلات دوباره خسته ام؟

تعطیلات به شیوه‌ی اشتباه:

یک تصور اشتباه رایج که بسیاری از افراد درباره‌ی تعطیلات دارند، این است که فکر می‌کنند باید بیشترین استفاده را از تعطیلات‌شان ببرند. آنها در همه‌ی تورهایی که می‌توانند ثبت‌نام می‌کنند یا بیش از ۱۰۱ مکان را برای بازدید انتخاب می‌کنند و ۹۸ مورد از آنها را در برنامه‌ی سفرشان می‌گنجانند. اگرچه دیدن مکان‌های فوق‌العاده در طول سفر مهم است، اما بیشتر افراد برنامه‌شان را بیش‌ازحد فشرده می‌کنند و خود را چنان درگیر بازدید از مکان‌های مختلف می‌کنند که نتیجه‌ی آن افزایش خستگی و استرس می‌شود.

چرا بعد از تعطیلات دوباره خسته ام؟

در دنیای امروز که بیش‌ازحد در معرض رسانه‌ها و فرهنگ تکنولوژیک هستیم، به‌سادگی می‌توان معنای واقعی کلمه‌ی «تعطیلات» را فراموش کرد. تکنولوژی و رسانه‌های اجتماعی، همه‌ی تجربه‌های ویژه‌ای را که می‌شود در تعطیلات داشت، بیش‌ازحد ترویج داده‌اند و آنها را عادی کرده‌اند. این جمله‌ی معروف که «اگر درباره‌ی چیزی، مطلبی در شبکه‌های اجتماعی نگذارید، آیا واقعا چیزی اتفاق افتاده است؟» به‌خوبی فرهنگ کنونی ما را برای مستندسازی و به‌اشتراک‌گذاری همه‌چیز نشان می‌دهد.

چرا بعد از تعطیلات دوباره خسته ام؟

شما همه‌ی وعده‌های غذایی‌تان را در اینستا‌گرام نشان می‌دهید، همه‌ی لحظه‌های سفرتان را در تلگرام با افراد درمیان می‌گذارید و چیزهای بسیار زیادی را در فیس‌بوک با دیگران به‌اشتراک می‌گذارید. درواقع شما در هر لحظه بیشتر درگیر گرفتن یک عکس سلفی عالی هستید تا اینکه واقعا در موقعیتی که در آن حاضر هستید مشارکت کنید و از آن لذت ببرید. درواقع شما کیفیت سفرتان را قربانی تعداد پست‌های اشتراکی‌تان می‌کنید.

منبع:چطور

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
آدم خوبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
0
0
احسنت . کاملا درست و منطقیه . من هم بارها به این موضوع فکر کردم وسعی کردم بهش عمل کنم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار