ماجرا‌های وحشتناک درباره قاچاق اعضای بدن+عکس
کد خبر: ۱۰۱۳۵۴
تاریخ انتشار: 2018 February 23    -    ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
بیشتر اعضای بدن اگر برای زندگی ضروری نباشند، لااقل برای زندگی بهتر ضروری هستند. با وجود پیشرفت‌های زیادی که در زمینه اندام‌های آزمایشگاهی به دست آمده، هنوز به اهدای عضو برای پیوند اعضا نیاز داریم. متاسفانه در سراسر جهان تقاضا بسیار بیشتر از عرضه است و همین جاست که بازار سیاه وارد عمل می‌شود. فروشنده‌های اعضای بدن در بازار سیاه اغلب توجهی ندارند که این اعضا از کجا می‌آیند یا چطور به دست آمده اند و برایشان اهمیتی ندارد که چه اتفاقی برای اهداکننده افتاده است. در این مطلب چند نمونه از داستان‌های وحشتناک بازار سیاه اعضای بدن را مشاهده می‌کنید.

باند قاچاق اعضا در موزامبیک

خواهران راهبه برزیلی در موزامبیک گزارش دادند که متوجه گروه بزرگ قاچاق اعضا در این منطقه شده اند. این راهبه‌ها ادعا کردند که با قربانیانی که از دست این گروه فرار کرده اند صحبت کرده اند که به آن‌ها مدارکی از کودکان به قتل رسیده با اعضای گمشده نشان دادند. راهبه‌ها گفتند که علاوه بر فروش اعضای بدن برای پیوند عضو، قاچاقچیان اندام‌های تولیدمثل کودکان را برای استفاده به عنوان طلسم‌های جادویی می‌فروشند.

بعد از اینکه راهبه‌ها ادعای خود را عمومی کردند، خواهر «دوراسی ادینگر» در خانه اش کشته شد. سایر راهبه‌ها هم گزارش دادند که خانواده هایشان تهدید به مرگ شده اند، و یکی از آن‌ها مجبور شده به کشورش فرار کند. بررسی‌ها آغاز شد، اما پلیس گفت هیچ مدرکی از چنین گروهی پیدا نکرده است که راهبه‌ها معتقد بودند به دلیل سرپوش گذاشتن دولت روی این جنایت است. در سال ۲۰۱۶ آن‌ها تقاضای بررسی مجدد کردند، اما هیچ اقدامی صورت نگرفت.

ماجراهای وحشتناک درباره قاچاق اعضای بدن
 


ارتش آزادی کوزوو

دادستان سابق لاهه، «کارلا دل پونته» در زندگینامه اش در سال ۲۰۰۹ ادعا کرد که ده‌ها زندانی صربی توسط ارتش آزادی کوزوو به مزرعه‌ای به نام خانه زرد برده شده اند تا اعضای بدنشان قاچاق شود. او ادعا کرد که این اتفاق بین ژوئن ۱۹۹۹ و مه ۲۰۰۰ افتاده است.
 
سه تحقیق جداگانه آغاز شد و در نهایت اتحادیه اروپا به این نتیجه رسید که شواهد کافی وجود دارد که حداقل اعضای بدن ۱۰ نفر در این مکان قاچاق شده، اما این فعالیت به آن اندازه که گزارش شده گسترده نبوده است. بسیاری از شواهد درباره این ادعا از بین رفته اند و مقامات دولتی کوزوو به شدت این اتهام را رد می‌کنند. تاکنون هیچ کس برای این جنایت تحت تعقیب قرار نگرفته است.

ماجراهای وحشتناک درباره قاچاق اعضای بدن
 


باند خاخام‌ها

در جولای سال ۲۰۰۹، ۴۴ نفر در یک فساد بزرگ در نیوجرسی دستگیر شدند. این افراد شامل ۵ خاخام، ۳ شهردار، و تعدادی سیاستمدار از مناطق نیویورک و نیوجرسی بودند. از بین همه این‌ها، مشهورترین متهم خاخام «لِوی روزنباوم» بود که حداقل یک دهه در قاچاق اعضای بدن انسان دست داشت. باوجود اینکه فروش اعضای بدن انسان در سال ۱۹۸۴ در آمریکا ممنوع شد، روزنباوم اولین کسی بود که به این جرم محکوم شد. او مردان و زنان قشر آسیب پذیر را مورد هدف قرار می‌داد؛ و ۱۰ هزار دلار برای کلیه هایشان به آن‌ها پرداخت می‌کرد و بعد به قیمت ۱۶۰ هزار دلار آن‌ها را می‌فروخت. روزنبام که خودش را رابین هود کلیه می‌نامد، در سال ۲۰۱۱ گناهکار شناخته و به دو و نیم سال زندان محکوم شد.

ماجراهای وحشتناک درباره قاچاق اعضای بدن
 


فروش نوزاد

در ژانویه ۲۰۰۳، پلیس مخفی ایتالیا مشغول جمع آوری اطلاعات درباره قاچاق موادمخدر بود که یک پیشنهاد فوق العاده ناراحت کننده‌ دریافت کرد. آن‌ها در حال صحبت با سه زن اوکراینی بودند که یکی از آن‌ها که باردار بود از پلیس مخفی پرسید که آیا مایل است جنین پنج ماهه اش را بخرد. البته پلیس نمی‌توانست به آسانی نوزاد را بخرد و باید در یک مزایده شرکت می‌کرد.
 
قیمت اولیه ۵۰ هزار یورو بود، اما پلیس تنها کسی نبود که می‌خواست این مزایده را ببرد. ظاهرا چند نفر دیگر هم سعی می‌کردند کودک را برای اعضای بدنش، به خصوص قلب و کبد بخرند. متاسفانه آن‌ها والدین بچه‌هایی بودند که نیاز فوری به پیوند عضو داشتند. قیمت نهایی به ۳۵۰ هزار یورو بود که توسط پلیس پیشنهاد شد. نوزاد در ۹ مه به دنیا آمد و به پلیس مخفی واگذار شد و زنان دستگیر شدند. سایر کسانی که در این مزایده شرکت کرده بودند هم مورد تحقیق و بررسی قرار گرفتند. پلیس اعتقاد داشت که زنان قبلا به همین روش بچه‌های دیگری هم فروخته اند.

ماجراهای وحشتناک درباره قاچاق اعضای بدن
 


قاچاق نوجوان

در آپریل ۲۰۱۱، خانم لیو در چین متوجه شد که پسرش «ژیائو ژنگ» یک دستگاه آیفون و آی پد جدید خریده است. وقتی از او پرسید که پول این محصولات گران قیمت را از کجا آورده، فهمید که از فروش کلیه هایش این پول را کسب کرده است. خانم لیو که از این ماجرا ناراحت شده بود با پلیس تماس گرفت. مشخص شد که ژنگ با فردی به صورت آنلاین ارتباط برقرار کرده که به او قول داده در ازای کلیه اش ۲۰ هزار یوآن به او می‌دهد. آن‌ها در شهر چنژو، به فاصله ۷۹۰ کیلومتری با هم قرار گذاشته اند. عمل جراحی در یک بیمارستان محلی انجام شده، اما نه توسط کارکنان این مرکز. بیمارستان گفته که یک تاجر خصوصی آن را اجاره کرده و پلیس در نهایت نتوانست مرد مجرم را پیدا کند.
 
ماجراهای وحشتناک درباره قاچاق اعضای بدن
 


دختر ناشناس سومالیایی

در سال ۲۰۱۳، گزارشی توسط دولت انگلستان منتشر شد مبنی بر این که سال قبل ۳۷۱ کودک به انگلستان قاچاق شده اند. بیشتر این کودکان از ویتنام یا نیجریه بودند و به عنوان برده یا برای استثمار جنسی فروخته شده اند. با این حال این گزارش از یک دختر ناشناس خبر می‌داد که برای قاچاق اعضای بدنش به این کشور آورده شده بود. این دختر به سن قانونی نرسیده و از سومالی آمده بوده است. احتمالا این دختربچه با کودکان دیگری آورده شده، اما مسئولین تنها همین یک نفر را پیدا کرده اند.
 
ماجراهای وحشتناک درباره قاچاق اعضای بدن
 


اهداف آموزشی

همیشه اعضای بدن با هدف پیوند عضو قاچاق نمی‌شوند. در قرن نوزدهم اجساد از قبر‌ها دزدیده و به موسسات آموزشی فروخته می‌شدند. در دهه ۱۹۵۰ مغز انیشتین دزدیده و مورد مطالعه قرار گرفت. اما اگر فکر می‌کنید استاندارد‌های پزشکی مدرن توانسته این شیوه‌های غیراخلاقی را از بین ببرد، اشتباه می‌کنید.
 
اندرسون ۵۱ ساله بر اثر بیماری ریوی در بیمارستان دانشگاه توماس جفرسون در فیلادلفیا در سال ۲۰۱۴ درگذشت. وقتی جسدش به مامور کفن و دفن سپرده شد، کاملا مشخص بود که چشم ها، مغز و سایر اندام‌های داخلی بدون اجازه برداشته شده اند. بیمارستان برداشتن اندام‌ها را انکار کرد، اما ادعا کرد که این کار برای اهداف پزشکی یک عمل مورد قبول است. اما مادر اندرسون هیچ موافقتنامه‌ای امضا نکرده بود و وقتی وکیلش از پزشک کالبدشکاف پرسید که چه اتفاقی برای اندام‌های موکلش افتاده است، گفت: نمی‌دانم! این یعنی اندام‌ها بدون اجازه به جای دیگری برای هدف نامشخصی فرستاده شده اند.
 
ماجراهای وحشتناک درباره قاچاق اعضای بدن



شورش زندان سولانو

زندان سولانو یک زندان نیمه امنیتی در کالیفرنیا است. در صبح چهارم مه ۲۰۱۵، شورشی در این زندان اتفاق افتاد که حدود نیم ساعت طول کشید. وقتی پلیس زندانیان را پس از شورش سرشماری کرد، متوجه شد که نیکولاس رودریگز نیست. آن‌ها فکر می‌کردند که نیکولاس فرار کرده است تا اینکه پانزده ساعت بعد جسد او پیدا شد در حالی که بدنش از وسط نصف شده و در سطل زباله‌ای انداخته شده بود که کمی با سلولش فاصله داشت. کالبد شکافی مشخص کرد که بیشتر اندام‌های داخلی او ربوده شده است. با وجود این که این قتل در زندان اتفاق افتاده بود، پلیس به هیچ نتیجه‌ای نرسید، مثل اینکه چه کسی او را کشته، آیا شورش عمدی بوده، چگونه نصف شده و اندامش کجا رفته است!

ماجراهای وحشتناک درباره قاچاق اعضای بدن
 


بدترین مصاحبه کاری

حتما درباره سرقت کلیه ماجرا‌های زیادی شنیده اید. گفته می‌شود در یک مصاحبه شغلی یا برای درخواست ویزا در مصر، که نیاز به انجام معاینات پزشکی است تا از سلامت شخص برای کار یا ورود به کشور مطلع شوند، آن‌ها را بیهوش کرده و یکی از کلیه‌ها ربوده می‌شود و تقریبا همیشه هیچ شغل یا ویزایی در کار نیست.
 
آلا موسی و سید ابو دیف دو مرد ۲۵ و ۲۳ ساله قربانی این جنایت هستند. آن‌ها ادعا می‌کنند که بعد از این سرقت، به آن‌ها رشوه داده شده و تهدید شده اند، با این حال تصمیم گرفتند حقیقت را بگویند. سازمان بهداشت جهانی مصر را به عنوان یکی از بدترین کشور‌ها از نظر قاچاق اعضای بدن معرفی کرده است با پزشکان و پرستارانی که به خاطر این جرم دستگیر شده اند.
 
ماجراهای وحشتناک درباره قاچاق اعضای بدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار