ماجرای عاشق شدن وزیر ارتباطات در «دورهمی» +عکس
کد خبر: ۱۰۲۱۴۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2018 March 03    -    ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰

وزیر ارتباطات گفت: ٣٠ درصد خطوط تلفن ثابت ظرفیت ارائه اینترنت با سرعت بیش از ٢ مگابیت را ندارند.

محمدجواد آذری جهرمی با حضور در برنامه تلویزیونی دورهمی درمورد اختلالات و عدم کیفیت سرویس‌های ارتباطی توضیح داد.

وی گفت: یکی از مشکلات موجود برسر آنتن دهی تلفن همراه ممانعت مردم با نصب دکل‌های موبایل به دلیل داشتن ذهنیت غلط از آسیب زا و مضر بودن این آنتن‌ها است.

ماجرای عاشق شدن وزیر ارتباطات در «دورهمی» +عکس

جهرمی افزود: از سوی دیگر در زمینه توسعه فیبرنوری نیز مشکلاتی داریم و به طور کل اوضاع تلفن ثابت از موبایل بدتر است. هم اکنون ٣٠ درصد خطوط تلفن ثابت ظرفیت ارائه سرویس اینترنت بالاتر از ٢ مگابیت بر ثانیه را ندارند و باید در این بخش سرمایه گذاری روی توسعه فیبر به جای سیم مسی انجام شود.

وزیر ارتباطات شاه کلید حل این دو مشکل را تعامل با شهرداری‌ها عنوان کرد و گفت: البته اینکه هر یک از ٣ اپراتور بخواهند برای خود در هرجا دکل بزنند اقدامی منسوخ شده در کل دنیا است و باید به صورت واحد و در مکان‌هایی که از سوی شهرداری در اختیار آن‌ها گذاشته می‌شود این اقدام صورت گیرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ١٢٤٢ شهر کشور پوشش موبایل باندپهن دارند گفت: درمردادماه امسال ٥٦ درصد شهر‌های کشور مجهز به نسل چهارم موبایل بودند که در دهه فجر امسال این پوشش کامل شد و هم اکنون در کل کشور اینترنت موبایل نسل چهارم و سوم وحود دارد.

فیلترینگ دکمه ندارد

وزیر ارتباطات در مورد جمله معروف رئیس جمهور مبنی براینکه دست وزیر ارتباطات روی دکمه فیلترینگ نخواهد رفت، توضیح داد و گفت: به معنای واقعی فیلترینگ دکمه ندارد و این سخن رئیس جمهور استعاره از تلاش دولت برای دسترسی آزاد مردم به اطلاعات است.

وی افزود: دولت حافظ دسترسی مردم به فضای مجازی است و نماینده دولت در این زمینه وزیر ارتباطات است. ما موافق دسترسی آزاد مردم به اطلاعات هستیم.

همه کشور‌ها فیلترینگ دارند

جهرمی با تاکید براینکه البته در همه کشور‌های دنیا فیلترینگ وجود دارد ادامه داد: باید توجه داشت که فضای مجازی عین فضای حقیقی است و هتک حیثیت همانطور که در فضای واقعی پسندیده نیست در فضای مجازی نیز نیازمند برخورد قانونی است.

وی خاطرنشان کرد: در دنیا فضای مجازی در چندین لایه دسترسی تعریف شده و قطعا محتوایی که در این فضا در اختیار کودک قرار می‌گیرد متفاوت از سایر محتوا‌ها است. اما در کشور ما این فضا یکنواخت است و نیازمند تنظیم زیست بومی هستیم که چارچوب‌های مختلف دسترسی را برای کاربران تعریف کند.

جهرمی با بیان اینکه نباید کار به جایی برسد که تنها راه حل، فیلترینگ باشد تصریح کرد: این فرآیند زمان بر است، اما ما در وزارت ارتباطات، در حال تهیه و طراحی زیست بوم فضای مجازی در سطوح مختلف دسترسی هستیم.

وی با تاکید براینکه مردم از انتشار هتک حرمت و محتوای ضددین و ضد مقدسات در فضای مجازی گلایه مندند، گفت: البته همین مردم با بستن کلی سرویس و محدود کردن دسترسی عادی به سرویس نیز مخالفند. به همین دلیل این زیست بوم باید بگونه‌ای تهیه شود که فضای مثبت به حداکثر رسیده و دسترسی قانونی و آزاد به این فضا فراهم شود.

وزیر ارتباطات اضافه کرد: اختیار فیلترینگ در دست ما نیست، اما رئیس جمهور کتبا و شفا‌ها در جلسات مختلف از ما خواسته که دسترسی آزاد مردم به اطلاعات را با تهیه زیست بوم فضای مجازی فراهم کنیم.

فضای رسانه باید از پیام رسان‌ها جدا شود

وزیر ارتباطات با بیان اینکه فضای مجازی ما آغشته به موضوعات سیاسی شده است، با انتقاد از مدل فضای رسانه‌ای ایجاد شده در کشور گفت: در دنیا فضای پیام رسان‌ها با فضای رسانه‌ها کاملا متفاوت است و مردم از اپلیکیشنی مانند واتس اپ برای ارتباطات معمولی و هماهنگی کاری استفاده می‌کنند، اما در کشور ما تلگرام به یک رسانه تبدیل شده است.

وی با تاکید براینکه این مدل بدترین مدل رسانه‌ای و یکطرفه است اضافه کرد: امروز در دنیا فضای رسانه‌ای یکطرفه به اتمام رسیده و این درحالی است که ما در کشور شاهد فعال شدن رسانه‌های اجتماعی در این فضا شده ایم.

جهرمی افزود: این موضوع سبب شده تا اثرگذاری محتوای تبادل شده در این فضا، فقط روی مردم خودمان باشد و تمامی کسانی که با نظام ما مشکل دارند نی در این فضا حضور داشته باشند.

عشق به امام رضا را در ١٥ سالگی تجربه کردم

وزیر ارتباطات همچنین به سوال «آیا تا به حال عاشق شدید» مهران مدیری اینگونه پاسخ داد: اولین بار که احساس عشق داشتم ١٥ سالم بود.

وی توضیح داد: برای همراهی با اردوی زیارتی به مشهد مقدس و حرم امام رضا در سن ١٥ سالگی ٨ روز در گرمای تابستان در جهرم بنایی کردم تا هزینه این اردو را به دست بیاورم.

جهرمی با اشاره به اتفاقاتی که پس از آن پیش آمد تا در نهایت پس از ١٧ روز پیاده روی به مشهد مقدس برسد، ادامه داد: زمانی که به زیارت امام رضا (ع) رسیدم لحظه متفاوتی در عمرم بود و عاشقی را تجربه کردم.

وی گفت: آن روز ١٧ مرداد بود و به همین دلیل این تاریخ در زندگی ام اهمیت بسیاری دارد و حتی تاریخ ازدواجم نیز همین تاریخ است.

وزیر ارتباطات با تاکید براینکه انسان برای ازدواج اگر عاشق باشد به مراتب موفق‌تر خواهد بود نیز گفت: در این خصوص نیز عاشق شده ام و هم اکنون ٣ فرزند دارم.

وی در مورد اینکه چه تفریحاتی دارد نیز گفت: بعد ازاینکه وزیر شدم وقت زیادی برای تفریح ندارم، اما اگر محدودیت زمانی نداشته باشم ورزش کردن، مطالعه و همنشینیبا دوستان در اولویت برنامه‌های تفریحی ام است.

پیشنهاد رئیس جمهور برای وزیری ام ... منتظره بود

جهرمی در مورد نحوه انتخابش به عنوان نخستی وزیر جوان متولد بعد از انقلاب از سوی رئیس جمهور نیز گفت: در فاصله یکماه مانده تا اعلام لیست وزرا از سوی رئیس جمهور، یکروز ایشان من را صدا کرد و پس از سوال و جواب‌هایی که داشتیم گفتند که تصمیم گرفته اند مرابه عنوان وزیر ارتباطات به مجلس معرفی کنند.

وی با بیان اینکه انتظار این موضوع را نداشتم خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه ممکن بود تصمیم رئیس جمهور تا آخرین لحظه تغییر کند امانتداری کرده و آن را عنوان نکردم. البته این پیشنهاد برایم خیلی غیرمنتظره بود.

به گفته وزیر ارتباطات، انتخاب وی به عنوان وزیر ارتباطات از سوی رئیس جمهور، برای تمامی گروه‌های سیاسی دوراز ذهن بود که در برخی مواقع منجر به ایجاد هجمه‌هایی شد.

مهر

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زیبا احمدپور از تبریز
|
United States
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
0
0
عشقی وجود نداره
زیبا احمدپور از تبریز
|
United States
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
0
0
ازدواج فقط یک معاملس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار