بااین روش ها گونه های خود را برجسته کنید
کد خبر: ۱۰۲۴
تاریخ انتشار: 2015 May 26    -    ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
کسانی که طرفدار گونه های برجسته هستند، این مطلب را بخوانند.
کسانی که طرفدار گونه های برجسته هستند، این مطلب را بخوانند. گونه های برجسته و پر، ظاهری جوان به صورت می دهند، به همین دلیل کسانی که از این ویژگی محرومند، به دنبال راه هایی برای برجسته تر نشان دادن گونه های خود هستند.
می توانید برای داشتن گونه های پرتر و برجسته تر، چند راه ساده را در منزل امتحان کنید:

 یوگای صورت

می توانید تمرینات ساده و آرام صورت را انجام دهید تا گردش خون گونه ها بهتر شود و پوست تان ظاهری درخشان داشته باشد. اگر این تمرینات را روزانه انجام دهید، هیچ چربی یا پوست اضافه ای ایجاد نمی شود اما گونه هایتان پر تر خواهند شد.

 لپ تان را بکشید

به آرامی، بالا و پایین گونه ی خود را نیشگون بگیرید. این نیشگون های کوچک باعث برجسته تر شدن گونه ها نمی شوند اما باعث صورتی رنگ شدن طبیعی گونه و در نتیجه روشن به نظر رسیدن پوست می شوند. گونه های روشن، برجسته تر از گونه های بی رنگ به نظر می رسند.

گونه هایتان را مرطوب کنید


پس از هر حمام و هر بار شستشوی صورت، روی گونه هایتان لوسیون یا مرطوب کننده ی صورت بزنید و بگذارید صورت تان به صورت طبیعی خشک شود.
•    در صورت امکان از یک کرم نرم کننده استفاده کنید. این کرم ها فرمولاسیونی مخصوص برای نرم کردن صورت دارند. این گونه صورت تان مرطوب می شود و از هر آسیب دیدگی یا خشکی در امان می ماند.
•    حتی اگر صبح به حمام می روید، بهتر است شب، قبل از خواب مرطوب کننده ی بیشتری به پوست بزنید.

 سیب را امتحان کنید

سیب حاوی مواد مغذی و ویتامین های فراوانی است که برای پوست بسیار مفید هستند و خوردن و استفاده ی موضعی از آن می تواند معجزه کند.   این میوه حاوی آنتی اکسیدان و همچنین ویتامین هایA ,B  و C است که  از آسیب بافت پوست و چروک جلوگیری می کنند. همچنین سیب حاوی کولاژن و الاستین است که باعث می شوند صورتی نرم و پر داشته باشید.
•    سیب سرخ، سیب سبز و سیب های سرخ و زرد بهترین انتخاب هستند.
•    یک سیب را خرد و آن را پوره کنید. پوره ی سیب را با حرکات دایره وار و به آرامی روی گونه های خود بمالید. بگذارید ۱۵ تا ۳۰ دقیقه روی پوست بماند و سپس صورت تان را با آب گرم بشویید. می توانید این کار را روزانه انجام دهید.
•    راه دیگری بهره مندی از فواید سیب این است که یک نوشیدنی مخصوص با آن تهیه کنید. سه تکه سیب را با سه عدد هویج بسیار کوچک و نصف پیمانه آب لیموی ترش در دستگاه مخلوط کنید. این نوشیدنی را هر روز صبح بنوشید تا متوجه نتیجه ی آن شوید.
•    پتاسیم موجود در هویج می تواند از خشک شدن پوست جلوگیری کند همچنین خاصیت ضدالتهابی دارد و می تواند پوست را بازسازی و سفت کند. هویج نیز حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین C و A فراوانی است.
•    آب لیمو مقدار بیشتری ویتامین A، B و C و آنتی اکسیدان های دیگر برای پوست فراهم می کند.

 از آلوئه ورا استفاده کنید

ژل آلوئه ورا را مستقیم و با حرکات آرام و دایره به پوست بمالید. این کار را حدودا ۳۰ تا ۶۰ دقیقه قبل از حمام انجام دهید. می توانید این کار را روزانه انجام دهید.
•    آلوئه ورا التهاب را کاهش و حالت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد.
 
ترکیبی از گلیسرین و گلاب درست کنید

این ترکیب را باید شب ها قبل از خواب به پوست بزنید. گلیسرین و گلاب خواصی دارند که پوست گونه را تغذیه و تقویت می کنند.
•    گلیسرین پوست را مرطوب نگه می دارد.
•    گلاب نیز پوست آسیب دیده را تسکین می دهد و آن را مرطوب می کند. همچنین دارای خاصیت ضدعفونی کننده ی خفیفی است که باعث می شود پوست گونه هایتان بدون اینکه خشک و یا چروک شود، تمیز و سالم به نظر برسد.

 از عسل استفاده کنید

عسل از راه های متفاوتی به پوست کمک می کند. اگر از آن به صورت موضعی استفاده کنید، رطوبت را جذب و حفظ می کند و درنتیجه پوست سالم تر و پر تری خواهد داشت. همچنین در صورتی که به صورت موضعی یا خوراکی مصرف شود، آنتی اکسیدان های آن از پوست در برابر محرک ها و باکتری ها حفاظت می کند.
•    یکی از ساده ترین راه های بهره گیری از عسل،استفاده از ماسک های حاوی عسل است. اگر این ماسک ها حاوی ماست هم باشند، تاثیر بهتری خواهند داشت.
•    یکی دیگر از راه های استفاده از عسل خوردن روزانه یک قاشق غذاخوری از آن است.
•    می توانید با مطالعه ی مطالب پیشین سایت، با طرز تهیه ی ماسک های خانگی پوست که حاوی عسل و ماست هستند، آشنا شوید.
•    هم چنین می توانید با عسل صبحانه ای لذیذ تهیه کنید. یک پیمانه شیر، یک قاشق غذاخوری کره ی نرم شده، یک قاشق غذاخوری عسل، دو قاشق غذاخوری پنیر رنده شده و یک قاشق غذاخوری جو پرک شده را با هم مخلوط کنید. این صبحانه را همراه با آب پرتقال میل کنید.
•    شیر و محصولات لبنی دیگر پوست را مرطوب می کنند و حساسیت و قرمزی پوست را کاهش می دهند، در نتیجه پوست ظاهر بهتری خواهد داشت.
•    جو می تواند خشکی و سوزش پوست را کاهش دهد.
•    ویتامین C موجود در آب پرتقال می تواند از ایجاد چروک های پوست جلوگیری و پوست شما را جوان تر کند.

چربی پوست را در حد تعادل نگه دارید

پوست به صورت طبیعی چربی تولید می کند. روغن های طبیعی می توانند ظاهر پوست را مرطوب، تازه و سالم کنند. اگر پوست صورت و گونه ی شما سالم و درخشان باشد، گونه ها به طور طبیعی برجسته به نظر می رسند. اگر پوست، چربی مورد نیاز خود را دریافت نکند، آسیب می بیند و گونه هایتان ظاهری فرورفته خواهند داشت.
•    روغن را در برنامه غذایی خود بگنجانید. با روغن های مفید و سالم مانند روغن زیتون آشپزی کنید. همچنین می توانید آجیل بخورید.
•    اگر می خواهید روغن را به صورت موضعی به پوست بزنید، می توانید بعد از شستن و لایه برداری صورت، یک روغن مناسب را با حرکات آرام روی پوست ماساژ دهید. از روغن هایی مانند روغن نارگیل، زیتون، بادام شیرین و روغن آواکادو استفاده کنید.

 عادات مخرب را کناربگذارید

باید سیگار کشیدن و نوشیدنی های الکلی را کنار بگذارید چون باعث می شوند پوست حالت ارتجاعی خود را از دست بدهد. با از بین رفتن ارتجاع پوست، انعطاف پذیری آن کاهش یافته و پوست و گونه هایتان ظاهری نامناسب خواهند داشت.
•    از کرم ضدآفتاب استفاده کنید تا پوست در برابر اشعه های مضر آفتاب محافظت شود. آسیب های مرتبط با آفتاب می توانند پوست را خشک کنند و گونه ها را لاغر نشان دهند.

شاید راه های طبیعی آن طور که می خواهید گونه ها را برجسته نکنند، اما حالت ارتجاعی پوست گونه را افزایش و چروک ها را کاهش می دهند و با سفت کردن پوست، به ظاهر بهتر گونه ها کمک می کنند.

چطور آرایش کنیم؟

 1. با پودرهای براق، گونه هایتان را برجسته نشان دهید. از یک برس آرایشی تمیز و باکیفیت استفاده کنید تا پودر براق را روی استخوان گونه و استخوان زیر ابرو بزنید. این پودر را به آرامی روی پوست بزنید و هنگام آرایش از آن استفاده کنید. براق بودن استخوان گونه باعث می شود نور به آن بتابد و گونه، برجسته تر دیده شود.

•    از پنبه، دستمال کاغذی یا برس های خیلی کوچک برای این کار استفاده نکنید. استفاده از این ها باعث می شود پوست ظاهری غیریکنواخت داشته باشد و نور به خوبی انعکاس داده نشود.

 هرشب آرایش تان را پاک کنید. حتماً شب ها آرایش خود را با مواد مناسب پاک کنید. محصولاتی که برای این منظور تولید شده اند، بهترین نتیجه را دارند.

   تا جایی که می توانید کمتر آرایش کنید. اگر پوست تان یک یا دو روز بدون آرایش باشد، فرصت "نفس کشیدن" پیدا می کند و ظاهر گونه هایتان سالم تر و زیباتر خواهد بود.

 همچنین از کرم پودرهای سنگین و مایع استفاده نکنید چون این محصولات بیشتر از کرم پودر های مینرال، پوست را "خفه" می کنند.

منبع:baghdaroo

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار